פיצויי פיטורים – מה הדרך הנכונה להשיגם?

פיטורים הם מאורע לא נעים ממגוון סיבות, בין אם מבחינה אישית ובין אם מבחינה כלכלית. על מנת לסייע למפוטר, קבע המחוקק את חוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג- 1963, אשר מטרתו להסדיר את פיצויי הפיטורין לעובד המפוטר, ובכך להקל במעט על המכה הכלכלית שנוחתת עליו.

 

מי זכאי לפיצויי פיטורין?

בסעיף 1 לחוק פיצויי הפיטורים, נקבע כי כל אדם אשר עבד אצל מעסיק אחד או במקום עבודה אחד במהלך שנה אחת רצופה ופוטר מעבודתו, יהיה זכאי מהמעסיק לפיצויי הפיטורים. יש לציין כי פיטורים לעניין זה יהיו גם אי מתן הצעה חדשה לחידוש חוזה עבודה.

 

רצף מהו?

שנת עבודה תחשב כרצופה גם במידה והתרחשו בה הפסקות. אולם, ההפסקות הללו צריכות להיות מהסיבות הבאות: יום מנוחה בשבוע, מילואים, חופשה בהסכמת המעסיק או על פי החוק, השבתה או שביתה, מחלה או תאונה, לקיחת חופשה לימי אבל והפסקה זמנית ללא ניתוק יחסי עבודה. בכל מקרה אחר של הפסקת העבודה יתכן ולא יגיעו פיצויי הפיטורים.

 

מה עושים במקרה בו הפיטורים מתבצעים בסמיכות לסוף השנה הראשונה?

אחד מהחששות של המחוקק היו כי המעסיקים ינצלו לרעה את חוק פיצויי הפיטורים בכך שיפטרו עובדים בסמוך לסוף השנה הראשונה ובכך לא יחויבו בתשלום הפיצויים. על כן, קובע החוק כי כל עוד לא הוכח אחרת, פיטורים הנעשים בסמוך לסיום שנה העבודה הראשונה, יראו כפיטורים שמטרתם לחמוק מתשלום הפיצויים ולכן זכויות העובד לקבלת פיצויי פיטורים לא יפגעו.

 

האם ניתן לקבל את פיצויי הפיטורים ללא פיטורים?

ישנם מקרים בהם החוק מאפשר לקבל פיצויי פיטורים גם ללא התרחשות פיטורים של ממש:

  • מעסיק שנפטר- במקרה בו נפטר המעסיק או פושט את הרגל, העובד יהיה זכאי בקבלת פיצויים כאילו פוטר מעבודתו. ההבנה היא כי אדם כזה נותר ללא פרנסתו בדיוק כמו היה מפוטר.
  • סיבות סוציאליות- מסיבות סוציאליות המבטאות רצון לתמוך בשארים יקבלו היורשים של עובד שנפטר פיצויי פיטורים, כאילו העובד פוטר. תחת הסדר זה יכללו גם עובדים אשר התפטרו עקב מצב רפואי לקוי שלהם או של בן משפחתם ונשים שנאלצות לשהות במקלט לנשים מוכות.
  • התפטרות הורה- במידה והורה מתפטר על מנת לטפל בילדו, בתנאים מסוימים, המחוקק מאפשר לו לקבל פיצויי פיטורים כאילו פוטר.
  • התפטרות בעקבות מעבר דירה- פיצויי פיטורים אלו יתקבלו רק במידה והעובד התפטר על מנת לעבור עיר לצורך מגוריו, או אם עבר ליישוב חלקי או ליישוב הנמצא באזור פיתוח.

 

לסיכום, מומלץ לבדוק את זכויותיכם בקבלת פיצויי פיטורים עם עורך דין המומחה לדיני עבודה https://liatfaigel-law.co.il/עורך-דין-דיני-עבודה/פיטורים/פיצויי-פיטורים, עורך הדין יכול להנחות אתכם איך לפעול והאם באפשרותכם לדרוש את כספי הפיצויים גם במידה והיה נראה לכם מלכתחילה שלא מגיע לכם.

פיצויי פיטורים – מה הדרך הנכונה להשיגם

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש משפט
עריכת דין

חוק הגנת הפרטיות בישראל – סקירת עיקרי החוק

חוק הגנת הפרטיות הינו החוק המרכזי המסדיר את הזכות לפרטיות. חוק זה מגדיר באיזה מצבים הפגיעה בפרטיות מותרת ובאיזה מצבים אסורה. לפי חוק זה, פגיעה בפרטיות משמשת עילה לתביעה נזיקית,

איש חקירות
עריכת דין

חקירות שרים בממשלה

לעיתים נהוג לחשוב שאם אדם מכהן בתור שר בממשלה, הוא מעל החוק. עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו רואים שזה כלל לא מדויק, שכן עובדה היא שהיום יש יותר ויותר חקירות

סמל משפטי
עריכת דין

3 דברים שחובה לעשות לאחר תאונת אופנוע

יותר ויותר אנשים בוחרים להתנייד בעזרת רכב דו גלגלי בארץ ישראל – זאת דרך מאוד נוחה לחסוך בזמן ובכאב ראש של פקקים וזו גם חוויה מהנה במיוחד, אבל עם כל

על איזה עבירות מקבלים שלילת רישיון
עריכת דין

על איזה עבירות מקבלים שלילת רישיון

אין כמעט אדם בישראל בשנת 2021 שלא קיבל דו"ח תנועה לפחות פעם אחת בחייו. אך מה סוגי העונשים שמקבלים בשל עבירות תנועה? ועל איזה עבירות תנועה מקבלים שלילת רישיון? במקרה