האם צריך לקחת תרופות לאחר השתלת שיער

עולם השתלות השיער התרחב בשנים האחרונות פי אלפי מונים מימים עברו. אם בשנים קודמות השתלת שיער הייתה נחשבת לאופרציה מורכבת יחסית, השמורה לאנשים בעלי אמצעים, היום הטיפול נגיש ומדובר הרבה יותר מאשר בעבר. אך מהן תופעות הלוואי שלאחר ההשתלה, והאם מומלץ לקחת תרופות לאחר התהליך?

 

הימים שלאחר השתלת השיער

כל אדם שרואה את עצמו עובר את האופרציה מוכרח להבין שמדובר בתהליך ארוך הדורש סבלנות ואורך רוח. לא יוצאים מן הניתוח במראה הסופי ורבים מהמטופלים שעברו השתלת שיער מדווחים שהחודש הראשון לאחר ההשתלה צופן אתגרים מנטליים אף יותר מהתהליך הניתוחי עצמו. מתוך כך, כמו לפני כל אופרציה רפואית, חשוב לשקול היטב את הצעדים גם אל מול קיומן של תופעות לוואי מסוימות.

 

תופעות הלוואי השכיחות שלאחר השתלת שיער

מומחים מייעצים לכל מטופל לאחר השתלת שיער לצמצם את פעילותו עד למינימום בימים הראשונים עם חזרתו מהניתוח. תופעות לוואי כמו נפיחות וכאבים, הן באזור ממנו נתרם השיער (העורף או הקרקפת) והאזור בו הושתל השיער (המצח), הן שכיחות ולכן משככי כאבים יכולים להקל על כל אלו.

לרוב ניתן מרשם ליומיים שלאחר הניתוח אך ניתן גם ליטול משככי כאבים ללא מרשם. כמו כן, סביר שתופיע אדמומיות באזור הנתרם, ומריחת משחה תסייע לה לחלוף עד עשרת הימים שלאחר הניתוח.

 

תופעות לוואי נדירות יותר לאחר ההשתלה

ההמלצה הגורפת להימנע מפעילות באופן כללי לאחר השתלת השיער היא בעיקר בשל כאבים חוזרים ונשנים, הנפיחות והאדמומיות שהוזכרו קודם, אך באופן טבעי- ככל שנבוא פחות במגע עם גורמים חיצוניים ונשמור על היגיינה בזהירות יתרה בימים שלאחר הניתוח, כך ניתן לצמצם את הסבירות לזיהומים.

זיהומים עלולים להופיע לעיתים רחוקות, אך מומלץ להתרחק מלכלוך וחיידקים בעבודה או במהלך היומיום. רופאים ממליצים להקפיד על כך עד לשבועיים לאחר הניתוח. במקרה של זיהום ניתן לצרוך אנטיביוטיקה בצורת קרם או גלולות לנטילה.

 

ויטמינים – מומלצים ביותר לאחר השתלת שיער

הקפדה על תזונה נכונה ובריאה לאחר השתלת השיער היא אחד מגורמי המפתח להצלחת ההשתלה. שורשים שלמים ובריאים יביאו לשביעות רצון מן התוצאות, וכמו בתחומים נרחבים הנוגעים לבריאותנו, גם כן ממליצים הרופאים על נטילת ויטמינים לחיזוק הזקיקים והשורשים. ויטמינים מסוג A, C, E, ובעיקר ויטמין B- מומלצים במיוחד לאחר השתלת שיער, וכן תוספי תזונה המכילים ברזל עשויים לתרום להאצת תהליך ההחלמה.

 

לסיכום, אין סיבה לסבול

תהליך השתלת השיער אינו פשוט עבור המטופל, משלל סיבות ברורות. מדובר בהחלטה מורכבת שמביאה לשינוי חיצוני ניכר ותהליך החלמה ארוך הכרוך בציפייה גדולה ולעיתים רגעי תסכול.

בשל האתגר העומד בפני המטופלים, אין סיבה "לסבול" גם מכאבים פיזיים ואי נוחות העלולים להיגרם מתופעות הלוואי של הטיפול. בשל כך, היוועצות עם הרופא המטפל, קבלת משככי כאבים ומשחות אנטיביוטיות במרשם, יקל על תהליך ההחלמה בדרך אל היעד הנכסף.

טיפול תרופתי לאחר השתלת שיער

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הַקשָׁבָה
כללי

איך להגיע לקשיבות באמצעות מיינדפולנס

אם הינכם מבקשים להביא עוד קשיבות לחייכם מיינדפולנס היא תשובה נהדרת הן שקשיבות ותשומת הלב הן האבני בסיס החזקות והמטרות של השיטה. ישנן טכניקות שונות להבאת קשיבות לחיים דרך המיינדפולנס

תרמיל
כללי

הכירו את מותג התיקים החדש – ספרייגראונד

תשכחו מכל מה שידעתם על תיקי גב ותכירו את ספרייגראונד, מותג תיקים צעיר ואיכותי שמציע לכם מגוון רחב של עיצובים שיאפשרו לכם להסתובב עם התיק הכי מיוחד בבית הספר. תקראו

סולם סטנדרטי
כללי

מה ההבדל בין סולם טלסקופי לבין סולם רגיל?

לכולנו יש בבית סולם, שלא במקרה נחשב לאחד מכלי העבודה השימושיים ביותר. דוגמאות לעבודות שניתן לבצע עם סולם הן: החלפת נורה, תיקון רעפים, עבודות שיפוצים למיניהן כולל צביעת קירות ועוד.