מהן הסכנות בצריכת תוסף ליקוריץ?

לשורש צמח הליקוריץ יש היסטוריה ארוכה של שימוש ברפואה הסינית והמערבית.

במאמר הבא נסביר כל מה שצריך לדעת על השורש, ההשפעות החיוביות והסכנות שבו.

 

מה הוא צמח הליקוריץ?

צמח הליקוריץ הוא קטניה רב שנתית שמקורה במזרח התיכון ובחלקים של אסיה והודו. מומחי רפואה סינית מאמינים כי שורש ליקוריץ יכול לטפל במספר מצבים בריאותיים, כולל ברונכיטיס, עצירות, צרבת, כיב בקיבה, אקזמה ועוויתות. אף על פי שבדרך כלל ליקוריץ בטוח לשימוש, צריכת יתר עלולה להוביל לתופעות לוואי קשות ואף להרעלה.

 

תופעות לוואי אפשריות

כאשר לוקחים אותו כתוסף תזונה או תה, שורש ליקוריץ' נחשב לבטוח וניתן לסיבולת אצל מבוגרים.

תוספי שורש ליקוריץ מיועדים לשימוש לטווח קצר בלבד. צריכת ליקוריץ מדי יום במשך מספר שבועות או יותר עלולה לגרום לתופעות לוואי חמורות ואף לסכן חיים.

עם זאת, תופעות לוואי מסוימות יכולות להופיע אם נוטלים שורש ליקוריץ בכמויות גדולות. תופעות הלוואי מתרחשות ככל הנראה כתוצאה של הצטברות מוגזמת של חומצה גליציריזינית, שמפעילה עלייה חריגה בהורמון הלחץ קורטיזול. זה יכול להוביל לחוסר איזון חמור בנוזלי הגוף ובאלקטרוליטים, המתבטא במגוון של תסמינים אפשריים, כולל:

  1. עייפות
  2. כאב ראש
  3. אגירת נוזלים ונפיחות (בצקת)
  4. לחץ דם גבוה
  5. חולשת שרירים או התכווצויות
  6. מקרים קיצוניים עלולים להוביל להרעלת ליקוריץ ולהתפתחות של אי ספיקת כליות, שיתוק, אי ספיקת לב ובצקת ריאתית.

מחקרים מראים כי צריכת שורש ליקוריץ במהלך ההיריון או ההנקה מובילה לתופעות נוירולוגיות שליליות אצל ילדים בשלב מאוחר יותר בחיים. עקב כך, אסור לילדים, נשים בהריון או אימהות מיניקות לצרוך אותו. יש להימנע גם מליקוריץ אצל אנשים הסובלים מתפקוד לקוי של הכליות או הכבד.

 

אינטראקציות בין תרופות

ליקוריץ יכול לקיים אינטראקציה עם מספר תרופות, ולהוביל להפחתת יעילותן (והפיכתן לפחות חזקות) או הגדלת יעילותן (והחמרת תופעות הלוואי שלהן). התרופות איתן הליקוריץ יוצר אינטראקציה הן:

  1. תרופות נגד הפרעות קצב כמו לנוקסין (דיגוקסין)
  2. תרופות נגד יתר לחץ דם כמו קוזאר (לוסרטן)
  3. נוגדי קרישה ("מדללי דם") כמו קומדין (וורפרין)
  4. אמצעי מניעה מבוססי אסטרוגן
  5. וולטרן (דיקלופנק)
  6. תרופות נגד כולסטרול כמו לסקול (פלואווסטטין)
  7. תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAID) כמו אדוויל (איבופרופן)

כדי להימנע מאינטראקציות, יש להתייעץ עם רופא אם נוטלים שורש ליקוריץ, כל תוסף טבעי או צמח מרפא אחר.

 

מינון והכנה

מוצרי שורש ליקוריץ זמינים במגוון תצורות שונות, כגון טבליות לעיסה, כמוסות, תמציות, תה, תמיסות ואבקות. ניתן למצוא אותם ברוב חנויות הטבע ובחלק מבתי המרקחת. אמנם אין הנחיות אוניברסליות המכוונות את השימוש המתאים בשורש הליקוריץ, אך מינונים של 5 עד 15 גרם ביום נחשבים בטוחים לשימוש לטווח קצר – עד שלושה שבועות.

 

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
זריחה
בריאות

ויאגרה זו אופציה שכדאי לשקול בחיוב

זה ידוע אומנם שככל שאנחנו הולכים ומתבגרים ההנאה שלנו מסקס משתנה וזה טבעי שנער בן 17 מתעניין בנושא יותר מגבר בן 50. עם זאת, ולמרות שאולי אתה מכיר את כל

motivation 2019
בריאות

המוטיבציה משפיעה על הצריכה

עד כמה מוטיבציה יכולה להשפיע עליכם? האם זה נכון שהיא יכולה להיות המקפצה שלכם להגיע אל מקומות שאף פעם לא חלמתם עליהם? כאשר רוצים לדעת הכל על מוטיבציה חשוב לשים

כאבים ביד
בריאות

מהי רשלנות רפואית

אחד המצבים הבעייתיים והמצערים ביותר, הוא מצב שבו אדם נכנס לטיפול אצל רופא הנחשב מומחה בתחומו, או במוסד רפואי מכובד האמון על טיפול איכותי ויסודי בחולים ובמטופלים המגיעים אליו, ומוצא