נפגע פעולות איבה? אתה זכאי להגיש תביעת פיצויים

פעולות איבה הן כל פעולה שבה נפגעים אנשים כתוצאה מהסכסוך הישראלי ערבי. לצערנו הרב, עד עצם היום הזה נוספים מצטרפים חדשים למעגל של נפגעי פעולות האיבה. נפגעים אילו יסבלו לעיתים מאובדן כושר עבודה, נכות וצורך בטיפול רפואי יקר. ממש לשם כך נקבע בחוק שניתן להגיש בקשה לפיצוי על פגיעה זאת לביטוח לאומי. ריכזנו לכם מעט מידע על נפגעי פעולות האיבה, הגדרתם בחוק וכיצד הם יכולים לקבל פיצויים בגין הפגיעה שנגרמה להם. 

 

איך מוגדרים נפגעי פעולות איבה?

נפגעי פעולות איבה מוגדרים כמי שנפגעו בגלל הסכסוך הישראלי ערבי. הגדרה זה הינה רחבה מאוד וכוללת בתוכה גם את האנשים שנפגעו בצורה ישירה מפעולת איבה זאת או אחרת, אבל גם את הנפגעים מציוד שאמור היה לשמש בפעילות איבה או בכדי למנוע פעילות איבה ואפילו אם ציוד זה לא הופעל בכלל. אתה יכול לבדוק מידע נוסף באתר.

 

למה זכאי נפגע פעולות איבה?

מי שנפגע עקב פעילות איבה יכול להיות זכאי למספר סוגים של פיצויים, החל מעזרה בלימודים וכלה במענק כספי חודשי. גובה הפיצוי הכספי הוא תולדה של אחוז הנכות שייקבע לתובע. במידה והוגדרו לתובע אחוזי נכות של עשרה עד תשעה עשר אחוזים – הוא יקבל עזרה בלימודים או בהקמת עסק. במידה ונקבע לו סכום של מעל עשרים אחוז – הוא יהיה זכאי לקצבה חודשית.

 

איך מגשים תביעה לקבלת פיצויים עקב פעולות איבה?

ראשית יש להגיש בקשה להכרה כנפגע פעולות איבה לביטוח לאומי. הגשה זאת תכלול את פרטי המקרה ואת הפגיעה שנגרמה בעקבותיו. לאחר מכן יש להגיש בקשה לקביעת אחוזי הנכות שנגרמו כתוצאה מפעולת האיבה, ולאחר שהוועדה תקבע את אחוזי הנכות ייקבע גם גובה הפיצוי.

חשוב מאוד לצרף לבקשות את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ובמידת הצורך ללכת לפגישות עם רופאים מומחים, רופא תעסוקתי או בדיקות רפואיות כמו צילומים או בדיקות דם, שיעזרו להוכיח את חומרת הפגיעה שנגרמה עקב פעילות האיבה.

 

הליך התביעה מול ביטוח לאומי למה שווה להיות מיוצג

בכדי להגיש תביעה לביטוח לאומי להכרה כנפגע פעולת איבה ולקבלת אחוזי נכות ופיצויים, יש להכיר את מערכת החוקים של ביטוח לאומי בצורה טובה, ולהבין במערכת הכללים ובספר הליקויים שבעזרתו קובעים אחוזי נכות. לעיתים קרובות ייצוג על ידי עורך דין שמכיר את כל הנושאים הללו לעומק, יכול לעזור לכם לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם.

 

זכאות לפיצויים עקב פגיעה בפעילות איבה– סיכום

כל מי שנפגע עקב פעולת איבה, הרצון לקיים פעולת איבה ואפילו כלים שהיו אמורים לשמש לפעילות איבה או בכדי למנוע פעולת איבה, יכול להגיש בקשה לקבלת פיצויים בגין הנזק שנגרם לו לביטוח לאומי. נפגעי פעולות איבה זכאים למגוון של פיצויים בהתאם לנזק שנגרם להם ולאובדן כושר העבודה המיוחס לנזק זה.

תביעה לפיצויים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש משפט
עריכת דין

חוק הגנת הפרטיות בישראל – סקירת עיקרי החוק

חוק הגנת הפרטיות הינו החוק המרכזי המסדיר את הזכות לפרטיות. חוק זה מגדיר באיזה מצבים הפגיעה בפרטיות מותרת ובאיזה מצבים אסורה. לפי חוק זה, פגיעה בפרטיות משמשת עילה לתביעה נזיקית,

איש חקירות
עריכת דין

חקירות שרים בממשלה

לעיתים נהוג לחשוב שאם אדם מכהן בתור שר בממשלה, הוא מעל החוק. עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו רואים שזה כלל לא מדויק, שכן עובדה היא שהיום יש יותר ויותר חקירות

מי זכאי לפיצויי פיטורין
עריכת דין

פיצויי פיטורים – מה הדרך הנכונה להשיגם?

פיטורים הם מאורע לא נעים ממגוון סיבות, בין אם מבחינה אישית ובין אם מבחינה כלכלית. על מנת לסייע למפוטר, קבע המחוקק את חוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג- 1963, אשר מטרתו להסדיר

סמל משפטי
עריכת דין

3 דברים שחובה לעשות לאחר תאונת אופנוע

יותר ויותר אנשים בוחרים להתנייד בעזרת רכב דו גלגלי בארץ ישראל – זאת דרך מאוד נוחה לחסוך בזמן ובכאב ראש של פקקים וזו גם חוויה מהנה במיוחד, אבל עם כל