עברתי ניתוח – מה הן הזכויות שלי?

תהליך הניתוח נחשב לפרוצדורה רפואית רגישה ומורכבת למדי, הכרוכה במספר ימי החלמה ולעיתים גם בתקופת שיקום ממושכת. במצבים כאלו, כדאי וחשוב להכיר מהן הזכויות המגיעות לנו, באופן שיסייע לנו להתמודד עם ההשלכות הבריאותיות והכלכליות של הניתוח שעברנו

 

ניתוחים, ביטוחים ודיני נזיקין

האמצעים הרפואיים המתקדמים הקיימים כיום, מאפשרים לנו לבצע מגוון פרוצדורות רפואיות מורכבות, כאשר אחת מהן היא פעולת הניתוח, הצריכה להתבצע על ידי גורם מומחה ובצורה מדויקת ומקצועית. לצד ניתוחים פשוטים ושגרתיים, קיימים גם ניתוחים מורכבים, הכרוכים בעלויות והוצאות כספיות לא מבוטלות, אשר חלקם מכוסים במסגרת הביטוחים הפרטיים.

ניתוחים מורכבים יכולים להיות מכוסים במסגרת ביטוחי הבריאות הפרטיים, תאונות עבודה ועוד, אשר במסגרתם ניתן יהיה לקבל פיצוי חד פעמי מחברת הביטוח. היות ולכל פוליסה וקטגוריה ביטוחית קיימים התנאים וההגדרות המיוחדות לה, לפני הגשת תביעת הביטוח מומלץ לבחון את הזכויות שלנו עם עורך דין נזיקין מקצועי.

 

רשלנות רפואית בניתוח

היות ומדובר בפרוצדורה רפואית רגישה ומורכבת, רשלנות רפואית בניתוח היא אחד המקרים השכיחים בתחום הרשלנות הרפואית. רשלנות רפואית בניתוח יכולה להתבצע הן בפעולת הניתוח עצמו ואף בשלבים שלפני הניתוח ואחריו, כאשר ההגדרה המקובלת להבחין במקרה של רשלנות רפואית בניתוח היא באמצעות "מבחן הרופא הסביר".

יחד עם זאת, חשוב להבין כי לא מקרה בו נגרם לכם נזק במהלך הניתוח ייחשב כמקרה של רשלנות רפואית בגינו ניתן יהיה לדרוש פיצויים ובכדי לבסס עילת תביעה, יש להוכיח את מהות הנזק, גורם הרשלנות והקשר הסיבתי שבין שניהם.

 

אובדן כושר עבודה בעקבות ניתוח

תקופת ההחלמה מהניתוח יכולה להימשך תקופה מסוימת, במהלכה אנחנו לא יכולים לעבוד כראוי. במקרים כאלו מומלץ לבדוק את הזכאות לקבלת אובדן כושר עבודה וכן לקבלת הבטחת הכנסה, אשר יקלו עלינו את ההתמודדות עם ההשלכות הכלכליות והפגיעה בכושר ההשתכרות.

במקרים כאלו, ניתן יהיה לקבלת פיצויים ו / או תגמולים חודשיים הן מהמוסד לביטוח לאומי והן מחברות הביטוח הפרטיות, כאשר הליך הזכאות ייקבע לרוב לאחר זימון לוועדה רפואית וקביעת שיעור אחוזי הפגיעה בכושר ההשתכרות.

 

כך תמצו את זכויותיכם לאחר הניתוח

ניתן לראות אם כן, כי ניתן למצות את זכויותינו לאחר הניתוח במגוון דרכים ואפשרויות ובכדי לבצע זאת בצורה מיטבית, מומלץ לפנות לעו"ד מקצועי בתחום, אשר יסייע לכם בתהליך הגשת התביעה באופן נכון ומסודר ובביסוס עילת התביעה ובכדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה, חשוב לאסוף ולשמור את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לניתוח.

 

לסיכום

במידה ועברתם ניתוח פשוט או מורכב, סביר להניח כי מגיעות לכם מספר זכויות, אותן תוכלו לממש מול המוסד לביטוח לאומי ו / או מול חברות הביטוח הפרטיות. על מנת לוודא מהן הזכויות המגיעות לכם ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה, חשוב ומומלץ לאסוף ולשמור את כלל המסמכים הרפואיים ולפנות לעו"ד מקצועי ומנוסה בתחום.

עברתי ניתוח

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש משפט
עריכת דין

חוק הגנת הפרטיות בישראל – סקירת עיקרי החוק

חוק הגנת הפרטיות הינו החוק המרכזי המסדיר את הזכות לפרטיות. חוק זה מגדיר באיזה מצבים הפגיעה בפרטיות מותרת ובאיזה מצבים אסורה. לפי חוק זה, פגיעה בפרטיות משמשת עילה לתביעה נזיקית,

איש חקירות
עריכת דין

חקירות שרים בממשלה

לעיתים נהוג לחשוב שאם אדם מכהן בתור שר בממשלה, הוא מעל החוק. עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו רואים שזה כלל לא מדויק, שכן עובדה היא שהיום יש יותר ויותר חקירות

מי זכאי לפיצויי פיטורין
עריכת דין

פיצויי פיטורים – מה הדרך הנכונה להשיגם?

פיטורים הם מאורע לא נעים ממגוון סיבות, בין אם מבחינה אישית ובין אם מבחינה כלכלית. על מנת לסייע למפוטר, קבע המחוקק את חוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג- 1963, אשר מטרתו להסדיר

סמל משפטי
עריכת דין

3 דברים שחובה לעשות לאחר תאונת אופנוע

יותר ויותר אנשים בוחרים להתנייד בעזרת רכב דו גלגלי בארץ ישראל – זאת דרך מאוד נוחה לחסוך בזמן ובכאב ראש של פקקים וזו גם חוויה מהנה במיוחד, אבל עם כל