סיני: מידע למתחילים – הדברים שכדאי לדעת רגע לפני שנוסעים לסיני

נסיעה ראשונה לסיני היא עסק מרגש שמלווה בהרבה שאלות והכנה מוקדמת. אמנם חופשה בסיני מצריכה בסך הכול נסיעה של כמה שעות וחציית מעבר הגבול בין אילת לטאבה, אבל מדובר בעולם שונה לחלוטין ממה שאנחנו מכירים בישראל, ויש לו חוקים ואפילו זמן משלו.

ריכזנו כאן שאלות שחוזרות ועולות מאנשים שמתכוננים לנסיעה הראשונה שלהם לסיני – זמן נסיעה, חופים מומלצים, ביטחון, תור במעבר הגבול, מה לארוז ועוד. אלה דברים בסיסיים שחשוב לדעת לפני שמגיעים לסיני, כל השאר – כבר תלוי בקצב ובמה שבא לכם לעשות בסיני עצמה.

גמל

לפני ההגעה לסיני

מה אורזים לסיני?

הדברים שהם MUST לא משנה לאן ומתי אתם מגיעים: דרכון, נייד + מטען, תכשיר נגד יתושים (חובה!!!), ספר עבה, כובע ומקדם הגנה. מעבר לזה – תלוי מאוד מתי ולאן אתם נוסעים. מזג האוויר בסיני רוב ימות השנה נע בין נעים לחם מאוד, מה שאומר שאפשר לארוז כמעט תמיד רק בגדים קלים ובגד ים. בחורף קריר והלילות קרים מאוד ולכן ארזו גם בגדים חמים, גרביים ועוד אביזרים מחממים. אם אתם ישנים בחושה, נמליץ מאוד לארוז גם שק"ש או שמיכת צמר שיגנו עליכם מהקור. כמובן שאם אתם מגיעים לחושה כדאי מאוד לארוז גם סבון ושמפו, מגבת ומצעים.

כסף בסיני

המטבע בסיני הוא לירה מצרית, השווה נכון להיום ל-20 אגורות. כלומר – 5 לירות מצריות = 1 ₪. נותני שירות רבים וגם בתי מלון וחושות ישמחו לקבל שקלים ובעיקר דולרים. אם אתם משלמים במזומן, מומלץ מאוד שתבקשו לדעת מה המחיר בלירות מצריות כי ההמרה לשקלים או דולרים תמיד תצא קצת יותר יקרה. הכי כדאי לרכוש דולרים טרם הטיול ולהמיר אותם ללירות מצריות ב-CHANGE במעבר הגבול בצד המצרי, לפני ביקורת הדרכונים.

כמה כסף לקחת לסיני?

על השאלה הזאת ניאלץ לענות – תלוי. אם אתם מגיעים לחושה בחופים סביר להניח שההוצאות שלכם לא יעלו על 100 ₪ ליום, כולל לינה ו-3 ארוחות. אם אתם לנים בבית מלון המחיר יתחיל ב-100 ₪ ליום גם כן (כולל ארוחת בוקר בלבד) ויכול להגיע גם ל-300 ₪, בהתאם לעונה ולסוג החדר. הוסיפו לכך את אגרת המעבר (כ-190 ₪ לאחר שממירים את האגרה בצד המצרי לשקלים), עלות נסיעה של 100-300 ₪ לאילת ובחזרה (תלוי איך הגעתם) ועוד עלות מוניות הלוך-חזור. אם אתם מגיעים לדהב או לשארם, המצב קצת שונה מכיוון שאלה הם אזורים יותר מתויירים המשופעים באטרקציות, חנויות ומסעדות לבזבז בהן. בואו נאמר שהמינימום שצריך להכין מראש כדי לכסות את כל עלויות הנסיעה הוא 600 ₪ ל-3 לילות בחושה טובה בחופים, ו-800 ₪ ל-3 לילות במלון סטנדרטי.

איך מגיעים לסיני?

הגעה לסיני (אלא אם אתם מגיעים ממצרים עצמה) היא למעשה הגעה לאילת ומשם למעבר הגבול טאבה, שהוא גם הנקודה הדרומית בעיר. לאילת אפשר להגיע בטיסה, אוטובוס, רכב פרטי או טרמפ עם מישהו שמוציא רכב. מאילת עצמה אפשר לקחת מונית ממרכז העיר למעבר הגבול (המחיר קבוע – 50 ₪) או את קו 15 (4.2 ₪). אם אתם מגיעים עם רכב לאילת ולא נכנסים איתו לסיני, תוכלו להשאיר אותו בחניון הסמוך למעבר הגבול. בעונות הקיץ והחגים החניון יהיה מלא עד אפס מקום ולכן מומלץ להשאיר את הרכב באחד מהחניונים בעיר.

