שלא נדע: הכל על בחירת מצבה

פרידה מאדם אהוב איננה קלה בכל שלב ובכל גיל בחיים. לכן אין להתעלם מכך שבחירת המצבה עבור אדם קרוב היא סוגיה רגישה וטעונה. כל פרט נבדק ומחושב ברבדים רבים. אין מנוס מכך. זוהי החתימה הסופית על חייו של אדם. איך בכל זאת נוכל לבחור, קודם כל נדע קצת יותר.

 

מהי מצבה?

מצבות היא למעשה הכיסוי לקבר. המכסה שלו. המצבה היא רעיון שנתפס כמקובל בתרבויות שונות בעולם, לרוב מכינים אותה מאבן או שיש ולכן היא נשמרת לאורך זמן. מצבות ברחבי העולם יכולות לספר לנו רבות על התרבות והמנהגים של חברות מסוימות. בתרבות היהודית מקובל להניח מצבת אבן או שיש על קברו של הנפטר, אין אחידות בקרב העדות השונות לגבי התזמון של הצבת המצבה, המקובל לרוב הוא בתום שלושים ימי האבל. המצבה תכיל לרוב את שם הנפטר, תאריכי הלידה והפטירה ועוד מלל אישי, אותו כל משפחה יכולה לקבוע.

 

 

איזה אבן מתאימה?

השלב הראשון בבחירת מצבה היא ההחלטה מה סוג המצבה שנרצה. יש מגוון רחב מאד של מצבות אותן נוכל לבחור עבור היקרים לנו שעברו לעולם שכולו טוב. קיימות כיום מספר סוגים של מצבות, נציג לכם את שלושת הפופולריות ביותר כיום. מצבות מאבן גרניט, מאופיינות בצבען השחור אפור, הן נחשבות לעמידות יותר לפגעי מזג האוויר ולכן עלותן גבוהה יותר. מצבות מאבן טבעית, אלו מצבות מאבן טבעית ופחות מעובדת, היא מאופיינת בשילוב טוב יותר עם הקרקע והסביבה, מחירה זול יותר, אך נדרשות בה עבודות תחזוקה אחת לכמה שנים. מצבות שיש, כשמן כן הן, עשויות משיש שמגיע לרוב מטורקיה. השיש מאופיין ביכולת שלו לעמידות גבוהה וליכולת לשרוד פגעי מזג אוויר. מתאים לאזורים בהם יש מזג אוויר מגוון ולא אחיד.

 

מצבה זוגית? משפחתית?

אנחנו לא חיים לבד את חיינו, בני הזוג, הילדים או ההורים שלנו הם חלק מחיינו ויש כאלו שיבקשו גם לאחר מותם להישאר קרובים זה לזו. כיום ניתן לעשות גם זאת מגוון סוגי המצבות הוא רחב מאד. מצבה זוגית, זוהי סוג של מצבה שכבר קיימת זמן רב ובה בעצם מצרפים שני קברים לכדי מצבה אחת בכדי לסמל חיי זוגיות טובה ורבת שנים מצבות משפחתיות, ישנה אפשרות ליצור מצבה לבני משפחה אחת שהולכים לעולמם כל אחד בזמנו או במקרים טראגיים במיוחד שבו בני משפחה נספים באחת. בכל מקרה מצבה כזאת דורשת ידע ומומחיות שאצלנו במצבות בראשון לציון ידעו לספק לכם בשעות הקשות עבורכם.

 

סיכום

בחירת מצבה לעולם לא תהיה בזמן נוח וברגע מתאים, זוהי תמיד משימה מורכבת שנופלת עלינו ברגעים הקשים ביותר עבורנו. אין לנו שליטה על כך. על מה יש לנו שליטה? על הבחירה באנשים הנכונים שיעזרו לנו לעשות בחירה נכונה. בחירת מצבה מציבה אפשרויות שונות, כל אחד בהתאם ליכולתו ורצונו. אין נכון או לא נכון, רק מה שהלב שלכם מרגיש.

קברים

 

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קומקום
צרכנות

למה לשים לב בבחירת מחמם מים בגז

עד לפני כמה שנים היה נהוג להשתמש בעיקר בדוד שמש או חשמל כדי לחמם מים. מדובר בשיטה מיושנת שעשויה להאריך את משך ההמתנה למים החמים. לאחרונה, רבים נחשפו לאפשרות לחמם

נעל נייק
צרכנות

5 סיבות לרכוש נעליים בחנות אונליין

טרנד האונליין תופס תאוצה יותר ויותר בשנים האחרונות. המון אנשים עברו לרכישה אונליין של אקססוריז, בגדים, נעליים. הטרנד הזה איתנו כדי להישאר ורק תופס תאוצה. הרבה אנשים הפכו להיות מעין

אופני הרים
צרכנות

5 אביזרים שכל רוכב אופניים חייב לקנות

חשוב מאוד להוסיף לשגרה שלנו פעולות ספורטיביות, כיוון שזה משפר את ההרגשה הפנימית, מועיל לגוף ושומר עלינו צעירים. העידן בו אנו חיים מוביל להמעטה בתזוזה ויש לכך השפעות הרסניות על