הפרעת הסתגלות ביטוח לאומי? יש מה לעשות

הגשת תביעה בצורה מסודרת מאפשרת לכל אזרח ואזרחית לקבל פיצוי כספי בגין הפרעת הסתגלות. במאמר הבא נסביר כיצד מתנהלים מול המוסד לביטוח לאומי, מה מאפיין הפרעת הסתגלות לעומת בעיות רפואיות אחרות ועם מי אפשר להתייעץ

הפרעת הסתגלות היא ללא ספק אחת ההפרעות הפסיכיאטריות הכי פחות מוכרות בעולם. למרות שההשפעה שלה דרמטית וחמורה, המון גברים ונשים שסובלים מתסמינים של הפרעת הסתגלות בכלל לא מודעים לקיומה.

יתרה על כך, כיום יש אבחון פסיכיאטרי מבוסס מדעי של הפרעת הסתגלות ולכן גם הכרה בנושא מצד חברות ביטוח. אבל למרות זאת, לא כל מי שרוצים להגיש תביעה גם יודעים איך לעשות את זה.

 

האפשרות הכי טובה: לשקלל פיצויים בתביעה לביטוח לאומי

הגשת תביעה נגד ביטוח לאומי מאפשרת לשקלל בתוכה את ההשלכות והמשמעות של הפרעת הסתגלות. באופן כללי, מדובר על הפרעה פסיכיאטרית שבגללה גברים או נשים מתקשים להסתגל למצב הרפואי החדש שלהם. לרוב, הפרעת הסתגלות מתרחשת כאשר אנשים בריאים עוברים לפתע למצב של נכות מתקדמת.

בנוסף, הפרעת הסתגלות עלולה להתרחש על רקע תאונת דרכים, בגלל סיבות אישיות, בגלל אירוע בצבא וכן הלאה. בכל אחד מהמקרים האלה, הגשת תביעה מסודרת נגד המוסד לביטוח לאומי היא צעד מומלץ שיש לו משמעות כלכלית גדולה.

 

איך מגישים תביעה בגין הפרעת הסתגלות?

מה שאפשר לעשות על רקע הפרעת הסתגלות הוא לשקלל את המשמעות של ההפרעה כחלק ממערכת שיקולים רחבה יותר. אם ממילא מגישים תביעת נכות ודורשים לקבל פיצויים ותגמולים מהמוסד לביטוח לאומי, ניתן להגיש חוות דעת רפואית שמעידה על רמה מסוימת של הפרעת הסתגלות.

בגלל אותה רמה של הפרעה פסיכיאטרית, המוסד לביטוח לאומי יכול להקנות נכות רפואית במסגרת שקלול כלל הליקויים. אז אמנם הפרעה פסיכיאטרית מהסוג של הפרעת הסתגלות לרוב לא תעמוד בפני עצמה או תאפשר קבלת פיצויים, אבל השקלול שלה יחד עם שאר הליקויים בהחלט משחק תפקיד משמעותי בקביעת רף התגמולים.

 

החשיבות של התייעצות עם בעלי מקצוע

לא חייבים להשלים לבד את ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי. היות וכל סוג של הפרעת הסתגלות גורמת להשפעה שלילית על רמת החיים, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. בזכות המעורבות של בעלי מקצוע ועורכי דין שמייצגים את האינטרסים שלנו מול הביטוח הלאומי, אנשים שסובלים מהפרעה פסיכיאטרית יכולים להמשיך להתמקד בהתאוששות ובהחלמה.

 

מה גובה הפיצויים?

כל תביעה שמגישים נגד המוסד לביטוח לאומי או חברת ביטוח פרטית מחושבת מעט אחרת. בשביל לדעת מה הפיצוי שניתן לקבל בגין הפרעת הסתגלות לדוגמא, צריך כאמור לשקלל את שאר המרכיבים. עם זאת, התייעצות עם עורך דין מגדילה את הסיכוי לקבל את הקצבה המקסימאלית ואף להשיג תגמולים כמה שיותר מהר.

עורך דין

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש משפט
עריכת דין

חוק הגנת הפרטיות בישראל – סקירת עיקרי החוק

חוק הגנת הפרטיות הינו החוק המרכזי המסדיר את הזכות לפרטיות. חוק זה מגדיר באיזה מצבים הפגיעה בפרטיות מותרת ובאיזה מצבים אסורה. לפי חוק זה, פגיעה בפרטיות משמשת עילה לתביעה נזיקית,

איש חקירות
עריכת דין

חקירות שרים בממשלה

לעיתים נהוג לחשוב שאם אדם מכהן בתור שר בממשלה, הוא מעל החוק. עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו רואים שזה כלל לא מדויק, שכן עובדה היא שהיום יש יותר ויותר חקירות

מי זכאי לפיצויי פיטורין
עריכת דין

פיצויי פיטורים – מה הדרך הנכונה להשיגם?

פיטורים הם מאורע לא נעים ממגוון סיבות, בין אם מבחינה אישית ובין אם מבחינה כלכלית. על מנת לסייע למפוטר, קבע המחוקק את חוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג- 1963, אשר מטרתו להסדיר

סמל משפטי
עריכת דין

3 דברים שחובה לעשות לאחר תאונת אופנוע

יותר ויותר אנשים בוחרים להתנייד בעזרת רכב דו גלגלי בארץ ישראל – זאת דרך מאוד נוחה לחסוך בזמן ובכאב ראש של פקקים וזו גם חוויה מהנה במיוחד, אבל עם כל