3 דברים שחובה לעשות לאחר תאונת אופנוע

יותר ויותר אנשים בוחרים להתנייד בעזרת רכב דו גלגלי בארץ ישראל – זאת דרך מאוד נוחה לחסוך בזמן ובכאב ראש של פקקים וזו גם חוויה מהנה במיוחד, אבל עם כל הטוב מגיעים גם סיכונים רבים.

לצערנו במדינת ישראל ישנן אלפי תאונות דרכים כל שנה ורכבים דו גלגליים מעורבים בהרבה מהן, לכן אם בחרתם לרכב על אופנוע או קטנוע צריך להיות מודעים להשלכות וכיצד להתנהג בעת תאונת דרכים.

חיי הכביש של רוכב אופנוע או קטנוע הם מלהיבים, מרתקים, יפים ומאוד מסוכנים. הכלי חשוף לכל והגוף לא מוגן בתוך הקופסא שנקראת מכונית, אוטומטית הנסיעה ברכב דו גלגלי היא יותר מסוכנת מהנסיעה במכונית. חוסר תשומת לב שלנו או של המכוניות על הכביש יכולה בקלות לגרום לתאונה קטלנית וחשוב לנקוט במשנה זהירות על הכביש כאשר אנחנו רוכבים על אופנוע או קטנוע. אם חס וחלילה כבר היינו חלק מתאונת דרכים חשוב במיוחד לדעת איך להתנהג ומה בדיוק לעשות לאחר התאונה, למען הבריאות שלנו ועל מנת לקבל את ההחזרים המגיעים לנו לאחר התאונה.

 

עזרה רפואית

קודם כל ולפני הכל חשוב לראות מה המצב הרפואי שלנו, לא כדאי לנסות להיות גיבורים גדולים וחשוב לראות שאנחנו והצד השני מקבלים טיפול רפואי במהירות האפשרית על מנת להימנע מפגיעות אל חזור וכדי לדאוג לכך שההשלכות יהיו מזעריות ככל הניתן. גם אם לא הגיע אמבולנס לזירה בגלל שלא נראה כי יש צורך בכך או שאנחנו לא מרגישים שצריך טיפול רפואי , יש להגיע לטיפול רפואי במהירות האפשרית! הסיבה הראשונה לכך היא הבריאות כמובן וסיבה נוספת היא עניין של ראיות. בשלב כזה או אחר תרצו לתבוע החזרים מחברות הביטוח ולכן תצטרכו חוות דעת אחת לפחות של רופא אשר יקשר בין הפגיעות לבין התאונה שחוויתם זה עתה. זה שלב קריטי שבלעדיו יהיה קשה בהמשך לקבל החזרים מלאים.

 

איסוף ראיות

שלב קריטי לאחר תאונת אופנוע הוא איסוף ראיות ועדויות בסביבת התאונה. מיד לאחר התאונה וקבלת הטיפול הרפואי הנדרש יש לאסוף פרטים מכל המעורבים בתאונה – שמות ושמות משפחה, צילומים של תעודת הזהות של המעורבים וכמובן של פוליסת הביטוח של כל המעורבים בתאונה. חשוב לצלם תמונות ווידאו של מקום התאונה ולקחת עדויות מאנשים שהיו בסביבה כדי להגן על חפותכם בשלב מאוחר יותר. כמובן שבנוסף לאלו חשוב לפנות למשטרה על מנת לקבל העתק של התיעוד שערכו במקום לאחר התאונה, בסופו של יום מדובר בהרבה דברים שצריך לעשות מיד לאחר התאונה, אמנם הסיטואציה מבלבלת ולא נעימה, אך אם מתאפשר לכם אספו כמה שיותר פרטים כי אלו יהיו קריטיים כאשר תגיעו למאבק אל מול חברות הביטוח.

 

ייעוץ ועבודה עם עו״ד אזרחי

כמובן ששלב חשוב ביותר הוא העבודה עם עו״ד מקצוען. המציאות המצערת מראה שחברות הביטוח יעשו ככל שניתן כדי לצמצם את הסכומים שישלמו כפיצויים ואתם אלו שעלולים להידפק מכך, לכן אל תתפשרו והתייעצו עם עורך דין מקצועי ובעל ניסיון בתחום כדי לסיים את המאורע בראש שקט ולקבל את מה שמגיע לכם.

 

התנגשות חזיתית

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש משפט
עריכת דין

חוק הגנת הפרטיות בישראל – סקירת עיקרי החוק

חוק הגנת הפרטיות הינו החוק המרכזי המסדיר את הזכות לפרטיות. חוק זה מגדיר באיזה מצבים הפגיעה בפרטיות מותרת ובאיזה מצבים אסורה. לפי חוק זה, פגיעה בפרטיות משמשת עילה לתביעה נזיקית,

איש חקירות
עריכת דין

חקירות שרים בממשלה

לעיתים נהוג לחשוב שאם אדם מכהן בתור שר בממשלה, הוא מעל החוק. עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו רואים שזה כלל לא מדויק, שכן עובדה היא שהיום יש יותר ויותר חקירות

מי זכאי לפיצויי פיטורין
עריכת דין

פיצויי פיטורים – מה הדרך הנכונה להשיגם?

פיטורים הם מאורע לא נעים ממגוון סיבות, בין אם מבחינה אישית ובין אם מבחינה כלכלית. על מנת לסייע למפוטר, קבע המחוקק את חוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג- 1963, אשר מטרתו להסדיר

על איזה עבירות מקבלים שלילת רישיון
עריכת דין

על איזה עבירות מקבלים שלילת רישיון

אין כמעט אדם בישראל בשנת 2021 שלא קיבל דו"ח תנועה לפחות פעם אחת בחייו. אך מה סוגי העונשים שמקבלים בשל עבירות תנועה? ועל איזה עבירות תנועה מקבלים שלילת רישיון? במקרה