מה מותר ומה אסור להביא למבחן פסיכומטרי?

יש שורה ארוכה של הנחיות שנוגעות להתנהלות לפני, במהלך ולאחר הבחינה הפסיכומטרית. סטודנטים שמתכננים לגשת למבחן בקרוב, צריכים להכיר בהנחיות אלו באופן מלא, כדי שלא יפסלו את בחינתם. מדריך זה עולה לאתר, כדי לרכז בפניכם את האינפורמציה העדכנית שתאפשר לכם להתארגן מראש. הישארו כאן ותוכלו להגיע לבחינה בראש שקט.

 

מה מותר? תעודה מזהה

מותר ואף חובה להביא אתכם תעודה מזהה כלשהי שתאפשר לראות שאתם אכן רשומים לבחינה. חשוב לציין שמומלץ להגיע עם תעודת זהות. אם מסיבה כלשהי אין בידיכם את התעודה, תוכלו להציג בפני הבוחנים את רישיון הנהיגה שלכם (בתנאי שהוא בתוקף) ודרכון ישראלי בתוקף.

 

זימון לבחינה

עליכם להביא את הזימון לבחינה, מכיוון שהוא מרכז את כל הפרטים הדרושים לכם, לדוגמא:

  • כתובת מלאה של מקום הבחינה
  • שם המבנה
  • הקומה
  • מספר הכיתה

שימו לב, אין מדובר בעניין חובה. כלומר, אף אחד לא ידרוש מכם את הזימון. הוא יכול פשוט לסייע לכם ברגעי הלחץ שבאים לידי ביטוי טרם תחילת הבחינה. אם אין בידיכם את הזימון ברגעים אלו ממש, תוכלו ליצור קשר עם המרכז הארצי, ליידע את הנציג שאתם לומדים במכללת זינוק  ושיצרתם קשר במטרה לקבל פרטים רלוונטיים אודות הבחינה.

 

עפרונות ומחקים איכותיים

כידוע, על בחינת הפסיכומטרי ניתן לענות באמצעות עיפרון בלבד (ולא תוך שימוש בעט, טוש או כל כלי כתיבה אחר). המטרה שעומדת מאחורי כלל זה הינה ברורה למדי – ניתן לשנות את התשובות שבבחינה בקלות, בעת הצורך. מותר להביא מספר עפרונות לבחינה, כך שכדאי שתקנו חבילה שלמה של עפרונות איכותיים במיוחד, מסוג 2-HB. ההמלצה להגיע עם חבילה נובעת מתוך רצון לחסוך לכם בזמן. שכן, כך תוכלו להחליף את העיפרון הקיים במידה ויתגלה שהוא נשבר או נסדק (מבלי לבזבז את זמנכם היקר על חידודים עם מחדד). תשתדלו שלא להסתמך על המחקים הקטנים שצמודים לעפרונות שרכשתם. שכן, אלה עשויים להתגלות כלא איכותיים או שהם ייהרסו במהירות ויותירו אתכם חסרי אונים. נמליץ לקנות 2 סוגים של מחקים, כדי שתוכלו להשתמש באחד מהם, במידה והשני יתגלה כלא מתאים מסיבה כלשהי.

 

אוכל ושתייה

הימנעו מפתיחת סעודה חגיגית במהלך המבחן ותביאו אתכם בקבוק שתייה קל בגודל חצי ליטר (כדי שתוכלו להתרענן במהלך הבחינה). ניתן להביא לצד הבקבוק גם משהו קטן שירגיע את הבטן במידה ויתפתח רעב. נמליץ לבחור בחטיף או פרי שלא ישמיע רעש במהלך הבחינה. שכן, הדבר עשוי להפריע לשאר הנבחנים.

 

סטופר

תוכלו להביא אתכם סטופר (ובבקשה תבטלו מראש את הצלצול שלו). נבחנים שמגיעים עם סטופר רועש עשויים לגלות שיש לבוחנים  את האפשרות להחרים אותו, בעקבות הפרעה למהלך התקין של הבחינה.

 

מה אסור? טלפון נייד, מחשבונים ואביזרים נוספים

אל תטעו לחשוב שניתן להניח את המכשיר הנייד על גבי שולחן הבחינה, מכיוון שהשימוש בו אסור לחלוטין. נגן מוזיקה, שעון יד שמשמיע צפצופים בכל שעה עגולה וכל מיני חפצים אחרים שעשויים להקשות על מענה הבחינה צפויים להילקח עד לתום הבחינה. הדבר נכון גם לחומרי ואביזרי עזר שונים. לדוגמא:

  • דפי טיוטה
  • דפי נוסחאות
  • מחשבונים

 

מילים אחרונות לסיום

יש חוקים ברורים בכל הנוגע להתנהלות במהלך בחינת הפסיכומטרי. בשלב זה אתם יודעים מה תוכלו להביא עמכם ומה חייב להישאר בבית או הרחק, בתיק הבחינה. נאחל כעת שתכינו את עצמכם בהתאם מראש, כדי שתוכלו להגיע מרוכזים לבחינה ולהתמקד במענה מהיר ומדויק.

אסור להביא למבחן פסיכומטרי

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ספר פתוח
לימודים

מהי עבודה סמינריונית ואיך לכתוב אותה נכון

עבודה סמינריונית היא עבודה הנפוצה בעיקר במוסדות אקדמיים. עבודות אלה הן עבודות חקר, הבודקות מגוון רחב של מיומנויות. בעבודות מסוג זה תידרשו לעמוד במספר רב של דרישות וקריטריונים, אשר רבים

מדרגות מספרים
לימודים

אילו קורסים ניתן ללמוד באופן חרדי

כידוע, אפשרויות העבודה של חרדים בארץ הן לא רבות (בניגוד לאפשרויות של חילונים ודתיים). הסיבה לכך היא, שברוב המקרים, מדובר בעבודות שלא מתחשבות באופי הדתי של החרדים ואינן מתחברות לתוכן

לְמִידָה
לימודים

איך לפתור פסיכומטרי נכון וללא עיכובים

מבחן הפסיכומטרי הוא מבחן גדול ומלחיץ, ולהרבה אנשים מהווה אתגר מאיים. מה שחשוב לזכור לגבי המבחן הפסיכומטרי הוא שישנן טכניקות המקלות משמעותית על פתירת המבחן, ועל מנת להוציא ציון טוב