מהם השלבים להגשת החמרת מצב בביטוח לאומי

החמרת מצב זה מונח שמתאר ירידה במצבו הבריאותי של אזרח בעקבות מצב רפואי שנוצר בעבות תאונת עבודה, אירוע רפואי, תאונה וכו' … הגשת בקשה להחמרת מצב היא התמודדות בירוקרטית מורכבת מול ביטוח לאומי, וכתבה זו תתאר קצרה את השלבים בהגשת הבקשה.

 

איסוף מסמכים

השלב הראשון הוא איסוף כל המסמכים הדרושים כדי להתמודד עם הגשת החמרת מצב ביטוח לאומי. עליכם לאסוף כל פיסת נייר שמוכיחה את מצבכם הבריאותי הקודם, כיצד הוא החמיר ומה מצבכם כעת. תאספו גם את תלושי השכר מלפני ההחמרה, כיצד אורח החיים שלכם נפגע וכל מה שיכול להציג את אורח החיים הנוכחי. יש לציין שאפשר להגיש בקשה להחמרת מצב אך ורק למי שכבר נקבעו אחוזי נכות צמיתים.

 

חבירה לעורך דין

עורך דין בעלי הכשרה לייצג מול וועדות רפואיות של ביטוח לאומי יכולים לסייע לכם בכל מה שנדרש: איסוף מסמכים, הכנה ותדרוך לפני הוועדה הרפואית, הגנה מול הוועדה הרפואית וייצוג המקרה שלכם באופן ברור וקוהרנטי מול נציגי הוועדה. לכל אדם יש זכות להגיע עם עורך דין לוועדה בהודעה מראש בזמן קצוב.

 

לא לקבוע דיון מחדש

בגלל שההחמרה במצב לא קשורה לאירוע הראשוני שבעקבותיו נקבעה לכם קצבת נכות, עליכם לוודא שאתם מגישים בקשה לדיון מעניין החמרת מצב בריאותי. ביטוח לאומי הוא גוף בירוקרטי שמאוד קשה להתנהל מולו, וחשוב מאוד לדייק עם קביעת כל הדיונים, וועדות והגשת בקשות.

 

פעולה במסגרת זמן

לביטוח לאומי כללים נוקשים לגבי כל הגשות הבקשה. המוסד הזה יוצא מנקודת הנחה שאזרח משפר את אורח חייו באמצעות טיפול רפואי וקצבה לכן הוא פועל בטווחי זמן מאוד ארוכים. למשל, הגשה לבקשת החמרה על מצב רפואי תוכל להתקבל רק אם הוגשה שישה חודשים לאחר קביעת אחוזי הנכות אחרונה.

 

דגש חשוב לשכירים ועצמאיים

עליכם למלא את טופס ב.ל 228. זהו הטופס לקביעת דיון מחדש בנושא קצבת נכות. עליכם להגיש ותה קודם כל לרופא המטפל שלכם שיאשר את התיעוד הרפואי. כל מידע נוסף שהרופא שלכם יצרף לכתב התביעה שאכן מקשר בין החמרת המצב שלכם לפגיעה שיצרה את הנכות יוכלו לעזור לכם מוד.

 

דגשים אחרונים לסיכום

כל הנוגע לתביעת מול ביטוח לאומי צריך להיעשות במשנה זהירות ובדיוק מקסימלי. עורך דין לוועדות רפואיות יוכל לסייע לכם בכל הארגון הדרוש, אך עליך להיות מסוגרים ומאורגנים עם כל עבודת הניירת שלכם, ומדובר בעבודה. כל תיעוד של עברכם הרפואי לפני הפגיעה שלכם, הפגיעה הרפואית שלכם ומה שקרה בחצי שנה שעברה מאז קבלת אחוזי הנכות.

התמודדות מול ביטוח לאומי הולכת יד ביד עם התנהלות סוציאלית שנקראת מימוש ומיצוי זכויות. זה מצריך מאבק, אך מגיע לכם לקבל את מה שמגיע לכם. בריאות.

מגדל של מטבעות

 

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש משפט
עריכת דין

חוק הגנת הפרטיות בישראל – סקירת עיקרי החוק

חוק הגנת הפרטיות הינו החוק המרכזי המסדיר את הזכות לפרטיות. חוק זה מגדיר באיזה מצבים הפגיעה בפרטיות מותרת ובאיזה מצבים אסורה. לפי חוק זה, פגיעה בפרטיות משמשת עילה לתביעה נזיקית,

איש חקירות
עריכת דין

חקירות שרים בממשלה

לעיתים נהוג לחשוב שאם אדם מכהן בתור שר בממשלה, הוא מעל החוק. עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו רואים שזה כלל לא מדויק, שכן עובדה היא שהיום יש יותר ויותר חקירות

מי זכאי לפיצויי פיטורין
עריכת דין

פיצויי פיטורים – מה הדרך הנכונה להשיגם?

פיטורים הם מאורע לא נעים ממגוון סיבות, בין אם מבחינה אישית ובין אם מבחינה כלכלית. על מנת לסייע למפוטר, קבע המחוקק את חוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג- 1963, אשר מטרתו להסדיר

סמל משפטי
עריכת דין

3 דברים שחובה לעשות לאחר תאונת אופנוע

יותר ויותר אנשים בוחרים להתנייד בעזרת רכב דו גלגלי בארץ ישראל – זאת דרך מאוד נוחה לחסוך בזמן ובכאב ראש של פקקים וזו גם חוויה מהנה במיוחד, אבל עם כל