ניתוחים כלליים נפוצים: מדריך לפרוצדורות השכיחות ביותר

כירורגיה כללית היא תחום מתמחה ברפואה המתמקד בפרוצדורות כירורגיות המערבות איברים ומערכות גוף שונות. למומחים לכירורגיה כללית יש את המומחיות לבצע מגוון רחב של ניתוחים, המתייחסים למצבים רפואיים אלקטיביים וחירום כאחד. 

במאמר זה נספק מדריך מקיף לניתוחים הכלליים הנפוצים ביותר המבוצעים על ידי מומחים אלו, ומדגיש את משמעותם בשיפור בריאותם ורווחתם של המטופלים.

 

כריתת תוספתן

כריתת תוספתן היא הסרה כירורגית של התוספתן, כיס קטן הממוקם בתחילת המעי הגס. הליך זה מבוצע בדרך כלל במקרים של דלקת תוספתן חריפה, דלקת של התוספתן. מומחה לכירורגיה כללית מיומן באבחון דלקת התוספתן ובביצוע כריתת תוספתן, בין אם באמצעות ניתוח פתוח או בטכניקות לפרוסקופיות.

כריתת תוספתן לפרוסקופית, גישה זעיר פולשנית, כוללת ביצוע חתכים קטנים ושימוש בכלים מיוחדים להסרת התוספתן. הליך זה מציע זמני החלמה מהירים יותר ופחות צלקות בהשוואה לניתוח פתוח.

כריתת תוספתן

כריתת כיס המרה

כריתת כיס מרה היא הסרה כירורגית של כיס המרה, איבר האחראי על אחסון המרה המיוצר על ידי הכבד. הליך זה מבוצע בדרך כלל לטיפול באבני מרה או סיבוכים הקשורים למחלת כיס המרה. מומחים לכירורגיה כללית משתמשים בטכניקות לפרוסקופיות לביצוע כריתת כיס המרה, ביצוע חתכים קטנים ושימוש במכשירים מיוחדים להסרת כיס המרה. כריתת כיס מרה לפרוסקופית מציעה למטופלים הפחתת כאב, אשפוז קצר יותר וחזרה מהירה יותר לפעילות רגילה.

כריתת כיס המרה

תיקון בקע

בקע מתרחש כאשר איברים או רקמות בולטים דרך נקודה חלשה או פתח בדופן הבטן. מומחים לכירורגיה כללית בקיאים בטיפול בסוגים שונים של בקע, כולל בקע מפשעתי (מפשעה), טבור (טבור) ובקע חתך. תיקון הבקע כרוך בדחיפה כירורגית של הרקמה הבולטת חזרה למקומה וחיזוק האזור המוחלש באמצעות תפרים או רשת.

מומחים לכירורגיה כללית עשויים להשתמש בניתוח פתוח או בטכניקות לפרוסקופיות, בהתאם לגודל ולמיקום הבקע וזמני ההחלמה משתנים בהתאם.

 

כריתת בלוטת התריס

כריתת בלוטת התריס היא הסרה כירורגית של כל בלוטת התריס או חלק ממנה, הממוקמת בצוואר. הליך זה מבוצע בדרך כלל לטיפול בגושים של בלוטת התריס, זפק (הגדלה של בלוטת התריס) או סרטן בלוטת התריס. מומחי כירורגיה כללית משתמשים בטכניקות שונות לביצוע כריתת בלוטת התריס, כולל ניתוח פתוח מסורתי או גישות זעיר פולשניות באמצעות טכניקות אנדוסקופיות או רובוטיות.

כריתת בלוטת התריס דורשת מומחה כירורגיה כללית מיומן במיוחד בשל האופי העדין של בלוטת התריס והקרבה שלה למבנים חיוניים בצוואר.

 

ניתוח חזה

מומחים לכירורגיה כללית ממלאים תפקיד מכריע באבחון וטיפול במצבי שד שונים, לרבות סרטן השד. ניתוחי שד נפוצים כוללים כריתת גוש, כריתת שד ושחזור שד.

כריתת גוש-

המכונה גם ניתוח משמר שד, כריתת גוש כרוכה בהסרה של גוש או גידול בשד יחד עם שוליים שמסביב של רקמה בריאה. הליך זה נועד להסיר תאים סרטניים תוך שמירה על מראה השד.

