מהו תכנון פיננסי ומתי העסק זקוק לו?

תכנון פיננסי הוא שירות שכל אדם יכול להיעזר בו, ובעיקר עסקים פרטיים. לאחר ההקמה של עסק כזה או אחר, זה הזמן להתחיל להפעיל אותו בצורה שוטפת על מנת לייצר רווחים. כידוע, בתחילת תקופת ההקמה של עסק, בטח ובטח כאשר מדובר על עסקים קטנים במדינת ישראל, קשה מאוד ליהנות מרווחים גדולים.

בעלי עסקים רבים נמצאים במצב של הישרדות בתחילת דרכו של העסק שלהם. ישנם גם מצבים בהם חלה התדרדרות ממצב של רווחיות למצב של הישרדות, בעקבות התרחשויות שונות שהוציאו את העסק מן התלם.

 

איך מביאים עסק למצב של שגשוג וצמיחה?

שאלת השאלות כאשר מדברים על תכנון פיננסי, היא איך מצליחים להביא את העסק למצב של שגשוג וצמיחה? אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא על ידי התייעלות ארגונית שתביא לצמצום של הפסדים. בעלי עסקים רבים לא יודעים כמה כסף בדיוק הם מוציאים בצורה לא נבונה. כאשר מדובר על הוצאה כספית, המתכנן הפיננסי יחשוב כיצד ההוצאה הזאת תביא לעסק עוד צמיחה.

אם ההוצאה לא תביא צמיחה לעסק בעתיד, הרי שהיא צריכה להישקל בכובד ראש ורק כמוצא אחרון. עדיף לפתור בעיות בעסק בדרכים אחרות מאשר על ידי עוד הוצאה כספית שלא תניב תוצאות לטווח הארוך. עובדי משרד רו"ח יניב נשר יודעים כיצד יש לארגן את ההתנהלות הפיננסית של העסק בטווח הקצר, על מנת להביא ליציבותו ולרווחיותו לאורך זמן.

 

איך מחזקים נקודות חולשה בעסק?

כאשר מבצעים תכנון פיננסי, קודם כל מבצעים מיפוי של הוצאות והכנסות העסק. באופן הזה, לבעל העסק ולנותן שירותי התכנון הפיננסי יש הרבה יותר עם מה לעבוד, והחומר מסודר אל מול עיניהם. הדבר מאפשר לכל הצדדים להבין מה הן נקודות החולשה ומה הן הנקודות החזקות יותר של העסק. נקודות החולשה בעסק יכולות להניב לו הפסדים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, ולפגוע בתחרות של העסק אל מול עסקים מתחרים באותו תחום.

על כן, צריך בראש ובראשונה להכיר את נקודות התורפה של העסק, כדי לדעת מה אפשר וצריך לשפר. רואה החשבון הוא אדם מנוסה ומיומן שמכיר את התחום. הוא ידע אילו מהלכים יהיה כדאי לבצע, בהתאם לצרכים הספציפיים של העסק שלכם, ובהתאם למצב הנוכחי בשוק שבו אתם פועלים ומתחרים.

 

האם במהלך תכנון פיננסי מבצעים תמחור של שירותי החברה?

אחד הדברים המרכזיים שעושים במהלך תהליך של תכנון פיננסי, הוא לבצע תמחור של שירותי החברה. כאשר מדובר על מוצרים ממשיים, תהליך התמחור עשוי להיות פשוט יחסית. יש נוסחאות רבות לחישוב עלות ותוצרת. עם זאת, כאשר מדובר על שירות שלא מגולם למוצר פיזי מוחשי, כמו לדוגמא הנהלת חשבונות, פרסום ומקצועות חופשיים אחרים, הרי שהתמחור הופך להרבה יותר מורכב.

תכנון פיננסי

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הובלת כספות
בעלי מקצוע

מה נכלל בהובלת כספות?

הובלה של כספות ממקום אחד לאחר אינה עניין של מה בכך. מדובר בהליך שנבדל באופן משמעותי מכל הובלה אחרת. במדריך הנוכחי נציג בפניכם את כל הפרטים שנכללים בהובלה מסוג זה

הֲבָנָה
בעלי מקצוע

הבנת דוח בדק הבית: מה שאתה צריך לדעת

  לאחר ביצוע של בדק בית לפני רכישת דירה ממוכר כזה או אחר, אתם תקבלו דוח בדק בית, בו יתוארו הליקויים השונים אשר נמצאו על ידי בודק הבית במהלך הבדיקה

בדק בית
בעלי מקצוע

לרכוש דירה בראש שקט: החשיבות של בדק בית

מבוא רכישת דירה היא השקעה כספית משמעותית, והבטחת מצבה חיונית כדי למנוע בעיות או הוצאות בלתי צפויות. בדק בית מקצועי ממלא תפקיד חיוני בהערכת תקינות המבנה, הבטיחות והפונקציונליות של דירה.