מה העונש על פגיעה ברכוש צה"ל?

פגיעה ברכוש צבאי היא אחת העבירות הנפוצות ביותר בצבא. כמעט לכל חייל יצא לאבד חפץ צבאי כזה או אחר, ולרוב הענישה תהיה קלה. באילו מקרים העונש על פגיעה ברכוש צה"ל מחמיר? המשיכו לקרוא. 

 

פגיעה ברכוש צה"ל

אז מה בעצם נחשב לפגיעה ברכוש צה"ל? כאשר אנחנו מתגייסים אנחנו מקבלים ציוד צבאי רב עליו אנחנו נהיה חתומים לכל אורך השירות שלנו. כמו כן, במהלך השירות אנחנו עובדים עם ציוד צבאי, לנים במבנים צבאיים ולובשים מדים צבאיים. כל מצב בו אדם פוגע ברכוש צבאי, בין אם בכוונה ובין אם לא, הדבר נכלל תחת קטגוריית פגיעה ברכוש צה"ל.

 

אם איבדתי את הכומתה שלי – זה נחשב לפגיעה ברכוש צה"ל?

כל מקרה בו אנחנו מאבדים רכוש צבאי שבאחזקתנו, כמו למשל כומתה או תג, מדובר בפגיעה ברכוש צבאי. השמירה על הציוד שקיבלנו מהצבא היא באחריותנו ולכן על כל מקרה בו ציוד נאבד, מבחינת הצבא מדובר בפגיעה ברכוש.

כמובן שכאשר הפגיעה בציוד היא קלה, העונשים יהיו קלים בהתאם. שימו לב שכאשר הדבר חוזר על עצמו, הענישה יכולה להחמיר ולכן כדאי להימנע עד כמה שאפשר מאיבוד הרכוש הצבאי.

 

האם עולים למשפט על פגיעה ברכוש צהל?

ברוב המקרים, פגיעה ברכוש צהל גוררת עלייה למשפט צבאי. העונש נקבע כמובן בהתאמה לסוג הפגיעה ברכוש וכן בסוג הרכוש שנפגע. כמובן שאם הפגיעה ברכוש נעשתה בתום לב, העונש יהיה שונה מפגיעה בזדון ברכוש. פעמים רבות החייל יצטרך להציג את טיעוניו ולנמק מדוע הפגיעה ברכוש לא הייתה עם כוונה תחילה.

אם מדובר במקרה חמור בו מעורבת גם המשטרה הצבאית החוקרת, כדאי לערב עורך דין המתמחה בדיני הצבא על מנת לקבל ייצוג משפטי וכן לקבל עזרה בכל תהליך החקירה והמשפט.

עבירות רכוש בצבא הן דבר נפוץ, לכן עורכי דין מנוסים ידעו מעולה כיצד לעזור לכם לקבל את העונש המינימלי או לא להיענש כלל.

 

למה כדאי לערב עורך דין במקרה של פגיעה ברכוש צהל?

  • אם עבירת הרכוש שביצעתם היא משמעותית, כלומר נגרם נזק רציני לציוד או שמדובר בעבירת נשק, כדאי יהיה לערב עורך דין במהירות.
  • עורך דין המתעסק בדין צבאי יודע את החוקים הצבאיים והניסיון המקיף שלו יעזור לכם להתמודד מול המערכת הצבאית.
  • חשוב להבין שאם מדובר באישום חמור, הוא יכול להירשם לכם כתיק פלילי לכל דבר ועניין, וכמובן שמומלץ להימנע מכך.
  • אם אתם מחפשים עורך דין צבאי, הקפידו לבחור עורך דין בעל ניסיון רב שנים בתחום, אחד שיודע את כל מה שצריך לדעת על עבירות בצבא וכן בעל זמינות גבוהה עבורכם.
  • בחירה בעורך דין מתאים יכולה לעשות את ההבדל ולהוביל אתכם להצלחה במשפט – פנו עוד היום לעורך דין צבאי מנוסה.

עבירות רכוש בצבא

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש משפט
עריכת דין

חוק הגנת הפרטיות בישראל – סקירת עיקרי החוק

חוק הגנת הפרטיות הינו החוק המרכזי המסדיר את הזכות לפרטיות. חוק זה מגדיר באיזה מצבים הפגיעה בפרטיות מותרת ובאיזה מצבים אסורה. לפי חוק זה, פגיעה בפרטיות משמשת עילה לתביעה נזיקית,

איש חקירות
עריכת דין

חקירות שרים בממשלה

לעיתים נהוג לחשוב שאם אדם מכהן בתור שר בממשלה, הוא מעל החוק. עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו רואים שזה כלל לא מדויק, שכן עובדה היא שהיום יש יותר ויותר חקירות

מי זכאי לפיצויי פיטורין
עריכת דין

פיצויי פיטורים – מה הדרך הנכונה להשיגם?

פיטורים הם מאורע לא נעים ממגוון סיבות, בין אם מבחינה אישית ובין אם מבחינה כלכלית. על מנת לסייע למפוטר, קבע המחוקק את חוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג- 1963, אשר מטרתו להסדיר

סמל משפטי
עריכת דין

3 דברים שחובה לעשות לאחר תאונת אופנוע

יותר ויותר אנשים בוחרים להתנייד בעזרת רכב דו גלגלי בארץ ישראל – זאת דרך מאוד נוחה לחסוך בזמן ובכאב ראש של פקקים וזו גם חוויה מהנה במיוחד, אבל עם כל