חיים עם זה – האם ניתן לחיות לצד החרדה?

חיים עם חרדה יכולים להיות מאתגרים, אבל עם אסטרטגיה ותמיכה נכונה, אפשר לנהל חיים מספקים. מתן יהב הינו מדריך טרילותרפיה שמסייע לסובלים מחרדות להבין את השורש מהן התפתחו ולטפל בשורש הזה בדרך הרגישה והמכילה ביותר על מנת להשתחרר מן החרדה כליל או לכל הפחות ללמוד כיצד לנהל אותה במקום שהיא תנהל אותנו בחיי היומיום וללמוד להפתח ולהשתחרר. 

 

האם ניתן לחיות עם החרדה?

חרדה היא אחת מן המחלות הנפשיות הנפוצות ביותר שעלולה לתקוף אדם בכל גיל ובכל שלב בחיים, לעיתים גם ללא אזהרה מראש. החרדה פעמים רבות הינה ביטוי של טראומה, או מצב שבו אנחנו לא מסוגלים לנהל את חיינו על פי בחירתנו. הדרך הטובה ביותר לטפל בחרדה הוא להבין את שורשיה.

אצל מתן – טיפול בחרדה תוכלו להעזר בשיטת הטרילתרפיה על מנת להבין את עצמכם ואת התהליכים שהובילו להתפרצות החרדה טוב יותר ובכך להביא להחלמה, או לכל הפחות ללמוד כיצד לנהל את החרדה, להבין מה גורם להתפרצותה ולמתן את עוצמתה.

טיפול בחרדה

איך מנהלים חרדה?

הבנת החרדה היא הצעד הראשון לקראת ניהולה. מומלץ ללמוד על סוגים שונים של הפרעות חרדה, תסמינים נפוצים ומה המנגנון שמפעיל אותה. ידע זה יעזור לך לזהות טריגרים ולפתח מנגנוני התמודדות. שלבו טכניקות הרפיה בשגרת היומיום שלכם. תרגילי נשימה עמוקה, הרפיית שרירים, מדיטציה ומיינדפולנס יכולים לעזור להרגיע את המוח ולהפחית את רמות החרדה.

בנוסף, עיסוק בפעילות גופנית משחרר אנדורפינים שעוזרים לרומם את מצב הרוח. פעילות גופנית סדירה לא רק משפרת את הבריאות אלא גם מפחיתה תסמיני החרדה.  פעילויות כגון הליכה, ריצה, יוגה או ריקוד הנמשכות לפחות 30 דקות יכולות לתרום ליום שלם של רווחה. שמירה על אורח חיים בריא על ידי תזונה מאוזנת היטב, שינה מספקת והגבלת צריכת קפאין ואלכוהול יכולים להשפיע באופן משמעותי על רמות החרדה שלכם.

 

ניהול מחשבות שליליות

חרדה נובעת לרוב מדפוסי חשיבה שליליים. במהלך הטיפול אנו לא מבקשים לדחות את המחשבות השליליות אלא להיפך, להפתח אליהן, להבין אותן, להקשיב להן כדי להבין טוב יותר מה מציק לנו ומה 'אוכל אותנו' מפנים.

אך לאחר שנבין טוב יותר את מקור החרדה, מחשבות חיוביות הינן כלי חשוב מאד כדי לבנות את הבטחון העצמי, הערך העצמי והדימוי העצמי שלנו ואנו נלמד כיצד להחליף דיבור עצמי שלילי בהצהרות חיוביות ומציאותיות שמביעות כבוד עצמי, אהבה עצמית והערכה עצמית.

 

מעגל תמיכה חזק

אנשים הסובלים מחרדה זקוקים למעגל תמיכה משפחתי וחברי. הקיפו את עצמכם ברשת תומכת של בני משפחה, חברים או קבוצות תמיכה שמבינים ומזדהים עם החוויות שלך. שיתוף הרגשות שלך עם אחרים שיש להם מאבקים דומים יכול לספק תחושת תוקף ולעזור לך להרגיש פחות לבד.

