אתלטיקו מדריד כחול לבן

אם היינו שואלים את הישראלי הממוצע מי היא קבוצת הכדורגל של בירת ספרד – מדריד – ככל הנראה היינו מקבלים תשובה הקשורה לריאל מדריד. אולם, בבירה הספרדית ישנו עוד מועדון כדורגל מפואר, ואפילו יש לו קשר לישראל – אתלטיקו מדריד. על אף שלא מדובר במועדון הבכיר בבירה הספרדית – אסור לזלזל בו.

אז מי הוא אותו מועדון פאר ספרדי, מה הקשר שלו לישראל והאם אכן מדובר במועדון מהטופ העולמי? בכתבה שלפניכם ננסה לענות על כל השאלות הללו, ולהציג בפניכם מידע רב, חשוב ומעניין על "האינדיאנים" ממדריד.

 

מה הקשר בין ישראל ובין מועדון כדורגל ספרדי

בשנת 2017, איש העסקים (והמילארדר) הישראלי עידן עופר קנה 15 אחוזים מהשליטה במועדון. לאחר מכן, ולאורך השנים, הגדיל עידן עופר את חלקו, וכיום הוא מחזיק ב-33 אחוזים מהבעלות על הקולצ'נרוס. פרשנים רבים אף טוענים כי לכניסה של עופר למועדון הייתה משמעות לא מבוטלת לזכייה באליפות ההיסטורית, ה-11 במספר, בעונת 17/18.

מאז שעידן עופר נכנס לקבוצה, הקשר בין המועדון לישראל הלך והעמיק. אתלטיקו מדריד כבר שיחקה בישראל, נגד ביתר ירושלים, עוד ב-2015. הודות לעבודה הקשה של בתיה עופר, רעייתו של עידן, נקבע עוד משחק של מועדון הפאר הספרדי בישראל – הפעם נגד יובנטוס האיטלקית. המשחק, שהיה אמור לצאת לפועל בקיץ 2022, התבטל בעקבות המצב הביטחוני הרגיש באותה התקופה.

 

מי את אתלטיקו מדריד

אתלטיקו מדריד נוסדה בשנת 1903, ומאז ומתמיד נחשבה לאחת היריבות הגדולות של המועדון הגדול ביותר בספרד – ריאל מדריד. אף על פי שריאל מאז ומתמיד האפילה על המועדון, זה לא מנע ממנו לצמוח ולהפוך לאחד משלושת מועדוני הכדורגל הכי גדולים ומעוטרים בספרד. באתלטיקו מדריד שיחקו, ומשחקים, מספר שחקנים שמוכרים לכל אוהד כדורגל – למשל, אנוטאן גריזמן.

אתלטיקו מדריד מוכרת בשני כינויים בתקשורת הספורט הספרדית – יצרני המזרנים (לוס קולצ'נרוס) והאינדיאנים (לוס אינידיוס). הכינויים הללו ניתנו להם על שם צבעי המדים שלהם (אדום ולבן) והיריבות הגדולה שלהם נגד "הלבנים" (ריאל מדריד). לאתלטיקו מדריד יש ארון גביעים עמוס למדי. בין היתר ניתן למצוא בו 11 גביעי אליפות מהליגה הספרדית, ו-3 גביעי אליפות מהליגה האירופאית.

 

סיכום

לסיכום, אתלטיקו מדריד הוא אחד ממועדוני הכדורגל הכי חשובים והכי גדולים בספרד. למועדון קשר חם לישראל, כולל חסות קבועה של חברה ישראלית על חולצות השחקנים. ניתן לייחס לא מעט מהקשר החם שיש בין הקולצנ'רוס לבין מדינת ישראל לעידן עופר, ולרעייתו – בתיה עופר.

מאז האליפות האחרונה של אתלטיקו מדריד בעונת 17/18, ממשיכה הקבוצה לככב במירוץ לאליפות בכל שנה מחדש, לצד הופעות מרשימות במסגרות האירופאיות השונות. אתלטיקו מדריד כמעט הגיעה למשחק ראווה בישראל, אך כאמור – המצב הביטחוני לא איפשר את קיום המשחק. לא נותר לנו אלא לקוות שהקולצ'נרוס ישובו בקרוב לאצטדיון ישראלי, ויביאו איתם עוד כדורגל ספרדי משובח.

כדור

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גשר
תיירות

"כאן הקברניט שלכם, ברוכים הבאים לבריטניה"

מרגישים שהולכים ונגמרים לכם הרעיונות לטיולים מלהיבים בחו"ל? כמה כבר אפשר לבקר בספרד, לנסוע לגרמניה או לקפוץ לקפריסין? אנחנו מבינים לליבכם. אז ישבנו וחשבנו איזה טיול הוא עדיין בגדר נגיש

דובאי
תיירות

שופינג בדובאי – איפה שווה לעשות קניות?

בדובאי תוכלו למצוא הכל מהכל בין אם מדובר בשווקים ובין אם במותגים בחנויות היוקרתיות של הקניונים השונים. אך מאחר שחופשה אינה באמת חופשה ללא שופינג קיבצנו עבורכם את המקומות השווים