מתי מתבצעת התקנה של מזגן מרכזי?

מיזוג אוויר מרכזי מאפשר את הנוחות של בקרת טמפרטורה בצורה יעילה יותר בהשוואה למזגנים בודדים.

אמנם יחידה בודדת יכולה לקרר חדר בודד בצורה טובה יותר, אבל אם אתם צריכים לקרר את כל הבית או חללים נרחבים אחרים, עלויות החשמל עשויות לעלות בקצב גבוה.

במאמר זה נבחן את היתרונות שבמיזוג מרכזי, את תהליך ההתקנה שלו ומדוע מערכת מעין זו עשויה להיות הפתרון המושלם עבורכם.

 

תהליך ההתקנה

השלב הראשון בתהליך ההתקנה של מזגן מרכזי הוא סקירת שטח על ידי מתקין מוסמך. במסגרת הסקירה יבחן המתקין את גיל הבית, האם יש תעלות קיימות, ומה צריכה להיות תפוקת המזגן על מנת לקרר את החלל המדובר. כחלק מהתקנת מזגן מרכזי יש לשקול את שיפור האיטום והבידוד של הבית, מה שיסייע לפעולת המזגן וכן לשיפור צריכת החשמל. במידה וישנן תעלות קיימות בבית, ההתקנה הופכת לקלה ופשוטה הרבה יותר. המתקין "מתלבש" על התשתית הקיימת, תוך שהוא מוודא כי התשתית במצב טוב מספיק. במידה ואין תשתית קיימת – ניתן להתקין כזו.

 

בחירת גודל המזגן

שאלה מרכזית בתהליך בחירת המזגן היא התאמת המזגן לחלל אותו הוא נדרש לקרר. יש לקחת בחשבון כי גודל המזגן הוא הפרמטר המשמעותי ביותר המשפיע על המחיר שתשלמו. כלומר, הטענה לפיה "מה שיותר גדול יותר טוב" אינה נכונה במקרה זה. לכן, על מנת להימנע מתשלום מחירים מיותרים, המתקין יכול לערוך בדיקה של התפוקה הנדרשת לקירור החלל בהתאם לפרמטרים קבועים. בנוסף, לא רק גודל המזגן משפיע על העלות אלא גם הדירוג האנרגטי שלו. הדירוג האנרגטי למעשה מתייחס ליעילות הניצול של החשמל על ידי המזגן. ככל שהמזגן מפיק יותר תפוקה מיחידת חשמל, כך הדירוג שלו יעלה. המשמעות של כך עשויה להיות השפעה של עשרות אחוזים על חשבון החשמל שלכם.

 

שאלת האחריות

אחת מהשאלות החשובות ביותר כאשר מדובר ברכישה יקרה כל כך שנועדה לשימוש לשנים רבות, היא שאלת האחריות. במרבית המקרים מזגנים מגיעים עם שנת אחריות אחת, ועם אפשרות להרחבת האחריות בתוספת תשלום. אמנם הרחבת האחריות כרוכה בתשלום נוסף אולם מובן כי בחירה באפיק זה עשויה להיות הבחירה הנכונה ביותר. הסיבה לכך היא שמזגן מרכזי הוא מערכת מורכבת ויקרה, וכל תיקון בו עשוי להיות יקר.

 

תריס אוויר חוזר

משתנה משמעותי נוסף בהתקנת מזגן מרכזי הוא מיקום תריס האוויר החוזר. טכנאי מיזוג אוויר יבחן מהו המקום הנכון ביותר למיקום הפתוח ממנו המזגן שואב את האוויר אותו הוא מקרר או מחמם. בדרך כלל, הרצון הוא לנסות להסתיר את הפתח (שעשוי להיות גדול באופן יחסי). על מנת שהפתח לא יהווה גורם מעכב בביצוע ההתקנה, נכון יהיה אם תשקיעו בכך מחשבה כראוי ותמצאו מקום בו תוכלו להצניע אותו.

 

מכשיר מיזוג

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מעבר ציוד
אנשי מקצוע

העברת עסקים עם הובלה עסקית משתלמת וזריזה

העברת העסק עם חברת ההובלות הנכונה, עשויה להוות עבורכם תהליך מאתגר למדיי, בלשון המעטה, כך שתמיד כדאי להסתייע בלא פחות מאשר צוות מומחים של הובלה עסקית זריזה, וכזו שמושא התמקדותה

חוקר מקצועי
אנשי מקצוע

מה צריך לקבל סיום החקירה מהמשרד חקירות?

החלטתם להזמין שירותי חקירה פרטית? רוצים להבטיח שבסוף החקירה תצאו עם כל מה שצריך? אם כך, כדאי שתבדקו היטב מה נותנים לכם החוקרים הפרטיים, כדי שלא תגיעו למצב שאח"כ, בבית

היריון ראשית
אנשי מקצוע

הפסקת הריון

תהליך של הפסקת הריון ניתן כיום לבצע במספר דרכים, הפסקת הריון כירורגית, הפסקת הריון תרופתית. לכל אחת מהפסקות ההיריון יש תופעות לוואי שונות וניתן לבצעם בזמנים מסוימים בזמן ההיריון. לדוגמא:

תלת מימד ראשית
אנשי מקצוע

חברת גלעד-RM  הדפסת תלת מימד

בחברת גלעד רם עוסקים בהדפסות תלת מימד. תחום ההדפסות תלת מימד הוא תחום חדש יחסית בארץ ובכלל בעולם. ראשיתו בטכנולוגיה מתקדמת שהגיעה לשיאה בשנים האחרונות. אנו מספקים מגוון רחב של