מה היתרונות הקוגנטיביים לפאזלים?

כולנו זוכרים מהילדות את השעות הרבות שהשקענו בהרכבת פאזלים. אז לא היו סמארטפונים ומסכים לכל ילד, ומקסימום היינו רואים טלוויזיה שעה ביום. היום, הילדים שקועים במסכים וצורכים כל היום תכנים מקוונים, אבל גם הם יוכלו ליהנות מהרכבת פאזלים.

אולי בהתחלה הם לא יבינו מה הקטע, ולמה להישאר תקועים כל כך הרבה זמן במשחק אחד, אבל ברגע שהם יקלטו את העניין הם לא יוכלו להפסיק. אולי אתם לא יודעים, אבל לפאזלים יש יתרונות נוספים חוץ מזה שהם מספקים לנו שעות רבות של כיף והנאה. מהם היתרונות? המשיכו לקרוא ותגלו!

 

היתרון הראשון – הפעלה של שני חלקי המוח במקביל

המוח האנושי מחולק לשני חלקים, שכל אחד מהם נקרא המיספרה. לכל המיספרה יש תפקידים מסוימים, ודברים שעליה היא אחראית. החצי השמאלי של המוח שלנו אחראי בדך כלל על שפה, וחושב בצורה יותר רציפה והגיונית. החצי הימני של המוח שלנו אחראי יותר על רגש, יצירתיות, ואינטואיציה.

כאשר אתם מרכיבים פאזל, שני החלקים של המוח שלכם עובדים בו זמנית, מכיוון שאתם צריכים מצד אחד חשיבה לוגית והגיונית כדי לחבר חלקים שונים, אך מצד שני גם אינטואיציה והבנה של איך התמונה נראית בכללותה. כאשר שני חלקי המוח עובדים יחד נוצרים ביניהם קשרים שמגדילים ומשפרים את יכולת הלמידה שלנו.

היתרון הראשון - הפעלה של שני חלקי המוח במקביל

היתרון השני – שיפור התפיסה המרחבית-חזותית שלנו

הרכבת פאזל היא גם צירוף של חלקים קטנים, אבל מצד שני אנו כל הזמן צריכים לחשוב איך תיראה התמונה הגדולה, ואיך שלושת החלקים שצירפנו עכשיו ייכנסו אליה. חשיבה מרחבית קריטית עבורנו להתמצאות וניווט, בנייה והרכבה של חפצים שונים, ואפילו לסידור ארונות או המקרר.

ככל שפותרים יותר פאזלים, משפרים את התפיסה המרחבית והחזותית שלנו, ומפתחים יכולות שיסייעו לנו מאוד בחיים. כיום יש גם פאזלים מיוחדים מעץ בצורות שונות, שמפעילות את המוח עוד יותר.

היתרון השני - שיפור התפיסה המרחבית-חזותית שלנו

היתרון השלישי – שיפור הזיכרון

כאשר אנו מרכיבים פאזל אנו חייבים להפעיל את הזיכרון שלנו. יכול להיות שעוד חצי דקה נפגוש את החלק שאנו מחפשים, וכדאי מאוד שנזכור למה בדיוק חיפשנו אותו, ולאיזה חלק נראה לנו שהוא יכול להתחבר. הפעילות הזו מתרגלת כל הזמן את המוח שלנו, מחזקת את הקשר בין התאים במוח, ומגבירה את קצב החשיבה והעיבוד המנטלי שלנו.

 

היתרון הרביעי – תשומת לב לפרטים

כל מי שהרכיב פאזלים עם מאות או אלפי חלקים יודע כמה חשוב לשים לב לפרטים הכי קטנים. שינוי קטן בגוון של הצבע, צורה מסוימת של חלק, כל אלו חשובים מאוד להרכבה מוצלחת ויעילה של הפאזל. החיפוש הזה אחר הפרטים הקטנים והיכולת לשלוף אותם כשצריך מסייע מאוד גם בלימודים, בעבודה, ובכל מה שאנו עושים בחיים.

 

סיכום

פאזלים הם לא רק פעילות חברתית נהדרת, הם גם מסייעים לנו מבחינת התפקוד הקוגניטיבי.

מה היתרונות הקוגנטיביים לפאזלים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ילדים ראשית
אירועים

אמן חושים ליום הולדת – מופע קסמים לילדים

באמצעות זיגי הקוסם, אמן רב תחומי מהטובים ביותר כיום בישראל יאפשר לכם ליהנות ממופע קסמים ייחודי ומדהים המשלב תנועה, מוזיקה והרבה מאוד הנאה לילדים ולהורים.  ימי הולדת לילדים – לא

מקל קסמים
אירועים

אמן טלפתיה לערב גיבוש בלתי נשכח

מחפשים דרך להפתיע את העובדים שלכם ביום הגיבוש הקרוב? רוצים להוסיף ערך לכל המפגש הזה איתם שבו אתם משקיעים כל כך הרבה זמן וכסף? אם כך, כמובן שאפשר להבין אתכם.