"כאן הקברניט שלכם, ברוכים הבאים לבריטניה"

מרגישים שהולכים ונגמרים לכם הרעיונות לטיולים מלהיבים בחו"ל? כמה כבר אפשר לבקר בספרד, לנסוע לגרמניה או לקפוץ לקפריסין? אנחנו מבינים לליבכם.

אז ישבנו וחשבנו איזה טיול הוא עדיין בגדר נגיש בתקופה זו של קורונה, הן מבחינה כספית והן מבחינת השקעת זמן – לא לכולם יש אופציה לקחת חופש ארוך ולנסוע לדרום אמריקה בשביל חוויות יוצאות דופן. מצאנו.

בריטניה, כן כן, בריטניה. מדינה שכל מה שאנחנו הכרנו ממנה הייתה רק אנגליה. ואם ממש בכנות אז רק לונדון. אבל בריטניה היא כל כך הרבה מעבר, דרך הטיול בה תוכלו לעבור אזורים ותקופות, שלא חשבתם בכלל שניתן להגיע אליהם.

לונדון, אדינבורו, בלפסט, דבלין – כמה מקומות מרתקים מחכים לכם.

נשמע מעניין? המשיכו לקרוא.

 

 אנגליה

גם אם היינו רוצים לדלג על לונדון, אי אפשר באמת לעשות טיול בבריטניה מבלי להתחיל אותו מלונדון. יעד אהוב מאוד על ישראלים ואין זה מפתיע בכלל. מדובר בעיר שאשכרה נדע לקרוא בה את כל השלטים ונבין כל מה שאומרים לנו. טוב אולי לא הכל, אבל הבנתם. נוכל לפנות לאנשים ולבקש הכוונה ולא נהנהן למשמע תשובה רק מתוך נימוס. ואפילו, נוכל ללכת לצפות במחזמר.

וזה בדיוק מה שמומלץ לעשות בלונדון, פרט לפשוט לחוות אותה דרך אתרים תיירותיים מפורסמים דוגמת ביג בן, בית הנבחרים, אוקספורד סטריט וארמון בקינגהאם. רוצים באמת משהו יוצא דופן – לכו לצפות במחזמר. בלונדון ניתן למצוא כאלה שרצים כבר תקופה ארוכה ומפורסמים בכל העולם, דוגמת cats ואחרים, עכשוויים יותר – כל אחד יימצא משהו לטעמו. אני, כמעריצה מושבעת של להקת קווין, הלכתי לראות מחזמר שמבוסס על שירי הלהקה ואפילו עכשיו, כעבור עשור, אני עדיין נזכרת בחוויה המדהימה שהייתה לי.

בנוסף לזה, אל תוותרו על ביקור במוזיאון הבריטי, שבו תוכלו למצוא מומיות מצריות ושאר דברים עתיקים ומעניינים בטירוף. וכמובן, אי אפשר לוותר על הביקור בסוהו ובצ'יינה טאון, שתקפיץ אותנו ישירות לאווירת סין המסקרנת.

 

 סקוטלנד

והופ, קפיצה לבירת סקוטלנד. מה תמצאו בה? וואו, מה לא. טירות, מצודות, עיר עתיקה שמרגישה כאילו עברנו לכמה שעות למאות הביניים, פארקים עם טבע מרהיב המלא באגמים והרים.

תרגישו כאילו אתם לא בטוחים באיזו שנה או באיזו מאה אתם נמצאים עכשיו וכל האווירה מסביב תיקח אותכם הישר לתוך תקופה שאבירים ומלכים נלחמו זה לצד זה ונסיכות יפות תואר חיכו שיצילו אותן.

 

 צפון אירלנד

קפיצה נוספת והנה הגענו לצפון אירלנד. מה ידוע לכם על צפון אירלנד? האסוציאציה הראשונה היא בטח ריקודיים מסורתיים, אז תרשו לנו להרחיב לכם את האופקים.

בבלפסט תמצאו בנייה מפוארת, שנלקחה היישר מתקופת המלכה ויקטוריה, תמצאו בה פאבים כמיטב המסורת האירית, תמצאו בה מגדל שעון שמזכיר במעט את ביג בן. בנוסף, בלפסט היא עיר שבה, במשך שניים רבות, התחוללו קרבות בין הפרוטסטנטים לבין הקתולים והשלום בין שני זרמי הנצרות, בא לידי ביטוי ב "חומת השלום", עם ציורים שמנציחים את הסיפור.

אבל הקסם האמיתי של בלפסט הוא ברחובות שכדאי פשוט לשוטט בהם, בשביל לספוג ולהתרשם מהאווירה היוצאת דופן של אירלנד, מהגאווה של התושבים מעצם היותם איריים. אירופה כאת לא זוכים לראות כל יום ובכל מקום.

 

 אירלנד

אמנם לא בריטניה, אבל אי אפשר באמת להתעלם מבירת אירלנד. אמרנו דבלין ואתם בטח ראיתם לנגד עיניכם את הפאבים ואת הבירה שממנה אתם הולכים להנות בפאבים האלה.

אבל מה עוד יש לדבלין להציע לנו? אקדמיה עתיקה, שמרגיש שכבר ראינו אותה איפשהו (ספרי הארי פוטר, מישהו?).

בנוסף, נמצא בדבלין גם מבשלות בירה, כיאה לבירת הבירה (משחק מילים מגניב יוצא לנו פה), נמצא בתי קפה עם אוכל מסורתי (כאן צריכה להיות אזהרה שאוכל אירי מסורתי יכול מאוד להיות מפתיע, מבחינת המרכיבים, אז כדאי לבדוק מראש ממה בדיוק עשויה המנה שתרצו לטעום. או שתרשו לעצמכם להיות בלתי משוחדים ומופתעים, אם אתם מספיק מעיזים מבחינת קולינרית).

בריטניה יכולה לספק לנו, בביקור אחד, חוויות רבות, כאילו ביקרנו בכמה מדינות. והאמת, זה בדיוק מה שקורה, סקוטלנד ואירלנד שונות בכל כך הרבה אספקטים ממה שאנחנו רגילים לקרוא לו בריטניה. המדינות האלה, שמרו וממשיכות לשמור על הייחודיות שלהן, בגאווה רבת שנים. שווה ביקור? הרבה מעבר.

 

עיר מגורים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דובאי
תיירות

שופינג בדובאי – איפה שווה לעשות קניות?

בדובאי תוכלו למצוא הכל מהכל בין אם מדובר בשווקים ובין אם במותגים בחנויות היוקרתיות של הקניונים השונים. אך מאחר שחופשה אינה באמת חופשה ללא שופינג קיבצנו עבורכם את המקומות השווים

ז'יטונים
תיירות

המקום המושלם לחגוג בו

בין אם אתם חוגגים יום הולדת או מציינים אירוע חשוב עם בן הזוג או החברים, ובין אם אתם סתם מחפשים סיבה למסיבה – חופשה היא אפשרות נהדרת לציין בה את