חיים בגן עדן – איך עושים רילוקיישן לכרתים?

נכון, יש יעדים פופולריים יותר לרילוקיישן אבל בשנים האחרונות יוון וכרתים בפרט, הפכו ליעד לוהט, עם אפשרויות סופר אטרקטיביות מבחינת תעסוקה, מגורים והשקעות. אז אם אתם רוצים להרחיב אופקים ולעבור לאחד המקומות הכי תוססים, מסקרנים, ידידותיים וטעימים למהגרים מישראל – ריכזנו לפניכם את המידע החשוב ביותר לקראת רילוקיישן לכרתים.

 

כרתים – למה לצפות?

מרחק הטיסה הקצרצר והמחירים האטרקטיביים הופכים את כרתים ליעד מופלא לחופשה ולמרבה השמחה, גם למגורים. למרות הקרבה בין השתיים, עלויות המחייה בה זולות משמעותית ביחס לישראל, כמו גם מחירי הדלק והנדל"ן ואם מוסיפים לזה את מזג האוויר הנוח והאווירה השמחה והידידותית – מדובר במתכון מנצח.

עם זאת, לא הכל ורוד ובהחלט ישנם קשיים שיתכן ותיתקלו בהם. העיקרי והמשמעותי יותר הוא מחסום השפה – רבים מהמקומיים מבינים אנגלית, אך כדי למצוא עבודה ולהשתלב בחיים המקומיים, היכרות עם השפה היוונית תקל עליכם מאוד.

 

למה דווקא כרתים?

בראש ובראשונה, כי אפשר לקפוץ לגיחה בארץ תוך שעות ספורות ממועד ההחלטה. אבל ברצינות – כרתים היא יעד שמשלב בצורה מופלאה בין היסטוריה מרשימה, חיי תרבות עשירים, שופינג ולייף סטייל, חוויה קולינרית משובחת ואפשרויות תעסוקה ומגורים מגוונות.

בנוסף, מזג האוויר בכרתים יזכיר לכם את הבית, מה שיקל על ההתאקלמות וגם יחסוך לכם הוצאות על החלפת המלתחה – החורף מתון ושקרי משהו והקיץ לוהט ולח.

 

ויזה ליוון

אם יש ברשותכם דרכון אירופאי תוכלו לעבוד וללמוד ביוון בלי היתר מיוחד, אחרת – עליכם להוציא אשרת שהייה בשגרירות יוון על מנת לעבוד וללמוד בצורה חוקית. ישנן כמה סוגי ויזות ואשרות, כאשר העיקריות שבהן:

  • ויזת עבודה אותה תוציאו טרם המעבר ולאחר שחתמתם על חוזה עבודה של שנה לפחות, מול מעסיק מקומי.
  • ויזת לימודים אותה תוכלו לבקש לאחר שתתקבלו למוסד לימודים ותהיה לכם הוכחה כי תוכלו לממן את מחייתכם בתקופה זו.
  • ויזת זהב אשר מיועדת למשקיעים ובעלי ממון שבכוונתם להשקיע סכום של לכל הפחות 250,000 אירו ביוון.

 

תעסוקה בכרתים

אפשרויות התעסוקה בכרתים מגוונות, אך לפני שמגישים קורות חיים חשוב לזכור כי השכר השעתי עשוי להפתיע אתכם (לא בקטע טוב) אך עלויות המחייה זולות משמעותית מכל מה שהכרתם.

עבור צעירים ומי שאין באמתחתם השכלה פורמלי או ניסיון, ישנן לא מעט משרות בתחומי מכירות, הסעדה, חקלאות ותיירות. בנוסף לאלה כמו בכל עיר גדולה, כרתים מציעה עבודות רבות ומגוונות, כאשר ההיי-לייט הן כמובן משרות הייטק, יזמות ונדל"ן.

 

כמה מילים על מיסוי

אם אתם מתכננים לעבור לגור בכרתים אך רוצים לשמור על זכויותיכם בישראל, חשוב שתדעו כי יוון וישראל חתומות על אמנת מיסוי, כך שעליכם לדווח על הכנסותיכם בשתי המדינות, לרבות אם אתם עובדים כעצמאיים ומקבלים את התמורה לעמלכם בכסף מזומן.

מטוב מפה ומזוודות

 

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קומקום
צרכנות

למה לשים לב בבחירת מחמם מים בגז

עד לפני כמה שנים היה נהוג להשתמש בעיקר בדוד שמש או חשמל כדי לחמם מים. מדובר בשיטה מיושנת שעשויה להאריך את משך ההמתנה למים החמים. לאחרונה, רבים נחשפו לאפשרות לחמם

נעל נייק
צרכנות

5 סיבות לרכוש נעליים בחנות אונליין

טרנד האונליין תופס תאוצה יותר ויותר בשנים האחרונות. המון אנשים עברו לרכישה אונליין של אקססוריז, בגדים, נעליים. הטרנד הזה איתנו כדי להישאר ורק תופס תאוצה. הרבה אנשים הפכו להיות מעין

אופני הרים
צרכנות

5 אביזרים שכל רוכב אופניים חייב לקנות

חשוב מאוד להוסיף לשגרה שלנו פעולות ספורטיביות, כיוון שזה משפר את ההרגשה הפנימית, מועיל לגוף ושומר עלינו צעירים. העידן בו אנו חיים מוביל להמעטה בתזוזה ויש לכך השפעות הרסניות על