כריתת שד-

כריתת שד כוללת הסרה מלאה של אחד השדיים או שניהם. הליך זה מבוצע בדרך כלל לטיפול בסרטן השד או כאמצעי מניעה באנשים עם סיכון גבוה לפתח סרטן שד.

שחזור שד-

לאחר כריתת שד, מומחי כירורגיה כללית עובדים בשיתוף פעולה עם מנתחים פלסטיים לביצוע הליכי שחזור שד. ניתוחים אלו מטרתם להחזיר את מראה השד ולסייע למטופלים להחזיר לעצמם את הביטחון והרווחה הרגשית.

 

כריתת טחורים

טחורים הם כלי דם נפוחים בפי הטבעת או בפי הטבעת שעלולים לגרום לאי נוחות, כאבים ודימום. כאשר טיפולים שמרניים אינם מספקים הקלה, ניתן להמליץ ​​על כריתת טחורים. מומחי כירורגיה כללית מבצעים הליך כירורגי זה כדי להסיר טחורים ולהקל על הסימפטומים. כריתת טחורים עשויה לכלול טכניקות כריתה או הליכי הידוק, בהתאם לחומרת הטחורים ולמיקומם.

 

קולקטומיה

קולקטומיה היא הסרה כירורגית של המעי הגס (מעי הגס) כולו או חלקו. הליך זה עשוי להתבצע כדי לטפל במצבים כגון סרטן המעי הגס, מחלות מעי דלקתיות, דיברטיקוליטיס או חסימות. מומחים לכירורגיה כללית יכולים לבצע כריתות קולקטומיות באמצעות טכניקות שונות, כולל ניתוח פתוח או גישות זעיר פולשניות כגון כריתות קולקטומיות לפרוסקופיות או רובוטיות. סוג הכריתה המבוצעת תלוי במצב הספציפי ובגורמי המטופל.

 

ניתוחי מערכת העיכול

מומחים לכירורגיה כללית מעורבים במגוון ניתוחי מערכת העיכול, כולל מעקף קיבה, שרוול קיבה ותיקוני בקע בחלל הבטן. נהלים אלו מטרתם לטפל במצבים כגון השמנת יתר, מחלת ריפלוקס גסטרו-וופגיאלי (GERD), או בקע המשפיע על מערכת העיכול.

 

סיכום

מומחים לכירורגיה כללית ממלאים תפקיד מכריע בביצוע מגוון רחב של ניתוחים נפוצים, תוך התייחסות למצבים רפואיים שונים המשפיעים על איברים ומערכות גוף שונות. מכריתות תוספתן וכריתת כיס המרה ועד לתיקון בקע, כריתת בלוטת התריס, ניתוחי חזה והליכים במערכת העיכול, למומחים אלו יש את המומחיות לשפר את בריאותם ואיכות החיים של המטופלים.

באמצעות הידע, הכישורים הכירורגיים והמחויבות לטיפול בחולים, מומחים לכירורגיה כללית תורמים באופן משמעותי לתחום הרפואה, ומספקים התערבויות כירורגיות יעילות ומשנות חיים.

ניתוחים כלליים נפוצים מדריך לפרוצדורות השכיחות ביותר

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
זריחה
בריאות

ויאגרה זו אופציה שכדאי לשקול בחיוב

זה ידוע אומנם שככל שאנחנו הולכים ומתבגרים ההנאה שלנו מסקס משתנה וזה טבעי שנער בן 17 מתעניין בנושא יותר מגבר בן 50. עם זאת, ולמרות שאולי אתה מכיר את כל

motivation 2019
בריאות

המוטיבציה משפיעה על הצריכה

עד כמה מוטיבציה יכולה להשפיע עליכם? האם זה נכון שהיא יכולה להיות המקפצה שלכם להגיע אל מקומות שאף פעם לא חלמתם עליהם? כאשר רוצים לדעת הכל על מוטיבציה חשוב לשים

כאבים ביד
בריאות

מהי רשלנות רפואית

אחד המצבים הבעייתיים והמצערים ביותר, הוא מצב שבו אדם נכנס לטיפול אצל רופא הנחשב מומחה בתחומו, או במוסד רפואי מכובד האמון על טיפול איכותי ויסודי בחולים ובמטופלים המגיעים אליו, ומוצא