מהי חברת C – Corp ומה המשמעות מבחינת מיסים?

בשנים האחרונות מתגבשת מגמה הולכת וגוברת מצד חברות ישראליות בארצות הברית, הנוגעת להרחבת פעילותן לארצות הברית. במקרים רבים, החברות הישראליות מעדיפות להימנע מפעילות ישירה של החברה בארצות הברית, ובהתאם מקימות חברות אמריקאיות ומקיימות את פעילות החברות דרכן.

המניעים לכך נוגעים בעיקרם לעניינים בירוקרטיים, לרבות ענייני מיסוי. אז מה היא באמת חברת C – Corp ומה המשמעות שלה מבחינת מיסים?

 

מה היא חברת C – Corp?

לפניישנצלול לענייני מיסוי וניגע בהיבטי מיסוי חשובים כמו הנפקת מספר EIN, חשוב להבין מה היא בכלל חברת C – Corp. חברה מסוג זה היא למעשה התאגדות מסחרית שמטרתה השוואת רווחים. כמו כן, היא בעלת אישיות משפטית נפרדת לחלוטין מבעלי המניות שלה.

באופן הזה, על בעלי המניות לא חלה אחריות משפטית ואחריותם מוגבלת אך ורק השקעתם בחברה. בפועל, בעלי המניות ממנים את חברי הדירקטוריון אשר מנהלים את החברה בפועל.

 

היבט המיסוי בחברת C – Corp

גם בהיבט המיסוי, חברה מסוג זה מהווה ישות עצמאית נפרדת לחלוטין. באופן הזה, התאגיד עצמו נושא באחריות לתשלום המיסים ולא בעלי המניות. יחד עם זאת, במקרה של בעלי מניות אשר גם עובדים בחברה מוטלת חובת תשלום מס נפרדת במקרים מסוימים.

ברוב המקרים, היבט המיסוי מהווה שיקול משמעותי בפתיחה של חברה מהסוג הזה. שכן, בעלי המניות יעדיפו להינתק מהאחריות המשפטית הנוגעת לענייני מיסוי ובאופן כללי ישנה עדיפות שהתאגיד יהיה בעל ישות משפטית נפרדת.

 

החלטתי להקים חברת C – Corp, מה הלאה?

במידה והחלטתם ללכת על זה ולהקים חברת C – Corp, ישנם מספר צעדים שתצטרכו לעשות:

 

בחירת שם

הצעד הפורמלי הראשון שתדרשו לעשות הוא לבחור שם עבור התאגיד. חשוב לוודא שהשם שבחרתם לא שייך לשום חברה קיימת אחרת.

 

תשלום אגרה

השלב הבא יהיה תשלום אגרה לצורך הקמת החברה, סכום האגרה משתנה כתלות במדינה בה תקימו את החברה.

 

מילוי והגשת מסמכי התאגדות

השם נבחר, האגרה שלומה, כעת צריך לדאוג למילוי מסמכי ההתאגדות לפי ההוראות ולהגישן. המסמכים כוללים בתוכם בעיקר פרטים טכניים כמו שם, חשבונות וסיבת פתיחת החברה. ההגשה תיעשה מול גוף ייעודי במדינה בה תקימו את החברה.

 

ניסוח תקנון

לאחר כל אלו, תידרשו לנסח תקנון אשר יכיל בתוכו פירוט באשר לדרך בה החברה עתידה להתנהל.

 

אספת בעלי המניות

שלב חשוב יהיה כינוס אספה של בעלי המניות. במסגרת האספה יקבלו בעלי המניות החלטות הנוגעות לבעלי התפקידים בחברה ובנוגע לאופן הקצאת המניות.

 

מינוי דירקטוריון והקצאת מניות

לאחר אספת בעלי המניות וקבלת ההחלטות בה, יבוצעו מינוי חברי הדירקטוריון תוך התחשבות בתנאים של המדינה בה תפתח החברה.

 

הנפקת מספר EIN

מספר EIN מהווה מספר זיהוי של החברה בהקשר של רשות המיסים האמריקאית. תצטרכו להנפיק מספר כזה לצורך החברה שתקימו.

תנאי המיסים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מימון מלא לרכב
פיננסים

מימון מלא לרכב יד שנייה

אם רציתים לקנות רכב חדש והתקשתם לממן את העסקה או רציתם לקנות רכב וממש אין לכם זמן להתרוצץ בין כל היבואנים שקיימים, תדעו שקיימת אפשרות לקבל מימון לרכב יד שנייה

נכס מניב
נדל"ן

בדיקות לפני רכישת נדל"ן

השקעה בנדל"ן היא מקור הכנסה חשוב ומשמעותי עבור רבים ברחבי העולם, כך שיש הרבה סיבות לחשוב שרכוש הוא השקעה אמיתית. עם זאת, מומחים מסכימים, שכמו בכל השקעה, עדיף להיות חכמים

בית וסימן של כסף
פיננסים

החזר מס על המשכנתא

כשמדברים על משכנתאות, אנשים נוטים להרגיש סחרחרה קלה. אם היו יודעים שמגיעים להם החזרי מס הכנסה בגין לקיחת משכנתא, הראש היה הרבה יותר קליל. בואו נדבר על כסף חזרה ממס