חוות דעת רפואית משפטית

חוות דעת רפואית משפטית נכתבת ע"י מומחה בתחום רפואי מסוים, כגון: אורתופדיה, פסיכיאטריה, נוירולוגיה ועוד והיא כוללת תיאור מעמיק ורחב של מצבו הרפואי של הנבדק, תיאור של בדיקות שהוא עבר וכיו"ב. ככלל, כתיבת חוות דעת רפואית מבוצעת לרוב ע"י הרופא המטפל, אם כי ישנם מצבים בהם חוות הדעת נכתבת ע"י גורם מטפל אחר ולאחר מכן מוגשת לרופא המטפל כדי לקבלת את חוות דעתו.

המשותף לכלל חוות הדעת, בכל הנושאים, שהן נדרשות להיכתב באמינות גבוהה. הסיבה לכך שחוות דעת נדרשת להיכתב ברמה גבוהה של אמינות, טמונה בכך שהרופא שכותב אותן חייב לשמור על האמינות שלו ובנוסף, עליו להימנע מלסכן את המטופל, שכן, חוות דעת שאינה מדויקת עלולה להסב עבור המטופל – נזק.

 

חוות דעת – מהי משמעותה המשפטית?

במצבים רבים, מטופלים פונים לרופא המתמחה בתחום מסוים, שיכתוב עבורם חוות דעת לבית המשפט. למעשה, חוות דעת רפואית משפטית נכתבת ע"י מומחה ומטרתה לשמש כהוכחה בבית המשפט, לעניין שבו עוסקת התביעה ולכן, ישנה חשיבות מכרעת לכתיבת חוות הדעת ברמה גבוהה של אמינות.

חוות דעת רפואית משפטית יכולה להיכתב ע"י רופא מומחה בתחום בו עוסקת התביעה. אולם, בתביעות של תאונות דרכים, בית המשפט יכול למנות מומחה מטעמו או לחילופין, מומחה שהוסכם על התובע. פנייה של בית המשפט לרופא מומחה, למטרת קבלת חוות דעת רפואית עשויה להתרחש כשלשופט חסר ידע הנודע לסוגיה שבה דן המשפט ולכן, הוא לא יכול להכריע את הדין.

 

כיצד כדאי לבחור מומחה לכתיבת חוות עת רפואית משפטית?

ניכר, כי ישנם לא מעט רופאים אשר מציעים כתיבה של חוות דעת, שכן, מדובר בשירות שמקנה עבורם רווח כלכלי גבוה. אולם, לא כל חוות דעת מקצועית הנכתבת ע"י רופא מומחה, בהכרח תהיה טובה ומדויקת ולפיכך, ישנה חשיבות בבחירה של רופא מהימן והגון. ניסיונו המקצועי של הרופא עשוי להשפיע מאוד על טיבה של כתיבת חוות הדעת שהוא יכתוב.

בבחירת מומחה לכתיבת חוות דעת, ניתן להיעזר בכמה אלמנטים אשר עשויים העיד על טיבו של המומחה וביניהם:

  • המומחה מקפיד לקבל לידיו את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים
  • המומחה נמנע מלהוסיף לחוות הדעת – סעיפי ליקוי שאינם באמת קיימים
  • המומחה כותב את חוות הדעת תוך הצמדות לאמינות ולשמירה על המוניטין שלו

מעבר לכך, ניתן להיעזר גם בעורך דין בתחום הנזיקין, שמנוסה בתחום ויודע על סמך ניסיונו להמליץ למיוצגים שלו על מומחה רפואי המתאים לכתיבת חוות דעת.

 

לסיכום

בתביעות העוסקות בנזקי גוף, ברשלנות רפואית וכיו"ב, נדרש התובע לצרף חוות דעת רפואית משפטית לתביעה שאותה הוא מגיש. חוות דעת רפואית משפטית מהווה ראיה עבור התביעה, זמן ההליך המשפטי ובאמצעותה, התובע יכול להוכיח את טענותיו בנוגע לנזקים מהם הוא סובל.

מומחה מכין חוות דעת רפואית משפטית
מומחה מכין חוות דעת רפואית משפטית

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש משפט
עריכת דין

חוק הגנת הפרטיות בישראל – סקירת עיקרי החוק

חוק הגנת הפרטיות הינו החוק המרכזי המסדיר את הזכות לפרטיות. חוק זה מגדיר באיזה מצבים הפגיעה בפרטיות מותרת ובאיזה מצבים אסורה. לפי חוק זה, פגיעה בפרטיות משמשת עילה לתביעה נזיקית,

איש חקירות
עריכת דין

חקירות שרים בממשלה

לעיתים נהוג לחשוב שאם אדם מכהן בתור שר בממשלה, הוא מעל החוק. עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו רואים שזה כלל לא מדויק, שכן עובדה היא שהיום יש יותר ויותר חקירות

מי זכאי לפיצויי פיטורין
עריכת דין

פיצויי פיטורים – מה הדרך הנכונה להשיגם?

פיטורים הם מאורע לא נעים ממגוון סיבות, בין אם מבחינה אישית ובין אם מבחינה כלכלית. על מנת לסייע למפוטר, קבע המחוקק את חוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג- 1963, אשר מטרתו להסדיר

סמל משפטי
עריכת דין

3 דברים שחובה לעשות לאחר תאונת אופנוע

יותר ויותר אנשים בוחרים להתנייד בעזרת רכב דו גלגלי בארץ ישראל – זאת דרך מאוד נוחה לחסוך בזמן ובכאב ראש של פקקים וזו גם חוויה מהנה במיוחד, אבל עם כל