שנת בדק בית מה מגיע לנו באותה השנה ומה קורה אם היא עוברת

כניסה לבית חדש כחלק ממעבר מדירת קרקע לבניין, היא אחת החוויות היותר נעימות. קרוב לוודאי שהרוכשים את הבית החדש ציפו בכיליון עיניים למועד הכניסה, והם לרוב פחות מודעים לבעיות כאלה ואחרות העלולות להתעורר בבית.

מדובר, כמובן, בבעיות כלליות במבנה, כגון נזילות בצנרת, סדקים בקירות, מרצפות עקומות, חלונות או דלתות בעייתיים וכיוצא באלה בעיות שלא נצפו במועד הכניסה לבית החדש. מי שאמון על הטיפול בכל התקלות המצוינות לעיל, כמו גם תקלות אחרות בבית, הוא הקבלן שבנה את המבנה, והוא גם אחראי בפני הרוכשים על תיקון כל תקלה במבנה.

בדרך כלל, מבקשים הקבלנים מהדיירים לבצע בדיקה ולדווח להם על התקלות הקיימות, בתוך שנה ממועד החתימה על פרוטוקול הכניסה לבית החדש. הבקשה הזאת היא מקור המונח "שנת בדק בית". מהו בדיוק בדק בית ומה הוא כולל? מי מבצע את בדק הבית? מה קורה בתום שנת בדק הבית? כל התשובות בהמשך המאמר.

ביקורת מבנה

שנת בדק בית – מה זה בדיוק אומר

בדק בית הוא למעשה בדיקה כוללת של כל הבית, על המרכיבים השונים שבו.

מדובר הן במרכיבים יסודיים, כגגון קירות , מרצפות ותקרות והן מרכיבים אחרים, כגון חשמל, אינסטלציה, דתות וחלונות, רטיבות העוברת מהאמבטיה לחדרים אחים ועוד מגוון תקלות אפשריות.

הדעת נותנת שארי שנה אחת של מגורים רצופים בבית, יוכלו הדיירים להצביע על תקלות בולטות שבהן הם נתקלו ולבקש מהקבלן לתקן אותן. למעשה, זהו מקור המונח "שנת בדק בית" כפי שהוא מוכר כיום.

את בדק הבית אמורים לבצע הדיירים עצמם, בעצם הניסיון המצטבר שלהם שהוא למעשה המגורים בבית. עם זאת, בעלי דירות שהם מביני עניין ומודעים לבעיות כאלה ואחרות שאינן באות לידי ביטוי בהכרח בשנה הראשונה, ישכרו את שירותיה הטובים של חברה האמונה על ביצוע בדק בית מקצועי.

אנשי המקצוע של חברה כזאת יגיעו לבית מצוידים במכשור וציוד מתאימים המאפשרים להם לבצע בדיקה יהודית בבית. בדיקה של מומחים לבדק בית יכולה לעלות על תקלות אפשריות באינסטלציה הרבה לפני שהן צצות על פני השטח.

כמו כן, הבדיקה יכולה לזהות בעיות בקירות ובחלקים בבית, היכולות לגרום עם השנים להתהוות סדקים. טיפול נכון בבעיות הללו מבעוד מועד, עשוי לצמצם אם הבעיה או למנוע אותה לחלוטין. המומחים לבדק בית יבדקו גם את הדלתות והחלונות וימצאו ליקויים, אם ישנם גם במקומות האלה.

מה קורה בתום שנת בדר הבית

תוצאות הבדיקה של המומחים לבדק בית יכולים לשמש בסיס לבקשה לתיקונים, שהקבלן שבנה את הבית מחויב לבצע אותם.אם תום התיקונים, ניתן להביא את המומחים לבדיקה נוספת, לוודא שהתיקונים אכן בוצעו על הד הטוב ביותר.

עם זאת, חשוב להדגיש כי תום שנת בדק הבית איננה תום תקופת האחריות של הקבלן כלפי רוכשי הדירות. מדובר רק בתיחום זמן מלאכותי, שנועד בעיקר לאפשר לדיירים להבין אל נכון מהן הבעיות בבית.

למען הסר ספק – הקבלן אחראי על תקלות בבית, הרבה מערר לשנת בדק הבית. הוא יהיה חייב לתקן תקלות שהתגלו גם זמן רב אחרי שהשנה עברה. מנגד, אם התגלו תקלות משמעותיות לפני תום השנה, הקבלן מחויב לתקן אותן במהירות האפשרית.

לפרטים נוספים: https://www.shiplus.co.il

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית אדום
נדל"ן

כמה נדל"ן יהיה שווה ב 2025?

השקעות נדל"ן מהוות את הנתיב הבטוח ביותר בה תוכלו להשקיע, וזאת לאור התשואה הנאה אשר יכולה להגיע גם לעשרות אחוזים בשנים הבאות. כיצד להיערך לכך? להלן הפרטים. השקעה בנדל"ן –

מגדל מגורים
נדל"ן

פרויקטים חדשים בנדל"ן שכדאי להכיר

חושבים על רכישת דירה להשקעה? או שאולי החלטתם לעבור בדירה קצת יותר גדולה כי המשפחה שלכם התרחבה? אם כך, ברור מדוע מעניינים אתכם פרויקטים חדשים באזור מרכז הארץ, אז למה

בית למכירה
נדל"ן

האם כדאי לעבוד בתיווך והיכן

אתה מחפש את התחום שבו תעסוק בשנים הקרובות? לא יודע איזה מקצוע לחיים יוכל להתאים לך? אם כך, בהחלט כדאי שתחשוב על נדל"ן ועל תיווך, כי מדובר על מקצוע שהטובים