מדריך דיגיטלי לנוסע בארץ

אז מה אם כולם טסים עכשיו לחו"ל? חייבים להיות כמו כולם? לא, שיטוסו הם לחו"ל, אנחנו ניסע לשם שנייה אחרי שהחופש הגדול ייגמר והמחירים ירדו. בנתיים יש גם בארץ אחלה אופציות לנופש.

במחשבה ראשונה – מרכז הארץ.

במחשבה שנייה – אילת.

מה בוחרים? בואו נשים את שתי האופציות על השולחן.

 

נופשים בעיר הקיט הדרומית

כמובן שכל מי שמגיע לאילת בקיץ, מגיע לשם משתי סיבות עיקריות – הראשונה זה הים האדום הקריר יותר מהים התיכון (שהרי הדבר היחיד שאנחנו רוצים בקיץ הישראלי הרותח זה לצנן את עצמנו מעט).

הסיבה השנייה היא כמובן השפע הרחב והמעולה של מלונות באילת

שתי הסיבות הללו הן לגמרי כל מה שאנחנו זקוקים לו, על מנת להשתכנע לנסוע לאילת.

מדריך למטיילים

בדרך דרומה

שנייה לפני שמגיעים לאילת, כדאי לעשות עוד מספר עצירות קטנות בדרך, גם פה יש מקומות יוצאי דופן לבקר בהם – מצפה רמון ופארק לאומי תמנע.

 

מצפה רמון

האם באמת יש אנשים שטרם ביקרו במצפה רמון? כי אם כן, יש צורך לתקן את העניין באופן מיידי. החל מהתצפית המפורסמת על המדבר מתחתינו, דרך ביקור במרכז המבקרים שהוקדש כולו לאילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון ועד לשלל תופעות טבע שנוכל לראות בסביבה – דוגמת המנסרה – סלעים שנראים כאילו יד אדם עיצבה אותם.

אין שום סיכוי שלא תרצו לבלות פה כמה שעות טובות. וזה עוד מבלי להגיד משהו על קצת ספורט אקסטרים, דוגמת סנפלינג.

 

 פארק תמנע

מדובר בעצם בעמק שכל הקירות שלו הם סלעים, שלהן יש גוון אדמדם במעט (בגלל הנחושת שיש בתוך הסלע). בנוסף, בהשפעת הזמן, הסלעים קיבלו צורות שונות ומשונות ביותר. פרט לכך שמדובר במקום מרתק מבחינה גיאולוגית, מדובר גם במקום עם חשיבות היסטורית נרחבת, עם ממצאים ארכאולוגיים רבים.

אפשר לטייל ברגל, אפשר להשכיר אופניים, יש פה אגם מלאכותי, סנפלינג ואומגה, כך שאתם לא תשתעממו לשנייה.

 

הגענו לאילת. מה עושים?

כמובן שאין אדם המונע מכם לרוץ הישר אל חוף הים ולקפוץ למים הצוננים. אבל שנייה אחרי שתמצו את הקטע, תוכלו לבדוק פעילויות נוספות שיש לאזור להציע.

 

ריף הדולפינים

תמורת כרטיס כניסה (כן,  כרטיס כניסה עולה כסף), תוכלו להיכנס לחוף ים פרטי, שלא רק מאובזר בשלל ספות, פופים ושאר הפינוקים שניתן לחשוב עליהם, אלא גם מאוכלס בדולפינים. בקלות רבה (למדי) ניתן לבלות פה יום שלם, לעשות צלילה או פשוט לנוח מכל מה שמטריד אותנו ביום יום. אם טרם ביקרתם, מומלץ בחום.

 

המזרקה המוזיקאלית

חשבתם שרק בערים כמו ברצלונה יש מזרקה מזמרת? תחשבו שוב. יש אחת שנבנתה לא מזמן באילת והיא ממש, אבל ממש מחכה לפגוש אותכם. תדמיינו מוזיקה, תדמיינו אורות ותדמיינו מים שזזים לקצב המוזיקה. קסום, אפילו אם ברור לכם לחלוטין איך זה עובד.

מדריך למטיילים

קניון מול הים

ברור לנו שהגעתם לאילת לא רק כדאי להנות מכל היופי מסביב, אלא גם בשביל לעשות מעט (ואולי לא מעט בכלל) שופינג. מקבלים את זה לחלוטין. איפה עוד תמצאו את עצמכם עושים זאת, אם לא בקניון הגדול "מול הים" הממוזג היטב? מדובר במקום האידיאלי.

בנוסף, אם ממש מתחשק לכם אקסטרה מזגן, אז קניון "Ice Mall" עם החלקה על הקרח, הוא התשובה המדויקת לדרישה שלכם.

 

מחליטים להישאר במרכז

תל אביב היא מעט חרושה, בעיקר כי אנחנו שם כל שבת בערך, נתניה נחמדה אבל מרגישה כמו שטרסבורג, אבל מרכז הארץ קוסם לנו מאז ומתמיד וצימרים בצפון פחות מדברים אלינו. אז מה נבחר?

 

הרצליה? הרצליה

בחירה מעניינת שלא הייתם מצפים לה בשום צורה. אבל בואו תספרו לנו למה בעצם לא הרצליה? עיר במרכז הארץ, מספיק קרובה לכל האקסטרה חיים והאקסטרה קידמה של תל אביב, אבל עדיין שומרת על קצב חיים משל עצמה, מרעננת ומפתיעה. במה היא תוכל להפתיע? בואו ונגלה ביחד.

 

הרצליה היא על שמו של הרצל

מה אנחנו יודעים עליה, פרט לזה שהיא נקראה על שמו של הרצל ויש לנו הוכחה ברורה לכך במחלף הסירה בכניסה לעיר. אנחנו יודעים שמדובר בעיר שיש בה ים (פרט חשוב בחודשי הקיץ) וזה נותן לה עוד כמה נקודות זכות. אנחנו גם יודעים, שיש פה ממש קרוב סינמה סיטי. יופי, עברתם את המבחן.

להרצליה יש גם לא מעט מקומות היסטוריים להראות לכם, דוגמת גן לאומי אפולוניה, ששם נגלה עיר עתיקה מתקופה הביזנטית. אולי אתם מהאנשים שההיסטוריה לא עושה להם הרבה, אבל הנופים דווקא כן – הנוף ממצוק פה הוא וואו במילה אחת ו "איזה מדהים פה" בכמה מילים..

 

מה עוד?

המרינה של הרצליה, מקום שבו ניתן לצאת לשיט קטן באזור. המלצה שלנו – לקראת השקיעה. בהרצליה ישנו גם קניון גדול – קניון שבעת הכוכבים, שפועל כל יום (למעט חנויות בודדות שסגורות בשבתות) ומדובר באלטרנטיבה נפלאה לימים שבהם נגמרו לכם רעיונות לאן עוד אפשר ללכת ובא לכם פשוט מיזוג אוויר וצל (ועוד כמה חולצות מ – H&M).

ועל מוזיאון האמנות המודרנית שמעתם? כנראה שלא. אז נספר לכם שעם כל הכבוד שאנחנו רוכשים לזארה, מנגו ופוקס, אמנות יכולה להיות רעיון נהדר למקום ממוזג עם ערך מוסף לסיפור.

אמרתם פארקים? בסדר, לא התקלתם אותנו באמת. פארק הרצליה, עם שבילי אופניים ושבילי הליכה, גן שעשועים גדול לילדים וקצת שקט בזמן שהם משחקים בו בשבילכם – נשמע לנו כמו win win situation.

 

ואיפה ישנים?

באמת שאתם הולכים להיות מופתעים מהיצע שיש בו בתחום בתי המלון. אם הגעתם להרצליה, סביר להניח שתרצו לשהות בקרבת הים, לכן הרודס הרצליה, בית מלון יוצא דופן מבחינת המיקום ויוקרתי להפליא, יאפשר לכם להרגיש שהנה, אתם באמת בנופש.

בגזרת בתי מלון בוטיקים יותר (וגם קטנים יותר) נוכל למצוא את אורכידאה אוקיינוס (כן,  אוקיינוס אין פה, אבל אף אחד לא מפריע להם להשתמש במילה היפה). בית מלון המעוצב בטוב טעם, ידידותי ביותר לילדם (נקודה חשובה שנייה לפני אוגוסט והחופש הגדול באמת). בקצרה חופשות עם ילדים זה פה.

ואחרון חביב ברשימה המכובדת הוא לא אחר מאשר הריץ קרלטון – מלון יוקרה הנמצא ממש על המרינה. כי לקום בבוקר ולהשקיף על היאכטות החונות (גם אם הן לא שלכם) זה עדיין בין הדברים האדירים שניתן לעשות בביקורכם בהרצליה.

 

 ומה נאכל?

  • שום סיפור על שום עיר לא יהיה מספיק מתומצת ללא כמה שורות על התחום הקולינרי שיש בה.
  • בהרצליה יש הרבה במה להפתיע אתכם.
  • 4SEA – מטבח המשלב בין אסייתי לבין התמחות בסושי.
  • במרינה של הרצליה (כי היכטה שלכם כאן ואתם לא אוהבים להתרחק מהאזור להרבה זמן) תוכלו למצוא את Nammos – מסעדה שבה הכל מדבר אלינו בשפה מודרנית ומאוד בינלאומית.
  • ולבסוף שמרנו לכם את העממי שבעממי, את הילדות שבזיכרונות – את בית הפנקייק המקורי, שנמצא ממש כאן. האח, היו ימים.

מדריך למטיילים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גשר
תיירות

"כאן הקברניט שלכם, ברוכים הבאים לבריטניה"

מרגישים שהולכים ונגמרים לכם הרעיונות לטיולים מלהיבים בחו"ל? כמה כבר אפשר לבקר בספרד, לנסוע לגרמניה או לקפוץ לקפריסין? אנחנו מבינים לליבכם. אז ישבנו וחשבנו איזה טיול הוא עדיין בגדר נגיש

דובאי
תיירות

שופינג בדובאי – איפה שווה לעשות קניות?

בדובאי תוכלו למצוא הכל מהכל בין אם מדובר בשווקים ובין אם במותגים בחנויות היוקרתיות של הקניונים השונים. אך מאחר שחופשה אינה באמת חופשה ללא שופינג קיבצנו עבורכם את המקומות השווים