צעד ראשון של תינוק – באיזה שלב בהתפתחות זה צריך לקרות?

אחד השלבים המרגשים ביותר בהתפתחות של התינוק הוא הצעדים הראשונים.

אם התינוק או התינוקת שלכם כבר עומדים בכוחות עצמם ומצליחים לייצב את עצמם, אתם בוודאי מתרגשים ומצפים לרגע בו הם יעשו את צעדיהם הראשונים בעולם.

שאלה שהרבה הורים שואלים בהקשר הזה, היא באיזה שלב בהתפתחות התינוק הצעד הראשון צריך לקרות, דבר שגורם גם ללא מעט חששות.

בשביל שתוכלו להסיר דאגה מלבכם, הכנו עבורכם מדריך שמסכם את כל מה שתצטרכו לדעת על הצעדים הראשונים של הקטן שלכם.

 

מתי אפשר לצפות לצעדים ראשונים של התינוק?

אז הגענו לשאלת השאלות – מתי אפשר לצפות לביצוע צעד ראשון לתינוק?

לפני שאתם נלחצים שהתינוק שלכם מתחיל ללכת מאוחר מדי, הרשו לנו להרגיע אתכם – השלב בו תינוק מתחיל ללכת אינו מדע מדויק. בגדול, רוב התינוקות מתחילים ללכת בין גיל 8 חודשים לבין שנה וחצי, כך שגם אם התינוק של חברים שלכם התחיל ללכת לפני התינוק שלכם, ממש אין מה לדאוג.

כמו כן, תינוקות לרוב עושים את צעדיהם הראשונים כשהם נעזרים בחפצים וברהיטים על מנת לשמור על היציבות שלהם, לכן יכול להיות שהתינוק שלכם פשוט לא הולך כי הוא עוד לא מרגיש מספיק בטוח ללכת בכוחות עצמו ושאין לו שום דבר להיאחז בו. כמו שהבנתם, אין מה לדאוג, התינוק שלכם ילמד ללכת בקצב שלו.

 

איך ניתן לעזור לתינוק ללמוד ללכת?

על מנת להקל את תהליך ההליכה והצעדים הראשונים עבור התינוק או התינוקת שלכם, תוכלו לעזור להם במספר דרכים. ראשית, נרצה להבהיר שהדרך הבריאה והנכונה ביותר בה התינוק יכול לעשות את צעדיו הראשונים וללמוד ללכת כמו שצריך היא לעשות את זה ברגליים יחפות. לכן, שימו לב שאין דברים על הרצפה שיכולים להפריע לתינוק ללכת, או חס וחלילה להיכנס לו לכף הרגל.

בנוסף, אפשר ורצוי לעזור לתינוק לעשות את צעדיו הראשונים ולעודד אותו. תוכלו לתת לו יד או לעשות לו שביל עם רהיטים וחפצים שבאמצעותם הוא יוכל לייצב את עצמו, שכן הצעדים הראשונים מתאפיינים בהרבה התנדנדויות ונפילות.

 

מה זה נעלי צעד ראשון?

לאחר שהילד שלכם עשה את צעדיו הראשונים, מומלץ לרכוש נעלי צעד ראשון, שהם למעשה הנעליים הראשונות בהם הילד שלכם יצעד. כפי שציינו, מומלץ לתת לתינוק ללכת יחף כמה שרק אפשר, אך מן הסתם יהיו מקומות ומצבים בהם לא תרצו שהילד שלכם יסתובב עם רגליים יחפות.

 

איך לבחור נעלי צעד ראשון?

כיום, המבחר של נעלי צעד ראשון לתינוקות הוא עצום, ובכדי שלא תלכו לאיבוד, מומלץ לשמור על כמה דגשים עיקריים. קודם כל, אנו ממליצים לקנות נעליים סגורות שמספקות מספיק אחיזה לכף הרגל על מנת להגן על כפות הרגליים של התינוק ולמנוע החלקות מיותרות. כמו כן, מומלץ לשים לב שהסוליה מגנה על העקב וכפות הרגליים, ושהיא מספיק גמישה בכדי לאפשר תנועה של כף הרגל.

 

אבא הולך עם ילד

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
זריחה
בריאות

ויאגרה זו אופציה שכדאי לשקול בחיוב

זה ידוע אומנם שככל שאנחנו הולכים ומתבגרים ההנאה שלנו מסקס משתנה וזה טבעי שנער בן 17 מתעניין בנושא יותר מגבר בן 50. עם זאת, ולמרות שאולי אתה מכיר את כל

motivation 2019
בריאות

המוטיבציה משפיעה על הצריכה

עד כמה מוטיבציה יכולה להשפיע עליכם? האם זה נכון שהיא יכולה להיות המקפצה שלכם להגיע אל מקומות שאף פעם לא חלמתם עליהם? כאשר רוצים לדעת הכל על מוטיבציה חשוב לשים

כאבים ביד
בריאות

מהי רשלנות רפואית

אחד המצבים הבעייתיים והמצערים ביותר, הוא מצב שבו אדם נכנס לטיפול אצל רופא הנחשב מומחה בתחומו, או במוסד רפואי מכובד האמון על טיפול איכותי ויסודי בחולים ובמטופלים המגיעים אליו, ומוצא