דברים שכדאי לחשוב עליהם לפני שעוברים מדירת קרקע לבניין

אתם גרים היום בדירת קרקע וחושבים לעבור לבניין גדול עם הרבה דירות ושכנים? אם כך, ברור מדוע אתם בהתלבטות לגבי העניין הזה. ראשית, אף פעם לא קל לקבל החלטות שקשורות למגורים שלנו ושנית, יש לא מעט דברים שכדאי לכם לקחת בחשבון שעומדים להשתנות. כאשר אתם גרים בקומת קרקע או בבית פרטי אתם לא באמת צריכים לחשוב על השכנים או על הדברים המשותפים שיש לכם איתם. לעומת זאת, כאשר עובדים לבניין משותף עם הרבה שכנים הדברים משתנים. מעבר להתנהלות האנושים מול הרבה שכנים, שיכולה להיות מאתגרת בפני עצמה, יש עוד כמה פרטים שכדאי לקחת בחשבון. לא כל האנשים עוצרים לחשוב על כך, אך בבניין משותף אתם אחראים לא רק על הדירה שלכם אלא גם על המבנה כולו. לכן יש חשיבות אדירה לביטוח כמו ביטוח בניין משותף ואם אתם הדיירים החדשים בבניין משותף כלשהו, כדאי לברר מראש לבניין אכן יש ביטוח כזה.

מבנה הרוס

למה צריך לעשות ביטוח כזה ומה הוא כולל?

רגע לפני שאתם פונים אל וועד הבית ומנסים לברר האם יש ביטוח למבנה שבו אתם רוצים לקנות דירה, חשוב לעצור ולהבין כמה דברים. ראשית, מדוע הביטוח הזה חשוב כל כך? העניין הוא שבניינים גדולים בימינו יש בדרך כלל לא מעט דירות ויש שטחים ואזורים משותפים. האם עצרתם פעם לחשוב מי אחראי לתיקון הלובי הגדול והיפה שעומד בכניסה לבניין אם משהו יקרה לו? והאם חשבתם פעם מי צריך לתקן בעיות חשמל, נזילות בבניין וכדומה? יתרה מכך, מי צריך לשאת בעלויות של תיקון כתוצאה משריפה? אומנם איש לא רוצה לחשוב על כל התסריטים הללו, אך הם כולם חלק מהמציאות. לכן חשוב כל כך לברר שאתם עומדים לקנות דירה במבנה שיש בו ביטוח כי ביטוח של בניין משותף זה עניין מהותי ביותר.

ביטוח חבות לעובדים

עוד נקודה שחשוב מאוד לברר לפני שאתם עוברים מדירת קרקע לבניין משותף, זו השאלה האם יש למבנה גם ביטוח חבות לעובדים. העניין הוא שבמבנים כאלה יש בדרך כלל לא מעט אנשי מקצוע שמגיעים לביצוע תיקונים ועבודות שוטפות, כמו לדוגמא: עובדי הניקיון והגינון. במידה ואחד מאותם עובדים יעבור תאונה שיוכח שנגרמה כתוצאה מבעיה בבניין, כמו בלטות שבורות, דיירי הבניין יהיו האחראים הישירים לכך. זה אומר שאותו עובד יוכל לתבוע אתכם ובלי ששמתם לב אתם תהיו בליבה של פרשיה לא נעימה שתגיע לפתחו של בית המשפט. לכן לא רק שאתם צריכים לברר שיש ביטוח למבנה, אלא גם כדאי להתעקש ולוודא שיש ביטוח חבות לעובדים. הביטוח הזה הוא למעשה ביטוח צד ג' וזה מה שיקבע האם ברגע האמת יהיה מי שיעזור לכם ויכסה את הנזק או שאתם בעצמכם תצטרכו לעשות זאת.

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איתור הכסף ראשית
ביטוחים וטיפים

הר ביטוח – הדרך הקלה לאיתור כספים

מבוטחים רבים בישראל אינם יודעים היכן נמצא כספם. באמצעות הר הכסף ניתן לאתר את הכספים האבודים. הר ביטוח – הדרך הקלה לאיתור כספים הר הביטוח הוא מנוע איתור חדשני אשר

מטבעות ובית
ביטוחים וטיפים

4 סיבות לעשות ביטוח מקצועי לעסק שלך

פתחתם עסק, גדול או קטן. חנות או אונליין… מזל טוב! הצעד הראשון הוא ביטוח עסק. מדוע ביטוח עסק הוא כלכך חשוב?   האם ביטוח עסק זה ביטוח אחריות מקצועית? ראשית