רק אני, עצמי ואנוכי – המדריך לתייר שמטייל לבד

בן הזוג עוד בצבא? הבסטי תקועה עמוק במועדי ב'? ההוא לא יכול כי יש חתונה לאח וההיא "מצטערת, חייבת לחסוך"? קח נשימה עמוקה, תזכיר לעצמך ש"חופשי זה לגמרי לבד", וקדימה. זה הזמן לאפסן רחוק את הפחדים והחששות. לאן? איך פוגשים אנשים? ואיך נזהרים? הכול במדריך שלפניכם.

 

טיילים יחידים – יותר מסתם טרנד

אמנם לחלקנו הרעיון לטוס לחו"ל לבד נשמע מוזר, אבל עבור רבים זה כבר הפך לעניין שבשגרה. מובילים בתחום הם כמובן ה"נוודים הדיגיטליים" – אנשים שטסים יחד עם חברם הטוב, הלפטופ, ולומדים או עובדים מחו"ל.
הנוודים הדיגיטליים הם למעשה דוגמה חיה לשינוי החברתי שהעולם שלנו עובר, בהיותו הופך לכפר גלובלי: עוד ועוד אנשים משלבים את טיוליהם עם מחויבות אחרת, בזמן שעוד ועוד תיירים בוחרים לטוס לבד ויודעים שבכל יעד שהוא בעולם – הם יוכלו לפגוש אנשים נוספים.

 

מה אנחנו מרוויחים מזה?

אותו שינוי חברתי-תפישתי יוצר עבורנו רשת ביטחון מצוינת, שכמעט ויכולה להבטיח שלאן שלא תגיעו על המפה – תמצאו שם מישהו שיוכל להושיט יד, לייעץ או לארח חברה. טיילים עצמאיים פרושים לאורכו ולרוחבו של הגלובוס.
זכרו! אין חכם כבעל ניסיון: מומלץ לחפש במדיה החברתית קבוצות של מטיילים יחידים, ולהיעזר בהם החל משלב בחירת היעד וכלה בהתלבטויות השונות לאורך הטיול.

 

לאן נוסעים לבד?

בעצם, לאן לא? כל מקום בעולם שאפשר להגיע אליו עם קבוצה, אפשר גם להגיע אליו עצמאית. השאלה האמיתית היא מה את/ה מחפש/ת?
אם אתם חושקים להסתובב במוזיאון מבלי שאף אחד יאיץ ובערב לצאת למסיבה או בר ולפגוש אנשים חדשים – הרי ברלין, אמסטרדם, בודפשט וברצלונה כאן בשבילכם. ואם בא לכם לנסוע רחוק יותר, הרי שאיי תאילנד כמו פוקט, קוסמוי או קופנגן רק מחכים שתגיעו.
אם אתם מדמיינים את עצמכם שוכבים על החוף הלבן, שותים מקוקוס ומבלים במסיבות – מקסיקו ושכנותיה יהוו יעד נפלא.
מזרח אירופה והבלקן יתאימו למחפשים יעד קרוב, זול וטרקים בכל רמות הקושי.
בכל היעדים האלו תוכלו גם למצוא מטיילים יחדים נוספים, שמגיעים בדיוק כמוכם – בחיפוש אחר הרפתקה חדשה.
אם אתם גמישים-עד-מאוד בבחירת היעד, מנוע חיפוש הטיסות Skyscanner מציע להזין בלשונית היעד "Everywhere", וכך יוצעו לכם כל הטיסות האפשרויות שמתאימות לתאריכים המבוקשים. מומלץ לבעלי ראש פתוח.
זכרו! גודל המדינה מכריע: אם אין בכוונתכם להשכיר רכב או שאתם מפחדים לנהוג לבד, כדאי לבדוק מראש את טיב התחבורה הציבורית או לוותר על מעבר בין יעדים.

 

איך פוגשים אנשים בחו"ל? דרך המדיה החברתית!

הכלל: אם אתם רוצים – אתם תצליחו להכיר. הכל תלוי בכם, ובנכונותכם לעשות את הצעדים הנכונים כדי להכיר תיירים נוספים, מהארץ או מהעולם.
בראש ובראשונה, המדיה החברתית כאן בדיוק למטרה זו. קבוצות פייסבוק שונות יצרו קהילות שמפגישות בין תיירים יחידים, למטרות היכרות ולמטרות התייעצות. ישנן קבוצות רבות (בעברית ובאנגלית) לנוודים דיגיטליים, ואפילו קהילת "מטיילים לבד משתפים" שמזמינה אתכם לשתף במחשבות, קשיים והתייעצויות.
בדומה לאפליקציית היכרויות, גם בקבוצות האלו אתם מוזמנים להציג את עצמכם ולחפש מי נוכח ביעד שאתם נמצאים בו.
דרך נוספת להכיר בחו"ל היא אפליקציית Couchsurfing. בכלל, "גלישת הספות" היא דרך מצוינת להכיר מקומיים, אבל לא רבים יודעים שהאפליקציה מספקת גם שירות נוסף: בכל רגע נתון תוכלו להציע את עצמכם כ"רוצים לבלות", ומשתמשים נוספים יוכלו להיחשף לפרופיל שלכם, ואתם לפרופיל שלהם. כך תוכלו להכיר מקומיים ותיירים באזורכם שמחפשים שותף לכוס קפה, להליכה על חוף הים או ליציאה בערב.

