טיפול פסיכולוגי לילדים

טיפול רגשי או טיפול פסיכולוגי, הם סוגי טיפולים המתאימים לילדים המפגינים קשיים בהסתגלות חברתית, קשיים בלימודים ועוד. במידה והילד מפגין קשיים כאלו ואחרים, חשוב לזכור כי עמוק בפנים, בדרך כלל, הוא אפילו סובל עוד יותר מאשר מה שהוא מראה לנו.

אם היינו יכולים להיכנס למנהרת הזמן, היינו רוצים מאוד לחזור לילדות שלנו. יחד עם הכמיהה להיות צעירים לנצח, אנחנו בדרך כלל לא זוכרים עד כמה הייתה הילדות קשה לפרקים. הילדות עשויה להיות מאתגרת עבור ילדין נורמטיביים לחלוטין, שלא לדבר על ילדים אשר נאלצים להתמודד עם קשיים חברתיים, קשיי למידה ועוד.

 

כיצד יתרום טיפול פסיכולוגי לילד שלי?

במקרים רבים, הילדים עשויים לפתח רגשות נחיתות הנובעים כתוצאה מההתמודדות עם קשיי הלמידה. בעקבות כך שלקויות למידה עשויות לעורר רגשות נחיתות, מומלץ מאוד לספק לילד ליווי מקצועי בצורה של טיפול פסיכולוגי לילדים. שירות טיפול פסיכולוגי לילדים בגבעתיים או בכל מקום אחר בארץ, מחייב התמסרות מסוימת. ההתמסרות צריכה להגיע קודם כל מההורים, אחר כך מהילד.

נכון, בפעמים רבות הילד דווקא יהיה זה שירצה ללכת לייעוץ, אך במקרים רבים, הילד עשוי להביע התנגדות לרעיון של פגישות טיפוליות. השכנוע הבריא והנכון צריך להגיע מכיוון ההורים, האנשים היחידים בעולם בהם הילד בוטח לחלוטין וללא חשש.

 

כולנו צריכים אוזן קשבת וכתף תומכת

בתחילת טיפול פסיכולוגי לילדים, ניתן לקיים מפגשים בשיתוף ההורים, ובפעמים אחרות דווקא מומלץ לתת לילד את כל הפוקוס באמצעות פגישות אישיות עם המטפל. בכל מקרה, חשוב לזכור כי טיפול פסיכולוגי, בין אם עבור ילדים או מבוגרים, עשוי לחולל הבדלים משמעותיים ושיפורים ניכרים בחיינו.

בסופו של דבר, כולנו קצת מוזרים לפעמים, כולנו חווים קשיים,  כולנו מתמודדים עם אתגרים חברתיים וכדומה. בין אם אנחנו בגירים או ילדים, תמיד יהיה מצוין שמישהו יקשיב לנו, יחווה את דעתו וייתן אפילו עצה בונה. אגב, בנקודה זו חשוב להדגיש כי ישנם פסיכולוגים הדוגלים במתן עצות, לעומת פסיכולוגים אחרים שמעדיפים להימנע מכך. מדוע הם נמנעים מלספק עצות בונות? הרי אנחנו משלמים להם, לא? מאוד פשוט. ישנם פסיכולוגים אשר יעדיפו לתת למטופלים להגיע למסקנות השונות בעצמם. כמובן שכשמדובר בילדים, התמונה משתנה מעט.

 

עד כמה פסיכולוג ילדים מנחה את הילד?

היות ובדרך כלל לילדים אין את הבינה הבוגרת של אנשים מבוגרים, בפעמים רבות פסיכולוג ילדים מומלץ יצטרך לייעץ ולסייע לילד. יש צורך לזכור כי טיפול פסיכולוגי יכול להיות בדיוק מה שאתם צריכים, גם אם אתם לא לגמרי מכירים בעובדה הזאת.

לא פעם, אנשים נמנעים מללכת לייעוץ פסיכולוגי בעקבות שלל סיבות שונות, כולל החשש מסטיגמות. זכרו, טיפול פסיכולוגי הוא כל כך מצוי במיינסטרים בימינו, עד שניתן לקבל עליו סבסוד מקופות החולים השונות. במילים אחרות, אין אף לא סיבה אחת להתבייש בצורך שלכם לדבר ושיקשיבו לכם. בהצלחה וטיפול נעים!

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מעבר ציוד
אנשי מקצוע

העברת עסקים עם הובלה עסקית משתלמת וזריזה

העברת העסק עם חברת ההובלות הנכונה, עשויה להוות עבורכם תהליך מאתגר למדיי, בלשון המעטה, כך שתמיד כדאי להסתייע בלא פחות מאשר צוות מומחים של הובלה עסקית זריזה, וכזו שמושא התמקדותה

חוקר מקצועי
אנשי מקצוע

מה צריך לקבל סיום החקירה מהמשרד חקירות?

החלטתם להזמין שירותי חקירה פרטית? רוצים להבטיח שבסוף החקירה תצאו עם כל מה שצריך? אם כך, כדאי שתבדקו היטב מה נותנים לכם החוקרים הפרטיים, כדי שלא תגיעו למצב שאח"כ, בבית

היריון ראשית
אנשי מקצוע

הפסקת הריון

תהליך של הפסקת הריון ניתן כיום לבצע במספר דרכים, הפסקת הריון כירורגית, הפסקת הריון תרופתית. לכל אחת מהפסקות ההיריון יש תופעות לוואי שונות וניתן לבצעם בזמנים מסוימים בזמן ההיריון. לדוגמא:

תלת מימד ראשית
אנשי מקצוע

חברת גלעד-RM  הדפסת תלת מימד

בחברת גלעד רם עוסקים בהדפסות תלת מימד. תחום ההדפסות תלת מימד הוא תחום חדש יחסית בארץ ובכלל בעולם. ראשיתו בטכנולוגיה מתקדמת שהגיעה לשיאה בשנים האחרונות. אנו מספקים מגוון רחב של