מהי בדיקת ראייה

אין אחד שלא שמע לפחות פעם אחת במהלך חייו את המונח "בדיקת ראייה". חלקנו שמענו על כך, חלקנו חווינו ונבדקנו בבדיקת ראייה, אך כמה מאיתנו יודעים באמת מה עומד מאחורי בדיקות הראייה? מה מטרתה של בדיקת ראייה, מתי מומלץ לעשות בדיקה, איך לדעת אצל מי לעשות אותה ועוד.

 

מהי בדיקת ראייה?

ראשית כל, נרצה לדעת מהי בכלל בדיקת ראיה. ובכן, בדיקת ראייה תפקידה לבחון גורמים שונים, קרי בעיות, אשר קשורות בכל נושא הראייה האנושית. הראייה שלנו היא אחד החושים החשובים ביותר, ועל כן חשוב לשמור עליה בכל דרך אפשרית. אם כך, אלו הם חלק מהדברים שניתן לבדוק בבדיקות ראייה:

  1. חדות הראייה של הנבדק
  2. בדיקה של רמת האפשרות של הנבדק להתמקד בגורמים
  3. עיוורון צבעים
  4. בדיקת רמת היכולת לראייה עומקית ותלת מימדית

 

מתי מומלץ לעשות בדיקות ראייה?

לאחר שהבנו מהי בכלל בדיקת ראייה ומה ניתן לבדוק במהלכה, נדון בשאלה הבאה – מתי כדאי לבצע בדיקות ראייה. ובכן, ישנם מספר מקרים בהם מומלץ לבצע בדיקות ראייה, ביניהם שלושה מקרים עיקריים. ראשית, מומלץ לעשות בדיקה ראייה לילדים. זאת בכדי לאבחן בשלב מוקדם ככל הניתן מקרים של בעיות ראייה. המקרה השני הוא כאשר מעוררת בעיית ראייה אשר מתגלית על ידי האדם עצמו. לבסוף, מומלץ לבצע בדיקות ראייה סביב גיל 40 ומעלה, מאחר שבגילאים אלו מתעוררות בעיות ראייה, אשר דורשות טיפול מקדים ככל הניתן.

 

ממה מורכבת בדיקת ראייה?

בדיקות הראייה השונות בנויות באופן שונה, כמעט לחלוטין, מבדיקה אחת לאחרת. השוני הרב הוא באופן ביצוע הבדיקה, כאשר זה משתנה בהתאם למטרת הבדיקה. יחד עם זאת, בדיקות ראייה בנויות באופן כללי במבנה דיי אחיד, המובדל מהתוכן השונה. ראשית, הבודק יבקש ממכם לענות על שאלון, לרוב בכתב, אשר מטרתו העיקרית, היא לספק לאופטומטריסט בסיס ידע רחב דיו, בכדי שיוכל לבדוק אתכם בצורה מיטבית ויעילה. לאחר מכן, מגיע שלב הבדיקה עצמו טשר משתנה כאמור, בהתאם למטרת הבדיקה. בסופו של שלב זה, נקבעים תוצאות הבדיקה, לרוב במקום אל לעיתים לאחר מעט זמן.

 

כמה עולה בדיקת ראייה?

מחיר בדיקת ראייה נע בטווח של בין 150 ל 500 ש"ח. השוני בין המחירים השונים נובע מכמה סיבות, ביניהן שתי סיבות עיקריות:

  1. סוג הבדיקה – אף על פי שמדובר בבדיקת ראייה, כל סוג בדיקה דורש מכשור אחר ואמצעי בדיקה אחרים. בהתאם, ככל שעלות השימוש באמצעים הדרושים גבוהה יותר, כך גם מחיר הבדיקה.
  2. מקום הבדיקה – ישנם שני מקומות כלליים עיקריים שניתן לבצע בהם בדיקות ראייה. הראשון, בדיקת ראייה בחנות אופטיקה, כאשר שם המחיר הממוצע עומד על כ 200 ש"ח. השני, בדיקות ראייה במקום פרטי. כמובן שבמקרים אלו עלות הבדיקה גבוהה יותר, והמחירים נעים בין 200 ל 500 ש"ח.

 

איש בבדיקה

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
זריחה
בריאות

ויאגרה זו אופציה שכדאי לשקול בחיוב

זה ידוע אומנם שככל שאנחנו הולכים ומתבגרים ההנאה שלנו מסקס משתנה וזה טבעי שנער בן 17 מתעניין בנושא יותר מגבר בן 50. עם זאת, ולמרות שאולי אתה מכיר את כל

motivation 2019
בריאות

המוטיבציה משפיעה על הצריכה

עד כמה מוטיבציה יכולה להשפיע עליכם? האם זה נכון שהיא יכולה להיות המקפצה שלכם להגיע אל מקומות שאף פעם לא חלמתם עליהם? כאשר רוצים לדעת הכל על מוטיבציה חשוב לשים

כאבים ביד
בריאות

מהי רשלנות רפואית

אחד המצבים הבעייתיים והמצערים ביותר, הוא מצב שבו אדם נכנס לטיפול אצל רופא הנחשב מומחה בתחומו, או במוסד רפואי מכובד האמון על טיפול איכותי ויסודי בחולים ובמטופלים המגיעים אליו, ומוצא