ללא תחליף – כיצד מתנהל ניתוח להחלפת ירך?

ניתוח החלפת מפרק ירך הוא הליך כירורגי גדול בו מפרק ירך פגום מוחלף במפרק תותב חדש. זהו ניתוח אשר ידוע גם בשם ניתוח מפרק ירך מלא, ומהווה טיפול יעיל לכאבים חמורים בירך ולנכות עקב דלקת פרקים, שבר בירך או מצבים אחרים שפגעו בירך, כגון פציעות. הניתוח מבוצע בדרך כלל בהרדמה כללית ודורש אשפוז של מספר ימים. כאשר מומלץ לבצע את הניתוח בהשגחה של רופא מומחה בעל ניסיון רב, שמכיר את המורכבויות השונות שעלולות לצוץ בעת ולאחר הניתוח.

 

מה כולל הניתוח

ניתוח החלפת מפרק ירך כולל הסרת מפרק הירך הפגוע והחדרת מפרק מלאכותי. במהלך הניתוח מסירים את ראש עצם הירך ומחליפים אותו בגבעול מתכת המוחדר לעצם עצם הירך. לאחר מכן מחובר כדור מתכת לגזע המשמש כמפרק הירך החדש. לאחר מכן מניחים את המפרק המלאכותי בשקע הירך ומאובטחים בעזרת תוחם פלסטיק או קרמיקה.

לפני תחילת הניתוח, ועל מנת להבטיח התאמה נכונה של מפרק התותב, המנתח יבצע מספר מדידות של הרגל והירך של המטופל. זה מאפשר למנתח לבחור את הגודל והצורה הטובים ביותר של המפרק התותב עבור המטופל באופן שמתאים ביותר לצרכים הבריאותיים ומצב הרגליים ומצב הגוף הכללי של המנותח.

ניתוח החלפת מפרק הירך

כיצד מתנהל הניתוח?

תהליך הניתוח מתחיל בהכנסת המפרק ואבטחת התוחם של המפרק החדש. לאחר הכנסת המפרק ואבטחת התוחם, המנתח יוודא שהמפרק מיושר ומיוצב כראוי. לאחר שהמפרק נמצא במקומו, המנתח יתקן כל נזק לרקמות הרכות שאולי התרחש במהלך הניתוח. זה עשוי לכלול תיקון של כל רצועות או גידים שייתכן ונפגעו במהלך הניתוח. המנתח גם יסגור את החתך עם תפרים או סיכות.

 

תהליך ההתאוששות

התאוששות לאחר ניתוח החלפת מפרק הירך היא תהליך ארוך ובדרך כלל דורשת אשפוז של ארבעה עד חמישה ימים. לאחר השחרור מבית החולים, המטופלים יצטרכו לקחת חלק בטיפול בפיזיותרפיה כדי לעזור להם להחזיר את הכוח והניידות של הירך. ייתכן שהמטופלים יצטרכו גם ליטול תרופות נגד כאבים במשך מספר שבועות לאחר הניתוח.

ניתוח החלפת מפרק הירך

ניתוח בירך – אינו תמיד פתרון קבוע

חשוב לציין שניתוח החלפת מפרק הירך אינו פתרון קבוע לכאבי מפרק ירך ולנכות. מכיוון שהמפרק המלאכותי נשחק עם הזמן, ייתכן שיהיה צורך להחליפו. עם זאת, ניתוח החלפת מפרק הירך יכול להפחית באופן משמעותי את הכאב ולשפר את הניידות של חולים רבים.

 

לסיכום

ניתוח החלפת מפרק הירך הוא הליך מורכב ויש לבצעו רק על ידי מנתחים מנוסים. אם אתם שוקלים לעבור ניתוח להחלפת מפרק ירך, חשוב לדבר עם הרופא שלכם כדי להעריך את האפשרויות שלכם ולקבוע אם הניתוח, ואיזה סוג של ניתוח הוא הבחירה הטובה ביותר עבורכם. באתר של https://www.ronendebi.co.il, במרפאה של פרופ׳ רונן דבי – אורתופד מנתח​. תוכלו למצוא את המידע הדרוש ואת פרטי התקשורת על מנת להתחיל את הדרך בטיפול בירח שלכם, ושאר בעיות אורטופדיות.

ניתוח החלפת מפרק הירך

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הובלת כספות
בעלי מקצוע

מה נכלל בהובלת כספות?

הובלה של כספות ממקום אחד לאחר אינה עניין של מה בכך. מדובר בהליך שנבדל באופן משמעותי מכל הובלה אחרת. במדריך הנוכחי נציג בפניכם את כל הפרטים שנכללים בהובלה מסוג זה

תכנון פיננסי
בעלי מקצוע

מהו תכנון פיננסי ומתי העסק זקוק לו?

תכנון פיננסי הוא שירות שכל אדם יכול להיעזר בו, ובעיקר עסקים פרטיים. לאחר ההקמה של עסק כזה או אחר, זה הזמן להתחיל להפעיל אותו בצורה שוטפת על מנת לייצר רווחים.

הֲבָנָה
בעלי מקצוע

הבנת דוח בדק הבית: מה שאתה צריך לדעת

  לאחר ביצוע של בדק בית לפני רכישת דירה ממוכר כזה או אחר, אתם תקבלו דוח בדק בית, בו יתוארו הליקויים השונים אשר נמצאו על ידי בודק הבית במהלך הבדיקה

בדק בית
בעלי מקצוע

לרכוש דירה בראש שקט: החשיבות של בדק בית

מבוא רכישת דירה היא השקעה כספית משמעותית, והבטחת מצבה חיונית כדי למנוע בעיות או הוצאות בלתי צפויות. בדק בית מקצועי ממלא תפקיד חיוני בהערכת תקינות המבנה, הבטיחות והפונקציונליות של דירה.