איך לחתוך פסטרמה ביתית בצורה מושלמת

אחת הסיבות המרכזיות לכך שהפסטרמה כל כך אהובה, הינה שכיף לאכול אותה! בין אם בכריך או ישירות מהצלחת – צורת החיתוך שלה יוצרת חוויה מגרה.

מי יכול להגיד לא לפרוסות עוף דקות וטעימות? הכנה של פסטרמה ביתית יכולה להיות כל כך קלה, אולם איך חותכים פסטרמה בבית לפרוסות דקות שאי אפשר להפסיק לנשנש ממש כמו הקנויה? לא לתעשייה בלבד: כיצד לעשות זאת בעצמך.

 

ראשית: יש לי רגע דל

בהנחה ונתח העוף/הבשר מוכן, חשוב מאוד להניח לו להתקרר לפחות כחצי שעה, מכיוון שאם נפרוס את הנתח כשהוא עוד חם, כל הנוזלים יפרצו החוצה והפסטרמה שנקבל תהיה עסיסית פחות. מעבר לכך, בעת הקירור הנתח עובר תהליך גיבוש והתמצקות וכך הרבה יותר פשוט וקל לפרוס פסטרמה ביתית.

 

שיטה ראשונה: השחיזו סכינים

כשחושבים על שלב החיתוך במטבח הביתי, השיטה המתבקשת ביותר היא שימוש בסכין מטבח. פורסים בעזרת סכין חדה פרוסות דקות ככל הניתן. כמובן שרצוי להשתמש בסכין גדולה עם להב חד (לא משונן), כדי שהפרוסות שיתקבל יהיו ברמת גימור גבוהה ומדויקת. שיטת חיתוך אחרת הינה להכין תבנית "שבלונה". נשתמש בסכין לסימון מרווח שנרצה בין פרוסה לפרוסה ונבצע חצי פריסה – עד מחצית מגובה הפסטרמה. לאחר מכן נשלים את החיתוך עבור כל פרוסה. על מנת שהנתח לא יזוז בזמן החיתוך, רצוי להשתמש במזלג בשר או בכלי אחר, שיאפשר נעיצה בנתח והצמדתו אל משטח החיתוך בעת החיתוך עם הסכין. אם בחרת בשיטה זו- נא לשים לב לאצבעות. גם למקצוענים וגם לחובבנים – זהירות! בטיחות קודם, פסטרמה אחר כך (:

 

שיטה שנייה: משחקים באוכל

למצוידים שביננו ולאלה שיודעים לאלתר עם כלי המטבח- התוצאה הכי מדויקת תתקבל על ידי מכונה ייעודית לחיתוך פרוסות דקות. מנדולינה, מעבד מזון עם להב ייחודי לפרוסות, מגררת רחבה ואפילו קולפן! כל אלו ועוד יוכלו להפיק תוצאה דומה למקור. עם זאת, כל כלי טומן בחובו יתרונות וחסרונות שונים, לכן כלים שונים יפיקו תוצאות שונות. כך למשל: קולפן יאפשר פרוסות דקות, אך התהליך הוא ידני ועל כן עלול להיות ארוך, מלכלך ומייגע. לעומת זאת, מעבד המזון יאפשר גם כן פרוסות דקות, אך התהליך הינו אוטומטי (חשמלי) ולכן בזמן זהה – יפיק תוצר רב יותר וילכלך הרבה פחות. כמעט לכל אחד יש בבית כלי שיכול להיות מתאים למשימה – היו יצירתיים!

 

בתיאבון

עכשיו משנתחי הפסטרמה פרוסים ומוכנים, ניתן לאחסן (את מה שלא נזלל עד כה) בתוך קופסה אטומה במקרר למשך מספר ימים. איזה כיף לנשנש ללא רגשות אשם, בידיעה שהכנת את הפסטרמה בעצמך ללא כימיקלים ושטויות, בהכנה ביתית. יגעת ומצאת – הרווחת. השקעת כל כך הרבה בהכנה ובהגשה וקיבלת תוצר לתפארת!
שיהיה לבריאות.

 

 

חיתוך

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם