הכלב לא אוכל – כמה חשוב לרענן לו את התפריט?

תזונת הכלב היא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר באחריות של גידול חיית המחמד.

בתור הבעלים של הכלב, מחובתנו לדאוג לו לאוכל מזין ובריא לפי צרכיו והעדפותיו, וכמובן בכמות מספקת.

במאמר הבא ניגע בסוגייה קריטית כמעט לכל בעלי הכלבים: מה עושים כשהכלב לא אוכל ולמה חשוב לרענן את התפריט?

 

אוכל שונה לשלבים שונים בחיים

הסיבה המרכזית אולי לריענון תפריט אצל כלבים נעוצה בשלבי החיים השונים שלהם. ממש כשם שבני אדם לא אוכלים את אותו מזון שאכלו בינקותם, כך גם אצל כלבים יש שינויים תזונתיים לאורך החיים, ואי נגיעה באוכל שלהם עשויה לבטא למעשה מעבר משלב לשלב. ישנם שלושה פרקי זמן מהותיים מבחינה זאת אצל הכלבים: השלב הראשון בהיותם גורים שמשך כמה חודשים ובו הם זקוקים לאוכל מזין מאוד עם כל החומרים הנחוצים לגדילה תקנית. השלב השני הוא שלב אמצע החיים, והשלב האחרון שמתחיל בגיל שבע לערך והוא שלב "הפנסיה" בו הכלבים נעשים מבוגרים ולרוב גם יותר בררנים בסוג האוכל שלהם (ישנם אפילו כלבים שמוותרים על "אוכל" רגיל בזמן זה ומבססים את מרבית התזונה על חטיפי כלבים). בכל מקרה חשוב להיות ערניים להרגלי האכילה של הכלב ולדעת לרענן את המזון בתזמון המתאים, תוך התייעצות בגורם מומחה. צ'או צ'או – חנות החיות שלך, תדע לספק את המזון הרצוי לכל פאזה בחיי הכלב.

 

לא מרעננים בבת אחת

כלבים הם חיות עם העדפה מסוימת לשגרה הנוחה והמוכרת, כל שכן בתזונה. לכן לא מומלץ לשנות באופן דרסטי את התפריט שלהם, גם אם הוא דרוש החלפה. החלפה פתאומית מדי של האוכל עשויה להביא לבעיות במערכת העיכול, שלשולים ועוד תסמונות רפואיות לא רצויות. לכן מומלץ לערוך מעין "תקופת שינויים" בה האוכל הישן מעורבב עם האוכל החדש, עד בהדרגה הסוג החדש תופס יותר ויותר נפח בהרכב התזונה של הכלב. תקופה כזאת אמורה להיערך כעשרה ימים בקירוב על מנת לבצע חילוף איכותי ללא סבל לכלב.

 

ערניים לצרכי הכלב ומשנים את האוכל

נוסף על המעבר מינקות לבגרות, קיימים סימפטומים ומצבים גופניים נוספים שמריכים החלפת תפריט. כך למשל כלבה בהריון זקוקה לתפריט מלא ותומך בה ובגוריה העתידיים. גם כשהיא מינקת חשוב לתת לה מזון עשיר עם כל החומרים המזינים לגורים היונקים ממנה.

עוד מצב שדורש שינוי תפריט הוא עלייה במשקל של הכלב, שהוא סימפטום בעייתי עבור חיות המחמד שלנו. במקרה זה יש צורך להשית דיאטה קפדנית ולתת להם תזונה דלת שומן ומוקפדת בכמותה. נכון, זה אולי לא יהיה הכי סימפטי עבור הכלב אבל מדובר בתפריט חיוני עבור מצב מסכן חיים.

גם תגובות אלרגניות דורשות שינוי תפריט, מכיוון שמזון הוא גורם נפוץ לתגובות אלו. בסיטואציה כזאת יש לעבור למזון שעל אריזתו תווית של היפואלרגני ולהתייעץ עם וטרינר לגבי המשך טיפול מתאים.

 

בונזו

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם