למה הכלב שלי מתגרד כל הזמן ואיך אפשר לעזור לו?

ידוע כי בעלי חיים ובעיקר כלבים נוטים להתגרד מידי פעם וזה חלק מהתכונות שלהם. אך יש פעמים שההתגרדות היא מוגזמת ונראה שמסמנת על משהו. במידה והוא מתגרד יותר מידי, ברמה שהוא אף פוצע את עצמו, כנראה שיש בעיות. אז מהן הסיבות שהכלב מתגרד כל הזמן? האם ואיך אפשר לעזור לו בכך? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

איזו התגרדות היא בעייתית?

במידה והכלב שלכם מתגרד מספר רב של פעמים ביום. במידה וזה מגיע למצב שהעור שלו אדום או נפצע זה בעייתי. מצבים כאלה עלולים להוביל לזיהום של העור וכן של הגוף באופן כללי. בעקבות זאת עלולה להיות נשירה של שיער לכלב והופיע פצעים מוגלדים ומדממים.

 

מה הסיבות לכך?

אחת הסיבות שיכולה לגרום לגירודים רבים היא איזה שהיא מחלת עור לכלבים. זוהי אלרגיה של העור ששמה אוטופיק דרמטיטיס. לעיתים זו רק אלרגיה של עונה מסוימת, או תקופה כזו.

סיבה נוספת יכולה להיות קשורה באוכל או במרכיב מסוים בו שהכלב אוכל. במצב כזה מתחילה להופיע אלרגיה שההשלכות שלה הן התגרדות מוגזמת אצל הכלב. מה שיכול לעזור במצב כזה הוא אוכל היפואלרגני לכלבים.

סיבה שלישית יכולה להיות קשורה בעובדה שהכלב נמצא במצב נפשי לא טוב וזו אחת הסיבות שהוא מבטא זאת.

 

מה לעשות?

במידה והכלב שלכם מתגרש הרבה, ראשית כדאי לקחת אותו לרופא כדי שישלול סיבות מסוימות ויעזור לכם לאבחן את הסיבה האמיתית. במידה והסיבה קשורה באוכל אין מה להיבהל כי יש אוכל רפואי לכלבים. תזונה מאוזנת ובריאה יכולה לעזור לכלב שלכם עם אלרגיות שונות. יש אוכל מותאם שמשלב מרכיבים בריאים לכלבים ומוריד מרכיבים שעלולים לגרום לו לאלרגיה .

בנוסף, גם במידה ויש מחלת עור מסוימת, ניתן לעזור לה באמצעות מזון נכון. כאשר לדוגמא חומצות שומן של אומגה שלוש עשויות מאד לעזור בכך. כאשר האומגה עוזרת לווסת כימיקלים בגוף של הכלב שאלו הם שמעודדים את הדלקת. בכדי לדעת כמה צריכה של אומגה שלוש מתאימה לכלב שלכם, תצטרכו לבדוק זאת באופן אישי מול הווטרינר שלכם.

בנוסף, תוכלו להאכיל את הכלב שלכם במזון שפשוט הבסיס שלו הוא דגים או להוסיף למזון שלו שמן דגים שכמובן שניהם מכילים כמו רבה של אומגה שלוש.

 

בסיכומו של דבר

כלבים הם חיה שנוהגת להתגרד מידי פעם, אך כשהגבול עובר והם כבר פוצעים את עצמם או מתגרדים בתדירות גבוה, זה בעייתי. במצב כזה תבדקו מה גורם לכך, ייתכן וזו רגישות למזון שלהם, מצב נפשי לא טוב, או מחלת עור מסוימת שיש לטפל בה. החלפה של מזון לכזה היפואלרגני, צריכה של אומגה שלוש, התייעצות עם ווטרינר ובכללי מזון מאוזן ונכון, יוכלו לעזור לכלב שלכם במצב כזה והוא יתגרד פחות.

כלב

 

 

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חטיף לבעלי חיים
חיות

הכלב לא אוכל – כמה חשוב לרענן לו את התפריט?

תזונת הכלב היא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר באחריות של גידול חיית המחמד. בתור הבעלים של הכלב, מחובתנו לדאוג לו לאוכל מזין ובריא לפי צרכיו והעדפותיו, וכמובן בכמות מספקת. במאמר הבא