 

דרך נוספת: בוחרים איפה לישון

דרך נוספת מתבססת על מקומות הלינה שבחרתם. בעוד שללנים במלונות פאר או דירות יהיה קשה יותר להכיר חברים חדשים, למי שבוחר לישון בהוסטלים או מלונות זולים המשימה תהפוך לקלה ביותר. כמעט בכל הוסטל בעולם – מהמזרח הרחוק, דרך אירופה, אפריקה ועד לדרום אמריקה – תמצאו את עצמכם חולקים חללים משותפים עם מטיילים נוספים. לפעמים ההוסטלים יציעו פעילויות ערב או אטרקציות משותפות. אתר מומלץ לבחירת הוסטלים הוא HostelWorld, שבו גם תוכלו לקרוא ביקורות ממטיילים קודמים ולהבין האם ההוסטל מציע את השירותים שאתם מחפשים. מלונות זולים בפוקט למשל לא יהיו דומים למלונות זולים בליסבון.

ממה כדאי להיזהר?

ראשית, נרגיע: יש הרבה מטיילים וכן הרבה מטיילות שטסות לבד. החוויה לא שמורה לגברים בלבד, ובבחירת היעד הנכון ונקיטת אמצעי הזהירות הבסיסיים, כל אחד וכל אחת ירגישו בטוחים גם בטיול עצמאי.
נמליץ לנקוט משנה זהירות בבחירת מקומות הלינה. למשתמשים באפליקציות Couchsurfing או AirBNB כדאי לקרוא מראש את כל הביקורות אודות המארח/ת.
למי שבוחרות לישון בהוסטלים, חלקם מציעים את האופציה לחדרי לינה משותפים לבנות בלבד. דרך האתר Hostelworld תוכלו לוודא אם האופציה קיימת.
למשתייכים לקהילת הלהט"ב, מדריכים אינטרנטיים שונים ישפכו אור על השאלה האם ההוסטל/המלון "גיי פריינדלי". שווה לחפש מראש כדי שתוכלו להרגיש בנוח, בהנחה והנושא חשוב לכם.

 

איך אדע שלא עובדים עליי?

במידה ואתם מזמינים אטרקציות (לדוגמה, אומגות) ואין מי שיצטרף אליכם, נמליץ לרכוש כרטיסים דרך ההוסטלים או דרך אתר רשמי באינטרנט ולא להסתמך על "דוכני רחוב", שזיהו שאתם לבד.
בכל הקשור לתחבורה, נהגים שיזהו שאתם לבד או לא בקיאים בשפה, עלולים "לעקוץ במחיר". תבררו מראש מה המחיר הצפוי והאם נהוג להתמקח. חלק מההוסטלים והמלונות יכולים להזמין נסיעות עבורכם ולסגור את המחיר לטובתכם.
עם זאת, חשוב להרגיע. מרבית המקומיים שיזהו שאתם לבד דווקא ירצו לעזור, ולא להפך. דוגמה לכך היא המטיילים היחידים שמתניידים באמצעות טרמפים, ומקבלים יחס חם ממי שבוחר לעזור. זכרו שגם המקומיים רוצים שלמדינתם יהיה "שם טוב", ושתיירים ימשיכו להגיע ויראו את המדינה כיעד בטוח ומזמין.

 

אז מה עכשיו?

עכשיו, תכירו ביתרונות של לטוס כך לחו"ל: העצמאות, החופש, ואפילו האתגר. כולם יהפכו את החוויה שלכם למעצימה ומדהימה. תבחרו יעד, תבחרו תאריך. ואז… צאו לדרך ותהנו מכל רגע.

פוקט

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ילדים ראשית
אירועים

אמן חושים ליום הולדת – מופע קסמים לילדים

באמצעות זיגי הקוסם, אמן רב תחומי מהטובים ביותר כיום בישראל יאפשר לכם ליהנות ממופע קסמים ייחודי ומדהים המשלב תנועה, מוזיקה והרבה מאוד הנאה לילדים ולהורים.  ימי הולדת לילדים – לא

מקל קסמים
אירועים

אמן טלפתיה לערב גיבוש בלתי נשכח

מחפשים דרך להפתיע את העובדים שלכם ביום הגיבוש הקרוב? רוצים להוסיף ערך לכל המפגש הזה איתם שבו אתם משקיעים כל כך הרבה זמן וכסף? אם כך, כמובן שאפשר להבין אתכם.