מהי תביעת ביטוח סיעודי?

ביטוחים הם חלק כמעט בלתי נפרד מהתנהלותנו  בחיינו הבוגרים. כשאנחנו מגיעים למצב של עצמאות כלכלית ותלויים בעצמנו ולא בהורינו, אנחנו מבינים שיש הרבה מה להרוויח, אך גם הרבה מה להפסיד.

ביטוחים מאפשרים לנו להתנהל בראש שקט, מתוך הבנה שכאשר יקרה משהו בלתי צפוי, אנחנו מבוטחים. אחד הביטוחים האלו הוא ביטוח סיעודי. מהי תביעת ביטוח סיעודי? תשובות במאמר.

 

הדרך היחידה לקבל פיצוי כספי

תביעת ביטוח סיעודי היא הדרך היחידה שלכם לקבל פיצוי כספי במצב בו אתם או אחד מהקרובים שלכם מגיע למצב שהוא סיעודי. מצב סיעודי הוא אחד המצבים הקשים ביותר אליהם אדם יכול להגיע. אדם במצב סיעודי לא מסוגל לבצע פעולות תפקודיות שונות, כמו הליכה, לבישה, פינוי צרכים, רחצה או אכילה בעצמו.

מתוך החשש שהם יגיעו למצב סיעודי כזה, אזרחים רבים מבטחים את עצמם בביטוח סיעודי. המדינה עצמה לא מסייעת יותר מדי לאנשים שמגיעים אל מצב סיעודי.

גמלת סיעוד של הביטוח הלאומי בהחלט יכולה לעזור, אך היא מיועדת לאנשים שעברו את גיל הפרישה בלבד. זה אומר שאדם בלי ביטוח סיעודי, שעוד לא הגיע אל גיל הפרישה אך נכנס למצב סיעודי, לא יכול לקבל שום סיוע ושום פיצוי כספי כלשהו.

 

ביטוח סיעודי אצל חברת ביטוח

תביעה נגד חברת ביטוח היא האפשרות היחידה למעשה לקבלת פיצויים כספיים לאנשים רבים במדינה. כדי שתוכלו לתבוע את חברת הביטוח בתביעת ביטוח סיעודי, אתם צריכים להיות קודם כל בעלי ביטוח סיעודי. ניתן לעשות ביטוח סיעודי פרטי אצל חברות ביטוח שונות המשווקות סוג כזה של ביטוח.

במידה ותביעת ביטוח סיעודי שהוגשה כלפי חברת הביטוח התקבלה, חברת הביטוח תצטרך לשלם לתובע פיצוי כספי. הפיצוי הכספי הוא למעשה מעיין קצבה חודשית, שהגובה שלה נקבע לפי מצבו של התובע.

 

זכויות שונות בתביעת ביטוח סיעודי

לאדם שמגיש תביעת ביטוח סיעודי ישנן כמה זכויות שונות, שהוא צריך להיות מודע אליהן. הזכות הראשונה היא שימוש בעורך דין או באיש מקצוע. אתם לא חייבים להגיש תביעת ביטוח סיעודי לבדכם. אתם יכולים להגיש אותה גם עם איש מקצוע מיומן, ובכך להעלות את הסיכויים של התביעה להתקבל על ידי חברת הביטוח.

הזכות השנייה היא הגשת ערעור במקרה של דחייה. גם אם חברת הביטוח מחליטה לדחות את התביעה, זאת לא תוצאה סופית. ערעור לחברה עצמה או לבית המשפט יכול לשנות את ההחלטה. בנוסף, אדם שמעוניין להגיש תביעת ביטוח סיעודי זכאי לעיין בפוליסת הביטוח שלו ולעקוב אחר הסטטוס של התביעה.

 

חשוב לדעת

מוטב להגיש את התביעה כמה שיותר מהר. הסיבה לכך פשוטה – ישנה התיישנות על תביעת ביטוח סיעודי. זה אומר שאם לא תגישו את התביעה בזמן ותתמהמהו, אתם עשויים לגלות שהרכבת כבר יצאה מהתחנה.

תביעת ביטוח סיעודי

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דוח הר הביטוח
ביטוחים

מה יש לעשות לאחר קבלת דו"ח הר הביטוח?

כדי לערוך סדר בתיק הביטוחי, מנפיקים את דו"ח הר הביטוח. אך מה עושים איתו? איך הוא יכול להועיל ומהם הנתונים שניתן לקבל ממנו? על כך בדיוק ריכזנו לכם כאן מידע.

לִנְסוֹעַ
ביטוחים

איך בוחרים ביטוח נסיעות לחו"ל?

לפני כל יציאה מהארץ, נוסע אחראי רוכש לעצמו ביטוח נסיעות לחו"ל. יש לא מעט חברות ביטוח המציעות ביטוח כזה ומי שלא מבין בנתונים שחשוב לבדוק, מוצא את עצמו מבולבל מההיצע

הכל על הביטוח לעסקים
ביטוחים

הכל על הביטוח לעסקים

ביטוח לעסקים הינו כיסוי כלכלי המספק הגנה מפני נזקים העשויים להתרחש בעסק. כמובן שביטוח לעסקים הוא ביטוח המותאם אישית לכל סוג עסק וכולל סוגי פוליסות שונות: ביטוח מבנה, ביטוח ציוד,