שלבים ומבדקים בתהליך קבלה לעבודה

.על מנת להתקבל לכל מקום עבודה, עליכם לעבור שורה של שלבים ומבדקים. מהם? להלן כל הפרטים

כיצד מתקבלים בימנו למקום עבודה?

על מנת להתקבל למקום עבודה, בין אם מדובר בחברה בין לאומית ובין אם מדובר בחברה ישראלית ישנם שלבים ומבדקים חיוניים אשר עליכם לעבור, כל זאת על מנת להתקבל. למעשה, ע"פ מומחים למשאבי אנוש, המבדקים והשלבים נועדו לבדוק את מידת ההתאמה למשרה, כמו גם לבדוק את הפוטנציאל הגלום בעובד. למעשה, תנאי הקבלה כיום לעבודה הוקשחו באופן משמעותי, ועל כן חשוב לדעת מראש בפני מה אתם עומדים.

כתיבה

מהם השלבים והמבדקים בתהליך קבלה לעבודה?

  • שלב ראשון: ראיון טלפוני – בשלב הראשון של תהליך קבלה לעבודה הוא למעשה ראיון טלפוני אשר נועד להכיר אתכם ברמה בסיסית, כמו גם את מידת ההכשרה שלכם. במהלך הריאיון תישאלו שאלות בסיסיות אשר כוללות בין היתר: גיל, מקום מגורים, רקע תעסוקתי/אקדמאי, מקומות עבודה קודמים כמו גם תצטרכו להעביר טלפונים של ממליצים או מעסיקים קודמים. מדובר בשלב קריטי מאוד שיש להתכונן אליו היטב, וזאת על מנת שתוכלו לעבור לשלב הבא.
  • שלב שני: ראיון פרונטלי – רוב מקומות התעסוקה היום מבצעים ראיון פרונטלי במשרדי החברה, אל מול מנהלת משאבי האנוש. במהלך הריאיון הפרונטלי תעבור מנהלת משאבי האנוש על קורות החיים שלכם ותבקש מכם לציין מדוע אתם חושבים שאתם מתאימים למשרה, מהן החזקות/חולשות שלכם, מה אתם יודעים על החברה אליה אתם מעוניינים להתקבל וכן ציפיות השכר שלכם.
  • שלב שלישי: מבדק רמה באנגלית – מדובר בסטנדרט מקובל, כאשר המבדק באנגלית לרוב מתבצע באמצעות מבחן מקוון במחשב. מדובר במבדק אשר נועד לבחון את רמת האנגלית שלכם, והתוצאות אינן ידועות אלא רק לאחר סיום המבחן. חשוב מאוד להתכונן למבדק הזה מראש, הן באמצעות לקיחה של קורס מקוון או באמצעות מורה פרטי, וזאת משום שמדובר בתנאי סף לצורך קבלה לעבודה בכל תחום, ובעיקר בתחום ההייטק והעסקים.
  • שלב רביעי: מבדק היגיון – בלא מעט מקומות עבודה מבקשים מהעובד העתידי לבצע מבחן אשר נועד לבחון את רמת האינטליגנציה, היגיון וכן יכולת לפתור בעיות, תחת לחץ של זמן. מדובר במבדק חדש יחסית אשר מתנהל במתכונת שונה מארגון לארגון, אולם באמצעות חקר ברשת ניתן לדעת מראש מהם התרגילים אותם תצטרכו לפתור, ובכך לתרגל אותם בבית בכדי להגיע כמה שיותר מוכנים.
  • שלב חמישי: ראיון עם מנהל ישיר – בשלב החמישי והאחרון תיפגשו עם מי שעתיד להיות המנהל הישיר שלכם. במהלך הריאיון ישאל אתכם המנהל שאלות רבות אשר נועדו לבחון את רמת ההתאמה שלכם לארגון, כל זאת בהתאם למבחנים אותם עשיתם וכן בחינה מדוקדקת של קו"ח, ציפיות השכר וכן מה ערך המוסף אותו תוכלו להעניק לארגון.

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תכנון נכון לעסק
עסקים

ניהול נכון של העסק הראשון שלך

מעוניין לפתוח עסק חדש? ובכן, על מנת שתוכל לנהל אותו בצורה נכונה ומבלי לעבור על החוק, נדרש ממך לבצע מספר פעולות חשובות. מהן? להלן הפרטים. פתיחת עסק חדש – מה

טלפון
עסקים

האם אינטרקום מעלה את כמות המכירות בעסק

כל בעל עסק שנשאל אותו מה הדבר הכי חשוב לו בעסק, זה ברור שהוא יגיד רווחים, ובשביל להגיע לרווחים האלו חייבים להגדיל את מעגל הלקוחות, או במילים אחרות להגדיל את