מתי נצטרך לבצע הידוק קרקע?

הקרקע שעליה אנחנו מתקיימים משפיעה רבות על הבריאות שלנו. היא יכולה להכיל גז וחומרים מזהמים נוספים ולהפוך את החיים של הדיירים למאתגרים מבחינה בריאותית. דגימות קרקע נלקחות מהאדמה במקומות שייעודיים להיות קרקע למבנה בנייה. הן מאפשרות לבדוק ולאשר חשד לזיהום או סכנות נוספות אחרות ובהתאם לכך לשנות את החלטת בנית המבנה.

לדגימות אלה קוראים סקר קרקע. בתהליך העבודה נחדור אל תוך האדמה וניקח ממנה דגימה. הדגימה תגיע אל מעבדה מקצועית שמוסמכת לעסוק בתחום והיא תבדוק את הדגימה. התוצאות יהיו משמעותיות לפרויקט כולו.

 

מדוע מתבצעות בדיקות סקר קרקע?

הדגימה נלקחת על מנת שיוכלו לזהות האם ישנו מפגע או סכנה לדיירים העתידיים של המקום. במידה וימצאו זיהומים בקרקע הקביעה יכולה להיות שלא ניתן לבנות עליה. בדגימות יבחנו לא רק אפשרות של מזהמים אלא יקבעו גם את המידת הזיהום. הידוק קרקע הוא תהליך שבו לוקחים דגימת קרקע, בודקים אותה ולאחר מכן יוצרים השוואה של ערכי הסף המותרים למגורים. אם הכמות גבוה מהסף יפסלו את בניית הפרויקט על הקרקע ובאזור.

 

מה מטרת הדגימות?

המטרה היא קודם כל למנוע סכנת חיים שמגורים בסביבה מסוכנת בריאותית יכולים להביא איתם. במהלך פרויקט הבנייה יקדחו יסודות עמוק אל תוך האדמה. כתוצאה מהקדיחה הזיהום יכול לצאת החוצה ולהתפשט אל האוויר או אל תוך המבנה והאנשים שעובדים בו. בני הבית ואנשים נוספים שיגורו בסביבה עלולים לחלות במחלות כתוצאה מהזיהום שנחשף מהקרקע.

 

מתי חייבים לקחת בדגימות קרקע?

כמובן שאין צורך לקחת דגימת קרקע לפני כל התחלה של פרויקט בנייה. דגימה נלקחת רק אם ישנו חשש שהקרקע יכולה להיות מזוהמת ונדרשה בקשה לבדוק אותה. הדרישה באה בעקבות סקרים קודמים שנעשו ואיסוף נתונים שיכול להעלות את החשד לזיהום באזור.

העובדה שהתקבלה בקשה לבדוק את הקרקע אינה אומרת בהכרח כי קיים הזיהום באופן גורף. הבקשה מתבססת על פעולות שנעשו במקום ולא על פי עבודות קידוח או בדיקות מעבדה קודמות. לכן פעמים רבות הבדיקה יכולה להעיד כי השטח נקי וכתוצאה מכך פרויקט הבנייה יאושר ויתחיל בבטחה.

 

תהליך הדיגום

תהליך הדיגום מתבצע בצורה קפדנית ומקצועית באופן שעונה על כל הדרישות של המשרד להגנת הסביבה. תחילה צריך להכין תוכנית עבודה מסודרת, יש לדגום את הקרקע במקומות שונים. לעיתים מעל 30 קדיחות ב30 מקומות שונים על מנת לדווא שאכן כל הקרקע נבדקה וכמובן לעמוד בסטנדרטים שהוצבו. בתוכנית יש לקבוע עד איזה עומק יקדחו, כיצד יקדחו ואיך יתבצע הניתוח שאחרי. כל זה צריך להיות כתוב בלוח זמנים מסודר של הפרויקט.

 

לסיכום

בבחירת בעל מקצוע או חברה וודאו כי אתם מרגישים ממנו את לקיחת האחריות על התהליך והפרויקט שהוא עומד לבצע. עליו לעמוד בדרישות של המשרד להגנת הסביבה ולהיות מוסמך בתחום הפרויקט שהוא הולך לבצע.

פועלים

 

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מעבר ציוד
אנשי מקצוע

העברת עסקים עם הובלה עסקית משתלמת וזריזה

העברת העסק עם חברת ההובלות הנכונה, עשויה להוות עבורכם תהליך מאתגר למדיי, בלשון המעטה, כך שתמיד כדאי להסתייע בלא פחות מאשר צוות מומחים של הובלה עסקית זריזה, וכזו שמושא התמקדותה

חוקר מקצועי
אנשי מקצוע

מה צריך לקבל סיום החקירה מהמשרד חקירות?

החלטתם להזמין שירותי חקירה פרטית? רוצים להבטיח שבסוף החקירה תצאו עם כל מה שצריך? אם כך, כדאי שתבדקו היטב מה נותנים לכם החוקרים הפרטיים, כדי שלא תגיעו למצב שאח"כ, בבית

היריון ראשית
אנשי מקצוע

הפסקת הריון

תהליך של הפסקת הריון ניתן כיום לבצע במספר דרכים, הפסקת הריון כירורגית, הפסקת הריון תרופתית. לכל אחת מהפסקות ההיריון יש תופעות לוואי שונות וניתן לבצעם בזמנים מסוימים בזמן ההיריון. לדוגמא:

תלת מימד ראשית
אנשי מקצוע

חברת גלעד-RM  הדפסת תלת מימד

בחברת גלעד רם עוסקים בהדפסות תלת מימד. תחום ההדפסות תלת מימד הוא תחום חדש יחסית בארץ ובכלל בעולם. ראשיתו בטכנולוגיה מתקדמת שהגיעה לשיאה בשנים האחרונות. אנו מספקים מגוון רחב של