מעבר הגבול לסיני 

מעבר גבול טאבה הגיע לכותרות בחודשים האחרונים עקב התורים הארוכים והמייגעים בו. נכון להיום זו המציאות בתקופות הקיץ והחגים וכדי להימנע מהתורים כמה שיותר מומלץ בחום להגיע בשעות הכי מוקדמות/מאוחרות של היום כדי לא לעמוד בו במשך שעות. מעבר הגבול עובד 24/7 למעט ביום כיפור וחג הקורבן המוסלמי, והוא סגור למשך שעה וחצי ביום במהלך חודש חג הרמדאן. במעבר הגבול תתבקשו לשלם בצד הישראלי אגרת גבול בגובה 102 ₪ (פלוס 5 ₪ עמלה במידה ואתם משלמים במקום). מומלץ לשלם את האגרה מראש באתר "מילגם" באמצעות כרטיס אשראי או בסניף הדואר הקרוב אליכם באמצעות מוזמן, וכך לחסוך את התור לתשלום האגרה וכן את העמלה. בצד המצרי תתבקשו לשלם 400 לירות מצריות, השוות ערך ל-80 ₪.

אחרי שחוצים לסיני

הגעה למלון / חושה בסיני

לאחר שתחצו את מעבר הגבול ותצאו מהצד המצרי, תחכה לכם שיירת מוניות שיקחו אתכם בשמחה לכל מקום כמעט בחצי האי. אתם יכולים לבחור אם לקחת מונית קטנה (מה נקרא – ספיישל) או מונית גדולה יותר עם 14 מקומות ישיבה ולחכות עד שתתמלא בנוסעים נוספים כדי לשלם פחות. מחירי הנסיעות בסיני זולים אף הם לעומת המרחקים העצומים.

מה יותר כדאי באמת, מלון או חושה?

זה קצת כמו לשאול מה עדיף – הודו או ניו יורק. ברור שלכל אחד יש את המקום המתאים לו, אבל במקרה של סיני, כדאי לטעום מכל העולמות ואפילו לשלב בטיול אחד. בסופו של דבר, החושות מעניקות חוויה מאוד עוצמתית ובראשיתית של המדבר ולהתעורר בבוקר מול הגלים והחוף זה משהו נפלא. השאלה היא כמה בסיסיים התנאים שאתם רוצים לנפוש בהם.

החושות הן למעשה מבנה עשוי קש ועץ/אבן עם אביזרים בסיסיים – מזרן, כילה נגד יתושים ושטיח שמשמש כרצפה. המקלחות והשירותים משותפים וחשמל וקליטת WIFI הם לא חלק מהשגרה. לעומת זאת, יש קמפים עם חושות משודרגות שבהן חיבור לחשמל, ריהוט ואפילו מקלחת ושירותים פרטיים. זה פתרון אמצע הדרך למי שרוצה ליהנות מחוויה אותנטית יותר אבל לא לוותר על הנוחות.

אם אתם חייבים את החופשה שלכם בחדר ממוזג ועם בריכה ופסיליטיז של מלון, דעו שיש בחצי האי סיני מלונות מצוינים בכל הרמות והמחירים שלהם נמוכים עד כדי פליאה. המלונות בסיני ידועים ברמות אירוח ושירות גבוהות מאוד ואם אתם מגיעים לשם מחוץ לעונות המתויירות יותר (כלומר בחודשים נובמבר-מרץ ומאי-יוני) תוכלו למצוא בקלות חדר במלון 5 כוכבים יוקרתי ומפנק בפחות מ-250 ₪ ללילה, כולל ארוחת בוקר.

דבר אחד בטוח, לא משנה איפה תהיו, השקט והנוף המטריפים של סיני יגרמו לחופשה הזאת להיות חד פעמית וכנראה גם תחילתה של ידידות מופלאה 🙂

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מלון גדול
חבילות נופש

נופש כשר עם כל המשפחה בחג פסח 2019

חג פסח אשר מתקרב אלינו בצעדי ענק היא הזדמנות מצוינת בעבורכם לחופשה משפחתית (וכשרה) ביעדים החמים ביותר בעולם. היכן? המומחים של קושר בוקינג מציגים. נופש כשר עם כל המשפחה –

ערים ביפן
חבילות נופש

טיול לקיוטו

קיוטו מהווה בעבור התייר הישראלי מקום מושלם לבילוי, וזאת לאור העובדה כי היא נחשבת למרכז התרבותי של יפן. מה אפשר לעשות שם? המומחים של יפן טוריי מסבירים. קיוטו – עיר

חבילות נופש

איפה כדאי להתארח באירופה

יבשת אירופה היא בין האהובות בקרב הישראלים לחופשה, אפשר להבין מדוע – אירופה קרובה לפה ממש מה שאומר שהטיסות גם זולות יותר וגם קצרות יותר. זה אמנם היתרון הגדול והמהותי