טיפול בחרדה

אתה במקום הראשון!

הטיפול העצמי חייב להיות הראשון בראש סדר העדיפויות שלכם באמצעות קבלת הדרכה, עזרה ותמיכה רגשית, עיסוק בפעילויות שמביאות שמחה ורוגע כגון קריאה, האזנה למוזיקה או עיסוק בתחביבים האהובים עליכם ועוד כדי ליצור כמה שיותר חוויות חיוביות במשך היום. טיפול ברווחה הרגשית והפיזית חיוני בניהול חרדה, החוויות הטובות, הרגועות והשלוות מספקות לכם את הדלק והאנרגיה החיובית להתמודד עם כל דבר.

 

הגדרת יעדים ריאליים

אחת הסיבות הנפוצות לחרדה היא הצבת רף גבוה בצורה כמעט בלתי אנושית, וכשהאדם אינו עומד בו הוא קורס מתחושת כשלון שלא היתה מתרחשת אילו הציב לעצמו מלכתחילה רף ריאלי ומציאותי. אם יש לכם אתגרים רבים בחיים, ניתן לחלק משימות גדולות למטרות קטנות יותר וניתנות לניהול בקלות רבה יותר. גישה זו יכולה לעזור להימנע מתחושת הצפה ולהפחית את רמות החרדה.

חגגו את ההישגים שלכם, קטנים ככל שיהיו, מכיוון שזה מקדם חשיבה חיובית. בנוסף, ניהול זמן טוב יותר עוזר לא להגיע למצב של הגשת עבודות ומשימות למחרת כשבשתיים עשרה בלילה רק התחלתם לעבוד עליהן. ניהול זמן יעיל יכול לעזור לך להישאר מאורגן, להפחית מתח ולמנוע מצבים מעוררי חרדה.

 

חמלה עצמית פנימית

רבים מדברים לעצמם בדרך שלעולם לא היו מדברים אל החברים או המשפחה שלהם, הביקורתות, הארסיות והלעג שהם מביעים כלפי עצמם היו יכולים לפגוע קשות באדם אחר, לכן היו אדיבים וסבלניים כלפי עצמכם. הכירו כי חרדה היא תגובה אנושית נורמלית ושאתם עושים כמיטב יכולתכם כדי לנהל אותה. תרגלו חמלה עצמית על ידי מתן רשות לעצמכם לעשות טעויות וללמוד מהן.

 

לסיכום

חיים עם חרדה הינם אתגר, אך לכל אחד שמורה הזכות לערוך מסע עצמי לחקר שורשי החרדה. זכרו שהמסע של כל אחד הוא ייחודי וייתכן שייקח זמן מה למצוא את האסטרטגיות המתאימים לכם באופן אישי. אל תהססו לפנות לעזרה אם אתם זקוקים לתמיכה. אתם לא לבד, ועם הזמן והתרגול תוכלו לנהל חיים מספקים.

טיפול בחרדה

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
זריחה
בריאות

ויאגרה זו אופציה שכדאי לשקול בחיוב

זה ידוע אומנם שככל שאנחנו הולכים ומתבגרים ההנאה שלנו מסקס משתנה וזה טבעי שנער בן 17 מתעניין בנושא יותר מגבר בן 50. עם זאת, ולמרות שאולי אתה מכיר את כל

motivation 2019
בריאות

המוטיבציה משפיעה על הצריכה

עד כמה מוטיבציה יכולה להשפיע עליכם? האם זה נכון שהיא יכולה להיות המקפצה שלכם להגיע אל מקומות שאף פעם לא חלמתם עליהם? כאשר רוצים לדעת הכל על מוטיבציה חשוב לשים

כאבים ביד
בריאות

מהי רשלנות רפואית

אחד המצבים הבעייתיים והמצערים ביותר, הוא מצב שבו אדם נכנס לטיפול אצל רופא הנחשב מומחה בתחומו, או במוסד רפואי מכובד האמון על טיפול איכותי ויסודי בחולים ובמטופלים המגיעים אליו, ומוצא