מיתוג עסקי – מה הם כל המרכיבים?

כל עסק שמעוניין להצליח ולבלוט בין התחרות בתחום חייב שיהיה לו מיתוג מוצלח שיבדיל אותו מהשאר ויעביר באלגנטיות את המהות העיקרית של העסק. 

זה היה נכון בעבר בעיקר לגבי חומרי פרסום מודפסים, אבל כיום זה רלוונטי הרבה יותר בהיבט הדיגיטלי. נדרש ידע עיצובי וזיקה מיוחדת לעולם המיתוג על מנת ליצור מיתוג מתוחכם מצד אחד, ונעים לעין מצד שני. למיתוג עסקי יש מספר מרכיבים עיקריים שלכל אחד תפקיד מובחן, אך הם מתכתבים עיצובית ופונקציונלית זה עם זה.

 

לוגו

לוגו הוא אובייקט ויזואלי שמהווה במידה רבה הסמל של העסק. לפעמים הוא יכיל בתוכו את השם, לפעמים יבטא באיור את תחום העיסוק הרלוונטי, ולעיתים ישלב בין השניים. הלוגו מוטמע כל כך חזק בהרגלי הסיווג וההיכרות שלנו עם עסקים עד כדי כך שאיננו עוצרים לחשוב על המשמעות של הסמלים ועל המחשבה העמוקה שהושקעה בעיצובם. האמת היא שיש סביבנו חברות גדולות וקטנות עם לוגואים גאוניים, שמביעים בשפה ויזואלית פשוטה וישירה רעיונות עמוקים, וזו השאיפה בעיצוב של לוגו מוצלח.

 

שפה ויזואלית

אחרי שמגבשים תפיסה יציבה לגבי מה חשוב שהלקוחות יבינו לגבי העסק ברמה האינטואיטיבית ביותר – צריך לחשוב איך מעבירים את זה דרך השפה העיצובית. הכוונה בעיקר לשימוש בפונטים ייחודיים, פלטת צבעים קבועה ורלוונטית, אייקונים בסגנון אחיד וכו'. עיצוב שפה ויזואלית היא אחד מאותם דברים שחברות מקצועיות, כמו למשל shtik media, עושות במיומנות ובמקצועיות רבה. נדרשת חשיבה יצירתית כדי לתרגם ערכים ותחומי עבודה לכדי היבטים ויזואליים פשוטים שאפשר לשלב אותם באתר אינטרנט למשל, או בפרסומים דיגיטליים ומודפסים.

 

עיצוב דיגיטלי

כאמור, הפלטפורמה הדיגיטלית היא מרכזית וחיונית כיום לכל עסק. עיצוב דיגיטלי צריך להיעשות במקצועיות ולהיות מותאם לכל סוגי המכשירים שיכולים להציג את התוכן (מחשב שולחני, טאבלט, סמארטפונים וכו'). השאיפה היא שהעיצוב הדיגיטלי יהיה מעניין וייחודי ויבדיל את העסק משאר העסקים בתחום, אבל עדיין יהיה מאוד נוח לשימוש ומאוד ברור. בעידן שבו אנחנו נחשפים מדי יום לכמו עצומה של תוכן דיגיטלי – נדרש עיצוב מושך במיוחד כדי שנזכור אותו, וכדי שנרצה לבצע פעולות שקשורות במה שהוא מציג.

 

עיצוב לדפוס

למרות שהזירה הדיגיטלית היא מרכזית וחשובה, עדיין יש חשיבות לתוכן מודפס – כרטיסי ביקור, עלונים פרסומיים, פוסטרים וכו'. החשיבה על עיצוב דפוס היא שונה מעיצוב דיגיטלי, אבל עדיין צריכה כמובן להיות קשורה אליו מבחינה עיצובית (להלן – שפה ויזואלית). בנוסף, קיימים היום קהלים שפחות משתמשים באמצעים טכנולוגיים, ולחחלק מהעסקים חשוב לטרגט גם אותם ולתת מענה שיווקי בכיוון שלהם.

 

לסיכום

מיתוג עסקי – על כל מרכיביו – נדמה כמו דבר פשוט, אבל בשביל שהוא יהיה מוצלח באמת וישרת את התכלית שלו – צריכה להיות מושקעת בו מחשבה עמוקה ויצירתית, והוא צריך להיעשות במיומנות רבה.

שטרות של דולרים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תכנון נכון לעסק
עסקים

ניהול נכון של העסק הראשון שלך

מעוניין לפתוח עסק חדש? ובכן, על מנת שתוכל לנהל אותו בצורה נכונה ומבלי לעבור על החוק, נדרש ממך לבצע מספר פעולות חשובות. מהן? להלן הפרטים. פתיחת עסק חדש – מה

שיח
עסקים

שלבים ומבדקים בתהליך קבלה לעבודה

.על מנת להתקבל לכל מקום עבודה, עליכם לעבור שורה של שלבים ומבדקים. מהם? להלן כל הפרטים כיצד מתקבלים בימנו למקום עבודה? על מנת להתקבל למקום עבודה, בין אם מדובר בחברה

טלפון
עסקים

האם אינטרקום מעלה את כמות המכירות בעסק

כל בעל עסק שנשאל אותו מה הדבר הכי חשוב לו בעסק, זה ברור שהוא יגיד רווחים, ובשביל להגיע לרווחים האלו חייבים להגדיל את מעגל הלקוחות, או במילים אחרות להגדיל את