דיאטה 8/16 – עשה ואל תעשה

דיאטת 8/16 הפכה לאחת הדיאטות המדוברות ביותר בשנה האחרונה. חסידי הדיאטה יאמרו לכם שזו לא עוד דיאטה חולפת, אלא אורח חיים. למרות שדיאטת 8/16 מבוססת על עקרונות פשוטים למדי, חשוב לתכנן ולשקול היטב מה נכון לכם ברמה האישית, בהתאם למצבכם הבריאותי, סגנון החיים ורמת המחויבות שלכם. במאמר הבא נעבור על רשימת "עשה ואל תעשה" שתעזור לכם להתמיד ולהצליח בדיאטה.

 

מהי דיאטת 8/16?

הדיאטה מבוססת על עיקרון פשוט, לפיו אפשר לאכול הכל במשך שמונה שעות ביממה, ובשאר הזמן – צמים. המשוואה די פשוטה: פחות זמן במהלך היום שבו אתם אוכלים יוביל בדרך כלל לצריכת קלוריות נמוכה יותר, שתוביל בתורה לירידה במשקל. אבל היתרונות של דיאטה 8/16 לא מסתיימים כאן: ההנחה היא שהצום הממושך יגביל את העלייה של האינסולין בגוף ויאפשר להורמון בשם גלוקגון להתחיל להפעיל. הגלוקגון הוא הורמון שמופרש בגוף בתנאים של צום ומעודד פירוק של חומצות שומן, כך שתיאורטית, תהליך הירידה במשקל אמור להיות מואץ. אז עכשיו שהבנו את עקרונות הדיאטה, נעבור על מה שכדאי לעשות, וממה חשוב להימנע.

 

עשה: הרבו בשתייה של מים ונוזלים

אחד העקרונות החשובים ביותר של דיאטת 8/16 היא להקפיד על צריכת נוזלים מרובה גם (ובעיקר) במהלך שעות הצום. צום שכולל הימנעות מאוכל וגם מנוזלים, מסוכן לבריאות ועלול לגרום להתייבשות, להצטברות של אבנים בקיבה, לדלקת בדרכי השתן ובמקרים קיצוניים – אפילו למוות. לכן יש להרבות בשתייה במהלך הדיאטה. במהלך הצום ניתן לשתות מים, תה וקפה שחור.

 

אל תעשה: לאכול בלי בקרה

אחד הרעיונות שקוסמים לאנשים בדיאטת 8/16 הוא הרעיון לפיו במשך שמונה שעות אפשר לאכול הכל. זה נכון, באופן עקרוני, אבל מי שרוצה לראות ירידה במשקל יצטרך להקפיד שהוא לא גולש אל מחוזות הזלילה הבלתי – נשלטת. בסופו של דבר, כדי לראות ירידה במשקל, הגוף צריך להישאר בגירעון קלורי. לצורך העניין, אישה עם קצב חילוף חומרים של 1800 קלוריות ביום שתאכל במהלך שמונה שעות 2500 קלוריות, לא תראה ירידה במשקל ואף עלולה לעלות במשקל, גם אם תצום בשאר שעות היממה.

 

עשה: העדיפו מאכלים בריאים עם ערך תזונתי גבוה

אחד מעקרונות הקסם בדיאטה קשור לבחירה חכמה של מזון. שום צום שבעולם לא יכול לכפר על צריכה של מזון לא איכותי. אם תאכלו במשך שמונה שעות רק חטיפים וג'אנק פוד, כנראה שלא תשיגו את התוצאות שאתם מייחלים להם ועל הדרך גם תזיקו לבריאות שלכם. ההמלצה היא לצרוך במהלך חלון שמונה השעות מזון איכותי ולא מעובד, ככל שניתן. יש להרבות באכילת ירקות, פירות, פחמימות מורכבות, בשר רזה או דגים, קטניות, אגוזים והרבה סיבים תזונתיים.

 

לסיכום

דיאטת 8/16 היא כבר הרבה מעבר לטרנד חולף. באמצעות שמירה על עקרונות פשוטים, תוכלו לרדת במשקל במהירות ולהיטיב את מצבכם הבריאותי.

דיאטה 16/8

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
זריחה
בריאות

ויאגרה זו אופציה שכדאי לשקול בחיוב

זה ידוע אומנם שככל שאנחנו הולכים ומתבגרים ההנאה שלנו מסקס משתנה וזה טבעי שנער בן 17 מתעניין בנושא יותר מגבר בן 50. עם זאת, ולמרות שאולי אתה מכיר את כל

motivation 2019
בריאות

המוטיבציה משפיעה על הצריכה

עד כמה מוטיבציה יכולה להשפיע עליכם? האם זה נכון שהיא יכולה להיות המקפצה שלכם להגיע אל מקומות שאף פעם לא חלמתם עליהם? כאשר רוצים לדעת הכל על מוטיבציה חשוב לשים

כאבים ביד
בריאות

מהי רשלנות רפואית

אחד המצבים הבעייתיים והמצערים ביותר, הוא מצב שבו אדם נכנס לטיפול אצל רופא הנחשב מומחה בתחומו, או במוסד רפואי מכובד האמון על טיפול איכותי ויסודי בחולים ובמטופלים המגיעים אליו, ומוצא