איך תוכל לדעת שאתה דרוש לחקירה?

הרשת מלאה בשאלות שהועלו על ידי גולשים שמבקשים להכיר בתנאי החקירה המשטרתית. הדבר אירע בעקבות כתבה מרתקת ששודרה בימים האחרונים בערוץ חדשות מוכר. החלטנו לרכז את כל השאלות הללו ולהפוך אותן לסדרת מדריכים מקיפה. מדריך זה הינו הראשון בסדרה, והפעם נסביר איך תוכלו לדעת שאתם דרושים לחקירה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתכירו בכללים שיאפשרו לכם להתנהל כחוק.

 

מהי חקירה?

ראוי שנפתח בהסבר קצר אודות המושג "חקירה", כדי שתוכלו לדעת מה עומד מאחוריו. נסביר שהכוונה לזימון לחקירה משטרתית שמצריך מסירת עדות על מעשה פלילי שאירע. כאשר יש 2 סוגים של מוזמנים לחקירה:

  • חשוד במעשה
  • עד שהיה בקרבת מקום

 

אדם שזומן לחקירה צריך להסתייע בשירותיו של עורך דין פלילי שילווה אותו טרם ההגעה לתחנת המשטרה. שכן, הנחקר עשוי לעמוד בפני תרחישים מורכבים שהוא לא ציפה להם מראש. הסתייעות מצד עורך דין תאפשר לקבל הכוונה שתועיל לנחקר לאורך כל החקירה.

 

כך תדע אם זומנת לחקירה

המשטרה יכולה לזמן כל אדם להתייצבות בחדר החקירות, באמצעות יצירת קשר טלפוני או תוך שליחת זימון בדואר. כאמור, תרחיש שכזה מצריך ייעוץ עם עורך דין פלילי – הפליליסט בהקדם האפשרי. חשוב לציין שאי הגעה לחקירה אינה נחשבת בהכרח לעבירה פלילית. שכן, לא ניתן להאשים אתכם, החשודים או העדים בשיבוש של הליכי משפט. מומלץ לנמק באופן מפורט את הסיבה לחוסר ההתייצבות. אם הנימוק יהיה משכנע מספיק, אתם תוכלו להימנע מהגעה לחקירה. לעומת זאת, נימוק שלא יהיה מבוסס ומשכנע, עשויים להוביל לקבלת צו משופט.

 

 מהו משך החקירה?

שאלה נפוצה נוספת שנוגעת לחקירה במשטרה קשורה למשך הישיבה בחדר. בירור שערכנו בנושא העלה שאורך החקירה משתנה בהתאם להיבטים שונים, לדוגמא:

  • המורכבות של המקרה
  • מספר האנשים שלקחו חלק בעבירה
  • חומרת העבירה

 

חקירות "רגילות" עשויות להימשך כ – 3 שעות. בעוד חקירות שנחשבות למורכבות עשויות לארוך כ – 6 שעות!

 

כללי זהב שעליכם ליישם בעת חקירה באזהרה

יצירת קשר עם עורך דין פלילי תאפשר לכם להכיר בכללי זהב חיוניים. אלה כוללים את ההנחיות הבאות:

  • עליכם לבדוק את המעמד שלכם. כלומר, האם אתם חשודים בביצוע העבירה או שנתבקשתם להגיע בתור עדים?
  • דעו שכל שיחה שמתקיימת עם חוקר היא פורמלית. החוקרים נוטים לקיים שיחות תשאול מקדימות ולציין בפני הנחקרים שמדובר בשיחה כללית שלא מתועדת בפרוטוקול. מדובר בניסיון להטעות ולהפליל אתכם. חשוב שתדעו זאת ותשימו לב לכל מילה שנאמרת

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שיאפשר לכם לדעת אם אתם דרושים לחקירה. בשלב זה יש בידיכם את האינפורמציה הכוללת שתאפשר להגיע לחקירה בעת הצורך ולהתנהל בה על הצד הטוב ביותר. נאחל בהזדמנות זו שתדעו תמיד לקרוא מדריכים חיוניים לפני הליכים מורכבים כמו חקירות משטרתיות.

חקירת משטרה

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

תוכן עניינים
מאמרים נוספים באותו הנושא
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איך בלש פרטי מבצע עבודת מעקב?
חקירות

איך בלש פרטי מבצע עבודת מעקב?

זקוקים לשירותו של בלש פרטי, אבל לא בטוחים כיצד מתבצעת העבודה שלו, במה היא כרוכה וכמה היא תעלה? הנה כל המידע שצריך לדעת לפני שמזמינים מעקב על ידי בלשים פרטיים,