תביעת חבות – מהי וכיצד יש לפעול?

כולנו מבלים שעות רבות במקום העבודה שלנו, ואחד התנאים הבסיסיים שעל המעסיק לדאוג לו (מלבד המשכורת כמובן) הוא סביבת עבודה בטוחה, התואמת לסוג העסק ואופי העבודה. ככל שהוראות הבטיחות הקבועות בחוק לא התקיימו כנדרש, וכתוצאה מכך נגרמה לעובד פציעה, הרי שעומדת לו הזכות לתבוע את המעסיק – תביעה המוכרת בשמה המקצועי – תביעת חבות מעסיקים

 

סביבת עבודה בטוחה

העבודה היא חלק משמעותי משגרת חיינו, כאשר כולנו מבלים מספר שעות במקום העבודה ומטבע הדברים, חשופים לפגיעות ותאונות שונות. לפיכך, אחד התנאים הבסיסיים שכל מקום עבודה צריך ספק לעובדיו הוא, סביבת עבודה בטוחה ומתאימה לתנאים ואופי העבודה.

עמידה בהוראות הבטיחות אינה המלצה, אלא חובה חוקית, כאשר הוראות תקנות הבטיחות כוללות ביצוע תדרוכים מתאימים, הן לעובדים חדשים והן לעובדים ותיקים, אספקת ביגוד מתאים ואביזרים בטיחותיים ככל הנדרש (ביגוד מגן וכדומה).

 

מהי תביעת חבות מעסיקים?

ככל ונגרמה לכם פציעה או תאונה במקום העבודה כתוצאה מאי עמידה של מקום העבודה בהוראות הבטיחות הנדרשות, הרי שעומדת לכם הזכות להגיש תביעת נזיקין ולדרוש פיצויים בהתאם, כאשר את התביעה ניתן להגיש כנגד המוסד לביטוח לאומי (במסגרת תביעת תאונת עבודה) וכן כנגד המעסיק עצמו, בתביעה המוכרת בשם תביעת חבות מעסיקים.

כמעט לכל מקומות העבודה יש פוליסת ביטוח חבות מעסיקים, המבטחת את העסק בדיוק בגין מקרים כאלו ולפיכך, תביעת חבות מעסיקים תתנהל מול חברת הביטוח של המעסיק. היות ותביעות כנגד חברות הביטוח נחשבות לתביעות מסורבלות ומתישות, לפני הגשת התביעה חשוב ומומלץ להתייעץ עם עורך דין מקצועי, אשר ייתן לכם מידע מקיף בנושא תביעות חבות.

 

כיצד יש לפעול במקרה של תביעת חבות מעסיקים?

במקרה של תביעת חבות מעסיקים, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי, אשר יסייע לנו להבין האם אכן קיימת עילה לתביעת חבות מעסיקים ומה גובה הפיצויים שנוכל לקבל. ככלל, בתביעת חבות מעסיקים נדרש להוכיח שני אלמנטים עיקריים: הוכחה כי מקור הנזק הוא התאונה שהתרחשה במקום העבודה וכן הוכחת הקשר הסיבתי שבין רשלנות המעסיק לבין הנזק.

 

מה גובה הפיצויים שניתן לקבלת בתביעת חבות מעסיקים?

שאלת גובה הפיצויים שניתן לקבל במקרה של תביעת חבות מעסיקים תלויה במספר גורמים, כמו: סוג הפציעה, השפעתה על תפקודו השגרתי של התובע, גילו של התובע, ההוצאות הנלוות לפציעה (אובדן ימי עבודה והוצאות רפואיות לדוגמה) ועוד.

פרמטר נוסף המשפיע על גובה הפיצויים הוא קיזוז סך הפיצויים שתקבלו מביטוח לאומי עם דמי הפיצוי שתקבלו בתביעת חבות מעסיקים ולפיכך, מומלץ למצות תחילה את זכויותיכם מול ביטוח לאומי, בכדי למקסם את מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

 

לסיכום

כל מקום עבודה חייב לעמוד בהוראות הבטיחות ולדאוג לסביבת עבודה בטוחה לעובדיו. ככל ולעובד נגרמה פציעה כתוצאה מרשלנות המעסיק בקיום הוראות הבטיחות, הרי שהעובד יוכל לתבוע את המעסיק בתביעת חבות מעסיקים. היות והתביעה מוגשת כנגד חברת הביטוח של המעסיק, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי, בכדי להביא למיצוי זכויותיכם.

תביעת חבות

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש משפט
עריכת דין

חוק הגנת הפרטיות בישראל – סקירת עיקרי החוק

חוק הגנת הפרטיות הינו החוק המרכזי המסדיר את הזכות לפרטיות. חוק זה מגדיר באיזה מצבים הפגיעה בפרטיות מותרת ובאיזה מצבים אסורה. לפי חוק זה, פגיעה בפרטיות משמשת עילה לתביעה נזיקית,

איש חקירות
עריכת דין

חקירות שרים בממשלה

לעיתים נהוג לחשוב שאם אדם מכהן בתור שר בממשלה, הוא מעל החוק. עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו רואים שזה כלל לא מדויק, שכן עובדה היא שהיום יש יותר ויותר חקירות

מי זכאי לפיצויי פיטורין
עריכת דין

פיצויי פיטורים – מה הדרך הנכונה להשיגם?

פיטורים הם מאורע לא נעים ממגוון סיבות, בין אם מבחינה אישית ובין אם מבחינה כלכלית. על מנת לסייע למפוטר, קבע המחוקק את חוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג- 1963, אשר מטרתו להסדיר

סמל משפטי
עריכת דין

3 דברים שחובה לעשות לאחר תאונת אופנוע

יותר ויותר אנשים בוחרים להתנייד בעזרת רכב דו גלגלי בארץ ישראל – זאת דרך מאוד נוחה לחסוך בזמן ובכאב ראש של פקקים וזו גם חוויה מהנה במיוחד, אבל עם כל