הרחקת יונים, התורה השלמה

אוף, גוזל

אם הזמר האגדי, אריק איינשטיין ז"ל, היה כותב בימינו את השיר "עוף גוזל" האם היה משנה את שמו ל"אוף, גוזל"? יש גם סיכוי לא קטן שהוא היה משנה את הפזמון ל"טוס לאן שבא לך, רק לא כאן. בוא נקווה שתשכח שיש נשר בשמיים, לך מכאן". בשנים האחרונות תופעת היונים העירוניות הפכה למרכיב נפוץ בנוף האורבני. הרעש המוכר של להקות יונים המתעופפות מחלון לחלון וקונצרט המיית היונים הפכו למטרד לא קטן. בנוסף לכך הן מרבות להפציץ את תושבי העיר בנשק ביולוגי המוכר יותר כצואת יונים. אבל הרחקת יונים לא הפכה לצורך חשוב בגלל רעשים לא נעימים אלא בגלל שהן מהוות סכנה בריאותית כנשאיות של מחלות, חיידקים, קרציות, כינים, פטריות ועוד מתנות שהיינו מוותרים עליהן.

 

בחירה נכונה

התרבות היונים הביאה איתה גם התרבות של נותני שירותים שמומחיותם היא הרחקת יונים לצמיתות באמצעים שונים. למרות שחלק משיטות ההרחקה ניתנות ליישום ללא סיוע של מקצוענים, בדרך כלל פתרונות אלה זמניים וחלקיים בלבד. טיפול יסודי בבעיה דורש, בראש ובראשונה, בחירה נכונה של מרחיקי יונים. בקשו מסביבתכם הקרובה המלצות להרחקת יונים וחפשו גם ברשתות החברתיות ובאינטרנט.

 

איתור הבעיה

הרחקת יונים אינה מדע מדויק והפתרון לבעיה צריך להיות מותאם לדרישות ולתקציב של הלקוח. לפעמים הפתרון פשוט עד כדי גיחוך ובמקרים אחרים נדרש פתרון מורכב יותר, ברמת הבניין ולא רק דירה אחת. דוגמה נפוצה לפתרון פשוט הוא קןיונים בהתהוות. פירוק והרחקתו מאדן החלון/מרפסת עשוי לפתור את המטרד ומשפחת יונה הצעירה תחפש אתר קינון אחר. אופציה נוספת היא הקפדה על ניקיון במרפסת, בגג ובאדן החלון כדי לפנות את מקורות המזון של היונים. מנגד, ישנם מצבים בהם הרחקת היונים לצמיתות תתאפשר רק אם מבנה הבניין וכמות היונים מצריכים הנחת רשת בכל הבניין. פתרון זה מחייב שיתוף פעולה של כל הדיירים, עירוב ועד הבית ותשלום קבוצתי.

 

סל כלים

למרחיקי יונים יש סל כלים איתם ממנו את בוחרים את הפתרונות המתאימים. יש פתרונות, כמו ספריי דביק או מסריח, שאינם מתאימים להרחקת יונים לצמיתות ולא הוכיחו את יעילותם לאורך זמן. עוד פתרון פופולארי אך זמני הוא דחליל של ציפור או עוף הממוקמת מעל היונה בשרשרת המזון. הם יפחידו את היונים עד לשלב שהן יתרגלו לדחליל ויבינו שהוא אינו מהווה איום. הדחליל יכול להיות פתרון משלים לאופציות אחרות שהוכיחו עצמן במשך השנים. פתרון נוסף אינו מרחיק את היונים אלא לוכד אותן במלכודות. ניתן לרכוש אותן בגדלים שונים וכל מה שצריך לעשות זה להציב אוכל בתוכן כדי שיונים יתפתו וילכדו. הבעיה היא שפתרון זה מחייב את שחרור היונים ואם עושים זאת בקרבת מקום הן פשוט יחזרו.

 

דוקרנים, סלילים ורשתות

לצורך הרחקת יונים לצמיתות מרחיקי יונים מרבים להשתמש בדוקרנים, לרוב מנירוסטה, המקשים על היונים לנחות באדן החלון, במרפסת או במסתורי הכביסה. בדרך כלל, פתרון זה אינו מצריך קדיחה אלא הדבקה. פתרון זהה לדוקרנים הוא הסליל הקפיצי. אחד מיתרונותיו הוא בכך שהוא אינו מסכן ילדים ונחשב לנעים יותר למראה מדוקרנים. רשתות הן אופציה נוספת, יש מפוליאתילן ויש רשתות ניילון שקופות. יתרונן הגדול שהן יכולות לכסות שטחים גדולים ועושים בהם שימוש גם לפתרונות עבור בניינים שלמים. יש גם רשתות מברזל מגולוון. הן חזקות יותר אך גם כבדות ולכן אינן מתאימות למשטחים גדולים.

 

פתרונות טכנולוגיים

פתרונות נוספים להרחקת יונים הם פסי דריכה חשמליים, המחשמלים בזרם נמוך ולא מזיק את היונים הנוחתות עליהם. עוד שיטה מודרנית היא שימוש בקולות אולטראסוניים שנועדו להפחיד את היונים אך אינם מהווים מטרד לבני האדם. פתרונות אלה נחשבים ליקרים יותר, יחסית לאחרים.

בעל חיים

 

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מעבר ציוד
אנשי מקצוע

העברת עסקים עם הובלה עסקית משתלמת וזריזה

העברת העסק עם חברת ההובלות הנכונה, עשויה להוות עבורכם תהליך מאתגר למדיי, בלשון המעטה, כך שתמיד כדאי להסתייע בלא פחות מאשר צוות מומחים של הובלה עסקית זריזה, וכזו שמושא התמקדותה

חוקר מקצועי
אנשי מקצוע

מה צריך לקבל סיום החקירה מהמשרד חקירות?

החלטתם להזמין שירותי חקירה פרטית? רוצים להבטיח שבסוף החקירה תצאו עם כל מה שצריך? אם כך, כדאי שתבדקו היטב מה נותנים לכם החוקרים הפרטיים, כדי שלא תגיעו למצב שאח"כ, בבית

היריון ראשית
אנשי מקצוע

הפסקת הריון

תהליך של הפסקת הריון ניתן כיום לבצע במספר דרכים, הפסקת הריון כירורגית, הפסקת הריון תרופתית. לכל אחת מהפסקות ההיריון יש תופעות לוואי שונות וניתן לבצעם בזמנים מסוימים בזמן ההיריון. לדוגמא:

תלת מימד ראשית
אנשי מקצוע

חברת גלעד-RM  הדפסת תלת מימד

בחברת גלעד רם עוסקים בהדפסות תלת מימד. תחום ההדפסות תלת מימד הוא תחום חדש יחסית בארץ ובכלל בעולם. ראשיתו בטכנולוגיה מתקדמת שהגיעה לשיאה בשנים האחרונות. אנו מספקים מגוון רחב של