מהי גמלת ניידות של ביטוח לאומי?

מדינת ישראל מעניקה לבוגרים ולילדים המוגבלים בהתניידות, הטבות שונות שאמורות לסייע להם להשתלב בקהילה ולפתח חיים חברתיים עצמאיים. גמלת ניידות היא חלק מאותן ההטבות. לכל הטבה ישנם תנאי זכאות שונים מסוימים הניתנים לבעלי לקויות שונות.

הגמלה מעניקה גם תווי חנייה, קצבה, מימון שיעורי נהיגה ועוד. אז מהי גמלת ניידות של ביטוח לאומי? במאמר זה נפרט לכם עוד על הנושא.

 

הסבר על הגמלה

גמלת ניידות היא מספר הטבות הניתנות לאנשים שמוגבלים בניידות בעקבות ליקויים הקיימים ברגליהם. הזכאים הם אנשים מעל גיל 3 עד גיל הפרישה. ועדה רפואית של משרד הבריאות יכולה לקבוע מוגבלות בניידות לצמיתות.

מקבלי גמלת ילד נכה שזכאים גם לגמלת ניידות יצטרכו לבחור בין שתי הקצבאות, אלא אם כן נקבעה להם 80% מגבלת ניידות או יותר, או שהועדה הרפואית קבעה כי הם זקוקים לכסא גלגלים באופן שוטף.

מי שאינו זכאי לקצבה הם אלה שבעקבות נכותם מקבלים תשלום אחזקת רכב והשתתפות בהוצאות ניידות. באתר קול הזכויות תוכלו לקרוא עוד על מגוון ההטבות שניתן לקבל יחד עם גמלת ניידות של ביטוח לאומי.

 

כיצד מקבלים את הגמלה?

על מנת לקבל הטבות במסגרת גמלת ניידות, יש לפנות לוועדה רפואית של משרד הבריאות. כדי לבצע את זה, יש למלא את טופס הבקשה לבדיקה רפואית לקביעת מוגבלות בלשכת הבריאות דרך האינטרנט או למלא טופס בקשה באופן ידני ולמסור בלשכת הבריאות המחוזית הקרוב באזור המגורים.

יחד עם טופס הבקשה יש לצרף אישורים רפואיים מהשלושה החודשים האחרונים המעידים על בעיה ברגליים. אנשים המשתמשים בכיסא גלגלים יצטרכו לצרף אישור על רכישה/השכרת כסא גלגלים ומסמך מרופא או פיזיותרפיסט הקובע כי עליהם להשתמש בכסא גלגלים.

בעלי רישיון נהיגה יצטרכו להוסיף תצלום שלו. מי שלא יכולים להגיע לוועדה ומעוניינים שהדיון יתקיים ללא נוכחותם אלא על סמך ממצאים רפואיים בלבד, יצטרכו לצרף בקשה בנושא זה.

לאחר שליחת הבקשה, ישלח מסמך שכולל אחד מאלה: או הזמנה לבדיקה רפואית בצירוף הסבר, או דחיית הפנייה וביטולה כי הפונה לא עונה על הקריטריונים, או בקשה לבצע בדיקות נוספות או הפנייה לביצוע בדיקת דופלר ללא עלות. במידה ואינכם מרוצים מהתוצאה, ניתן להגיש ערר על ההחלטה תוך 60 יום מהמועד שבו נקבעה החלטת הוועדה.

 

הגשת תביעה לגמלת ניידות

לאחר שעוברים את הוועדה הרפואית של משרד החינוך, יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי. מי זכאי לקבל את הגמלה? במידה ועברתם את הועדה רפואית הקובעת מוגבלות בניידות,נקבעו לכם אחוזי מוגבלות של לפחות 40% מוגבלות בניידות לצמיתות ויש לכם רישיון נהיגה תקף. או אם נקבע לכם 60% מוגבלות בניידות לצמיתות ואין לכם רישיון בתוקף וקיים נהג מורשה שמסיע אתכם.

ניידות ביטוח

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש תחזוקה
בטיחות

מה זה תיק שטח ומי נדרש להכין אותו

רבים מאתנו מעדיפים שלא לחשוב על אירוע חריג שעשוי להביא לנפגעים. מדובר בשריפה, רעידת אדמה או כל צרה אחרת שעשויה להגיע במפתיע. חשוב מאוד להיערך בהתאם מראש כדי להיות בטוחים