כיצד ניתן להסיר צו למבנה מסוכן?

בעלי דירות או בעלי מבנים המקבלים צו למבנה מסוכן מהרשות המקומית, מחויבים לתקן את הליקויים ולשאת בעלויות התיקונים. מהו צו למבנה מסוכן וכיצד ניתן להסירו – על כך במאמר הבא.

 

הסיבות לקבלת צו למבנה מסוכן

במבנים רבים מתגלים נזקים העלולים לסכן את דיירי הבניין או את עוברי האורח ברחוב המקביל לבניין. ישנם גם מבנים ציבוריים כמו מרכזי קניות, בתי כנסת, בתי ספר וכד' שעלולים לקבל צו כזה בשל ליקויים בשיטת הבנייה או רשלנות. הצו למבנה מסוכן מגיע לאחר שמהנדס בניין מטעם הרשות המקומית בדק את המבנה וקבע שהוא מסוכן.

המהנדס מתבסס על ליקויים משמעותיים כדוגמת סדקים עמוקים, יסודות רעועים, רטיבות שעלולה להביא לקריסת המבנה, חומרים מסוכנים, תוספות בנייה לא חוקיות ועוד.

הסיבות לקבלת צו למבנה מסוכן

כיצד ניתן להסיר צו למבנה מסוכן?

כאשר מעוניינים לבצע הסרת צו מסוכן החברה למבנים מסוכנים היא הכתובת היעילה לכך. מדובר על חברה שמבצעת בדיקה קפדנית, מתקנת ומשפצת את כל הליקויים בשיטות מותאמות על פי התקן. לחברה ישנם עובדים ומהנדסים מקצועיים ובעלי ניסיון שמבצעים את כל הפעולות המעשיות והבירוקרטיות בזריזות על מנת למנוע הליכים משפטיים וקנסות שהעירייה עלולה להטיל על הדיירים באם לא יתקנו את הליקויים הנמנים בצו מבנה מסוכן.

 

האם הסרת צו למבנה מסוכן מסייע לעמידות המבנה בפני רעידות אדמה?

קבלני בניין מסוימים מטעים לעיתים את הדיירים ומקשרים בין הסרת צו למבנה מסוכן ובין עמידות למבנה לרעידות אדמה. חשוב לדעת ששני הדברים אינם קשורים אחד לשני. הסרת צו למבנה מסוכן מסירה את הסכנות והליקויים שנמצאו על ידי מהנדס העירייה באופן מהיר.

למשל, סדקים עמוקים, יסודות רעועים, קידות תומכים הרוסים, חיפויים חיצוניים העלולים ליפול על העוברים ושבים ברחוב, נזקים בתשתיות, שיקום בטון וכד'. לעומת זאת, עמידות המבנה לרעידות אדמה תיעשה באמצעות התחדשות עירונית שנעשה בפרק זמן ארוך. זה יכלול בדיקה מקיפה ותכנון מפורט שלבסוף יקבל אישור מהרשות המקומית.

האם הסרת צו למבנה מסוכן מסייע לעמידות המבנה בפני רעידות אדמה

האם הסרת צו למבנה מסוכן תימנע את ההתמוטטות שלו?

לאורך השנים מבנים מסוימים ניזוקים מקורוזיה ובלאי. כאשר נזקים אלו גורמים להתערערות היסודות ועמודי הבניין בשילות שקיעה של הקרקע ושינויים במבנה הוא עלול להתמוטט. כמובן שישנן סיבות נוספות להתמוטטותו של מבנה כמו שריפה, פגיעה ישירה של טילים או תפיחה ושקיעה של הקרקע שהוא הגורם הכי נפוץ.

ישנם אף מבנים שנבנו בשיטות מיושנות וברשלנות ואת התוצאה רואים לאחר שנים. ברגע שמתגלים הליקויים ומטפלים בהם בזריזות ניתן להסיר צו למבנה מסוכן וכך למעשה מונעים את התמוטטות המבנה. לסיכום, מומלץ להסתייע בחברה למבנים מסוכנים שתבצע בדיקה מקיפה לפני רכישה של בית ישן, או להזמין בדיקה שתזהה את הליקויים כדי למנוע מראש את קבלת הצו למבנה מסוכן. בכל מקרה רק חברה מקצועית תוכל להסיר את הצו.

כיצד ניתן להסיר צו למבנה מסוכן

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הרמת מספריים חשמלית
שיפוצים ובניה

איך יודעים איזה במת הרמה תתאים?

אתם צריכים לעשות עבודה בגובה ועל כן להיעזר בבמת הרמה? כאן תלמדו איך לברור בין סוגי הבמות השונים כך שהבמה תתאים לכם. כיום, באינספור תחומי עבודה, יש צורך בבמות הרמה

ניסור בטון ביהלום
שיפוצים ובניה

מה זה אומר ניסור בטון ביהלום

אחד החומרים הנפוצים ביותר במרחב העירוני בעת המודרנית הוא כמובן הבטון. מדובר בחומר יציב, חזק ועמיד ממנו מורכבים כל המבנים עליהם אנו מניחים את עינינו. באופן טבעי, הבטון הוא חומר

מבנים מסוכנים
שיפוצים ובניה

שיקום מבנים מסוכנים: שלבי התהליך

  שיקום מבנים מסוכנים הוא תהליך קריטי שמטרתו להחזיר למצב תקין מבנים שהוגדרו כמסוכנים ע"י צו, תוך הבטחת בטיחות הדיירים והעוברים ושבים. במאמר שלפניכם נבחן את שלבי התהליך המורכב הזה,

בנייה ירוקה
שיפוצים ובניה

מהי בנייה ירוקה ומדוע היא כל כך חשובה?

בנייה ירוקה, הידועה גם כבנייה בת קיימא או ידידותית לסביבה, זכתה לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל השפעתה החיובית על הסביבה, היעילות האנרגטית שלה והתרומה שלה לרווחת בני האדם באופן