מס על דירה בירושה בארה"ב – מדריך פרקטי

מס עיזבון הארה״ב הוא מס על זכות להעביר הלאה רכוש לאדם אחר אשר נפטר. בשלה הראשון יש לערוך בחינה חשבונאית של הרכוש כולל הרכוש שמותיר אחריו הנפטר ליום הפטירה. זאת כולל כל החישובים, הניכויים וההוצאות. לאחר עריכה של הדוח למס העיזבון בארה״ב, יתקבל סך הכל המיסים בניכוי תשלומים קודמים על חשבון מס ירושה ששולמו לארה״ב. הנה מדריך פרקטי על מס דירה בירושה בארה״ב. 

 

מס דירה בירושה בארה״ב

כיום, אין מס עיזבונות בישראל, אך יש נכסים מסוימים מחויבים במס רק מעצם טיבם. למשל, נכסי מקרקעין, מחויבים במס השבח במכירתם בלא מעט מהמקרים. יש הבדל בין כסף, לבין נדל״ן, זה מכיוון שעל כסף לא חס מס כאשר אדם נפטר. לעומת זאת על נדל״ן כן חל מס, אלא אם כן מדובר בנסיבות מיוחדות.

במדינות רבות כמו צרפת, גרמניה, יפן בריטניה וארה״ב יש מס עיזבון. אם למשל מתקבלת ירושה מארה״ב, במקרה שלנפטר יש נכסים כמו מניות או נדל״ן בשווי של יותר משישים אלף דולר בארה״ב, לא כולל הכסף המוחזק בחשבון הבנק. אזרחים ישראלים, כאלה שגם אין להם אזרחות אמריקאית, יהיו חשופים למיסוי מצד IRS – רשות המיסים האמריקאית.

 

איך זה עובד

במקרה שיש עיזבון נדל״ני, שלטונות מס אמריקאים קובעים את החבות לפי שווי הנכס הנדל״ן ביום של הפטירה. זאת אומרת שאם הנכס יימכר מיד לאחר שהועבר ליורש, לא יהיה צורך לשלם מס הכנסה בארה״ב. חשוב לדעת שבמקרה שהנכס לא ימכר באופן מידי, והשווי שלו יעלה, היואש שמוכר את הנכס כן יאלץ לשלם את מס ההכנסה. התשלום יהיה על ההפרש בין שווי הנכס בעת הפטירה לשווי של המכירה.

 

מיסוי מתנות בארה״ב

דיווח על מתנה, נעשה כאשר המתנה ניתנת על ידי אזרח אמריקאי, השווי צריך לעלות על 15,000 $ בשנת 2021, ועלות מ16,000 $ עבור שנת 2022 כן ניתן לפצל מתנות לבני משפחה, כך שהפטור יהיה לפי המקבל מתנה ולא לפי נותן המתנה.

גם ירושות ומתנות אשר ניתנות על ידי אזרחות זרה אחרת אל מישהו בעל אזרחות אמריקאית יהיו חייבות בדיווח, אך לרוב הן אינו מחויבות במס. מס על מתנות לא חל על העברה של נכנסים אל בן או בת הזוג, אם הוא אמריקאי. במידה והמתנה לבן או בת הזוג אינו אמריקאי, יש פטור לפי חוק של עד 164,000 $ בשנת 2022 המתעדכן מידי שנה.

 

לסיכום

ארה״ב, בשונה מישראל, מטילה מיסים על ירושות ומתנות על שווי הוגן על הנכסים של אדם בעת פטירתו. דיווח על עיזבון בארה״ב יעשה כאשר כל הנכסים של הנפטר ביום פטירתו עולה על תקרת הפטור הקבוע במס הכנסה בארה״ב. אם הנכס יימכר באופן מידי מצד היורש, לא יהיה צורך לשלם מס הכנסה בארה״ב, אך אם השווי יעלה, והיורש לא ימכור מיידית, יאלץ לשלם מס על שווי העלייה של הנכס.

מס הכנסה

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מימון מלא לרכב
פיננסים

מימון מלא לרכב יד שנייה

אם רציתים לקנות רכב חדש והתקשתם לממן את העסקה או רציתם לקנות רכב וממש אין לכם זמן להתרוצץ בין כל היבואנים שקיימים, תדעו שקיימת אפשרות לקבל מימון לרכב יד שנייה

נכס מניב
נדל"ן

בדיקות לפני רכישת נדל"ן

השקעה בנדל"ן היא מקור הכנסה חשוב ומשמעותי עבור רבים ברחבי העולם, כך שיש הרבה סיבות לחשוב שרכוש הוא השקעה אמיתית. עם זאת, מומחים מסכימים, שכמו בכל השקעה, עדיף להיות חכמים

בית וסימן של כסף
פיננסים

החזר מס על המשכנתא

כשמדברים על משכנתאות, אנשים נוטים להרגיש סחרחרה קלה. אם היו יודעים שמגיעים להם החזרי מס הכנסה בגין לקיחת משכנתא, הראש היה הרבה יותר קליל. בואו נדבר על כסף חזרה ממס