באילו כלים ניתן להשתמש בלקיחת משכנתא?

כאשר לוקחים משכנתא יש חוסר וודאות. הלווה רוצה לדעת מה גובה ההחזר החודשי שהוא ישלם, תוך כמה זמן הוא יסיים לשלם על פעימת המשכנתא הראשונה וכן הלאה… נתונים כאלו ניתן לקבל בקלות באמצעות הכלים הקיימים ברשת לחישוב משכנתאות.

 

מחשבון משכנתא

יש לא מעט כלים למשכנתא, מחשבונים, סימולציות ומדדים. הכלי היעיל ביותר הוא דווקא מחשבון משכנתא. מחשבון משכנתא הוא מחשבון באמצעותו ניתן לחשב את גובה הריבית הצפויה על כל מסלול משכנתא, את גובה ההחזר החודשי ואת יחס ההחזר לכל שקל. מגוון הכלים הקיימים ברשת עשוי לבלב את המתעניינים.

אך לאמיתו של דבר חשוב לזכור כי כל מחשבון באשר הוא, לא יוכל לנתח לכם את מפת הנתונים בצורה מדויקת כמו מיפוי מקצועי של איש מקצוע, מומחה למשכנתאות. מסיבה זו חשוב לפנות להתייעצות מקצועית עם איש מקצוע מומחה בתחום.

 

על מה חשוב להקפיד בתהליך לקיחת משכנתא?

הלוואת משכנתא היא הלוואה ארוכת טווח וכדי להצליח בגיוס הלוואה משתלמת שכזו, חשוב להכיר את הנתונים לעומק. ריכזנו עבורכם מספר כללים חשובים בלקיחת משכנתא:

  • לא לוקחים משכנתא לבד- לקיחת משכנתא מצריכה ידע מקצועי רב. ככל שתדעו יותר, כך תוכלו להרוויח יותר. בכדי להצליח בכך פונים ליועץ משכנתאות מומחה בנושא.
  • תמהיל המשכנתא חייב להתאים לתנאי החיים – לכל אחד תנאי חיים אחרים ולכן לכל אדם יתאים תמהיל משכנתא אחר. אל תבדקו את תמהיל המשכנתא של חברכם בכדי לדעת איזה מסלול משכנתא משתלם לכם. לכל אחד יכולות אחרות. בניית התמהיל מצריכה בדיקה מקיפה ומעמיקה של כל הנתונים הרלוונטים.
  • מקפידים על יציבות המשכנתא – עולם הריביות כולל מגוון גדול של ריביות. יש ריביות המשתנות עם כל שינוי מדד לעומת ריביות קבועות. חשוב לאזן את המשכנתא ולשלב ריביות שיגרמו להחזר המשכנתא להיות מאוזן. שילוב של ריבית פריים על שני שליש מהמשכנתא לדוגמא, יגרום למשכנתא להיות חסרת יציבות עם כל עליית ריבית בנק ישראל…
  • לא חותמים על זכרון דברים לפני התייעצות עם יועץ משכנתאות – לפני שאתם מתחייבים לרכוש דירה מסוימת, חשוב שיהיה לכם אוקיי של איש מקצוע שיכול לגייס לכם אישור עקרוני במצב הקיים. חתימה ללא התייעצות עלולה לגבות מחיר יקר מידי. וחבל.

 

מתי כדאי להיעזר בכלים למשכנתאות?

כאשר מדובר בחישוב ראשוני לאחריו יגיעו עוד הרבה חישובים של איש מקצוע, ניתן לעשות שימוש בכלים הקיימים למשכנתאות. כי בסופו של דבר, המדד משתנה, הריביות גם הן משתנות והמחשבונים השונים לא לוקחים נתונים אלו בחשבון.

חישוב של משכנתא מבלי להתייחס לנתונים כאלו עלולה להיות לא רלוונטית. כדי שהנתונים יהיו כמה שיותר מדויקים, חשוב לפנות להתייעצות עם איש מקצוע מומחה בתחום המשכנתאות. כבר עכשיו אתם מוזמנים להתייעץ עם יועץ מקצועי שיסייע לכם בחישובים השונים.

מתי כדאי להיעזר בכלים למשכנתאות?

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
יועץ משכנתאות
משכנתאות

5 סיבות מדוע כדאי להשתמש ביועץ משכנתאות

כאשר מדובר ברכישת דירה, קבלת משכנתא היא שלב מכריע בתהליך. עם אפשרויות משכנתא רבות זמינות, זה יכול להיות מכריע לנווט בין המורכבות של תנאי המשכנתא ולמצוא את העסקה הטובה ביותר