הכל על ניתוחים פודיאטורים

 

לעיתים, למרות שניסיתם דרכים רבות לטפל בבעיות כף רגל כגון ציפורן חודרנית, דורבן או פלטיפוס, אין מנוס אלא לעבור ניתוח אשר יביא לפתרון הבעיה לצמיתות ולהחזיר לכם את היכולת לדרוך כהלכה על הרגל. ניתוחים פודיאטורים מתבצעים על ידי פודיאטור מנתח מוסמך אשר יבצע את הפרוצדורה ולאחר מכן יעקוב אחרי תהליך החלמתכם.

 

פודיאטורה

פודיאטורה הינה ענף ההולך וצובר תאוצה בעולם וגם בארץ כהתמחות בכל ההיבטים של כף הרגל. כיום ניתן ללמוד פודיאטורה רק בארה"ב, אך בישראל, משרד הבריאות מאשר לפודיאטורים מוסמכים לטפל במגוון בעיות של כף הרגל ואף לנתח במידת הצורך. כיום הפודיאטורה מטפלת בבעיות עור, עצמות, גידים ושרירים דוגמת פטרת, דלקת בעקב אכילס, נקעים ופציעות ספורט ורגל סכרתית. על מנת לנתח, יש צורך בהסמכה של פודיאטור מנתח.

 

ניתוח פודיאטורי

הניתוחים הפודיאטורים הינם לרוב ניתוחים קצרים וקלים ופותרים בעיות המסבות סבל רב לחולים. דורבן בעקב כף הרגל, ציפורן חודרנית, עצמות לא מפותחות הגורמות לפלטיפוס ועוד הינן תופעות מכאיבות המונעות מהחולה תפקוד יומיומי סביר. במידה וטיפולים לא כירורגיים לא הועילו, לעיתים אין מנוס מלנתח.

 

סוגי ניתוחים פודיאטורים

בישראל רשאי פודיאטור לנתח במקרים מסויימים כאשר הוא מחליט שהדרך היחידה למנוע סבל מן החולה ולאפשר לו לחזור לחיים נורמלים היא באמצעות ניתוח. ישנם מספר סוגי ניתוחים פודיאטוריים ואלו הם הנפוצים שביניהם:

 

ציפורן חודרנית

במידה והציפורן חודרת שוב ושוב לתוך הבשר המקיף אותה למרות נסיונות טיפול חוזרים ונשנים, ימליץ הפודיאטור על הסרת חלק מן הציפורן ולעיתים אף את הציפורן כולה על מנת לאפשר למטופל חיים ללא כאבים.

 

דורבן בעקב כף הרגל

ישנם טיפולים א -כירורגים רבים לטיפול בדורבן כף הרגל והניתוח יתקיים רק כמוצא אחרון כאשר המטופל סובל מאד ואינו מסוגל עוד לדרוך על כף הרגל. לניתוח זה השלכות רבות על תפקוד כף הרגל ולכן יש לשקול היטב פרוצדורה זו.

 

כף רגל שטוחה ( פלאטיפוס )

כף רגל שטוחה עשויה לגרום לכאבי מפרקים בירכיים, בברכיים ובקרסוליים ולהקשות על פעילויות ספורט. ישנם טיפולים רבים

א – כירורגים שיכולים לסייע רבות, אך במידה והפלטיפוס נגרם עקב עצמות

שהתמזגו ייתכן ולא תהיה ברירה אחרת אלא לנתח.

 

רשת מרפאות וויזפיט

רשת מרפאות וויזפיט פרושה ברחבי הארץ ומציעה מגוון של טיפולים לכף הרגל על כל היבטיה. בנוסף, הרשת מציעה במקרים מסויימים ביקורי בית על מנת להקל על מטופלים המתקשים בהתניידות. הרשת אשר נוסדה על ידי דניאל וויס, מבכירי הפודיאטורים בארץ, עורכת הרצאות וסדנאות לאנשי מקצוע ולציבור הרחב על מנת לקדם את בריאות כף הרגל.

 

לסיכום

פודיאטור מנתח מורשה לבצע בישראל פרוצדורות ניתוחיות בכף הרגל במידה והוא מתרשם שאין מוצא אחר. פודיאטור מוסמך מטפל בכל היבטי כף הרגל מעור ועד עצם.

כף רגל

 

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
זריחה
בריאות

ויאגרה זו אופציה שכדאי לשקול בחיוב

זה ידוע אומנם שככל שאנחנו הולכים ומתבגרים ההנאה שלנו מסקס משתנה וזה טבעי שנער בן 17 מתעניין בנושא יותר מגבר בן 50. עם זאת, ולמרות שאולי אתה מכיר את כל

motivation 2019
בריאות

המוטיבציה משפיעה על הצריכה

עד כמה מוטיבציה יכולה להשפיע עליכם? האם זה נכון שהיא יכולה להיות המקפצה שלכם להגיע אל מקומות שאף פעם לא חלמתם עליהם? כאשר רוצים לדעת הכל על מוטיבציה חשוב לשים

כאבים ביד
בריאות

מהי רשלנות רפואית

אחד המצבים הבעייתיים והמצערים ביותר, הוא מצב שבו אדם נכנס לטיפול אצל רופא הנחשב מומחה בתחומו, או במוסד רפואי מכובד האמון על טיפול איכותי ויסודי בחולים ובמטופלים המגיעים אליו, ומוצא