איך מקבלים החזר מס עבור ביטוח חיים?

ישנם ישראלים רבים אשר בבעלותם ביטוח חיים. ביטוח חיים הוא ביטוח אשר נותן כיסוי במצבים של אובדן כושר עבודה, נכות או חלילה מוות. מרבית הישראלים רוכשים פוליסת ביטוח חיים בעת נטילת משכנתא, היות שמדובר בתנאי בסיסי עבור נטילת המשכנתא. היות שביטוח חיים הוא מוצר בעל יתרונות רבים גם למדינה עצמה, היא מתמרצת את השימוש בו באמצעות מתן אפשרות לביצוע החזרי מס כנגדו. בפסקאות הקרובות נעמוד על סוגיה זו.

 

מי רוכש ביטוח חיים?

ביטוח חיים הוא נחלתם של מבוגרים רבים אשר מבקשים לבטח את עצמם ואת משפחתם למקרה בו יתרחש אירוע אסוני שיוביל לאי כושר השתכרות. במקרה של אובדן כושר השתכרות, תשלם חברת הביטוח שכר חודשי או לחילופין סכום חד פעמי גדול, אשר הולם את גובה הפרמיה החודשית ששולמה. במקרה של מוות, הכסף שנמצא בפוליסת הביטוח יעבור אל המוטבים של מושא הפוליסה. בדרך כלל מדובר בבני משפחתו מדרגה ראשונה.

כלומר, ייתכן מצב לפיו הסיבה לרכישת פוליסת הביטוח היא בשל דאגה לקרובים לנו ולפרנסתם. עם זאת, הסיבה המרכזית בגינה מרבית האנשים רוכשים ביטוח חיים היא נטילת משכנתא. הבנק, אשר מעוניין לוודא שהוא לא ירד מנכסיו במקרה של אובדן כושר עבודה של נוטל המשכנתא, דורש את ביטוח החיים בגובה המשכנתא שהוא נותן.

 

מי זכאי להחזר מס?

גם המדינה מבקשת לתמרץ אנשים לרכוש ביטוח חיים. הרי במקרה של אובדן כושר עבודה הסיכוי שבני המשפחה הקרובים אשר נסמכו על פרנסת בן המשפחה שאיבד את כושר עבודתו יזדקקו לסיוע סוציאלי כלשהו עולה מאוד.

לכן, על מנת לתמרץ את האוכלוסייה, מציעה המדינה החזרי מס עבור ביטוח חיים. זוהי הטבה חיונית מאוד, אשר רבים אינם מודעים כלל לעצם קיומה. גם במקרה זה הגבייה מתבצעת באופן שנתי וייתכנו עודפי גבייה אותם ניתן לדרוש לקבל בחזרה. פקודת מס הכנסה קובעת כי ניתן לקבל החזר מס עד לגובה של 34,000 ₪ בשנה.

 

איך לבצע את ההחזר?

הדרך לקבל בחזרה את המס שנגבה ביתר היא באמצעות הגשת טופס 135 וטופס 106 המתקבל מהמעסיק לרשות המיסים. יתר על כן, יש לפנות לחברת הביטוח ולבקש פירוט אודות ההפקדות שבוצעו לקרן הביטוח במהלך השנה. את הטפסים יש להגיש באופן פיזי (אין אפשרות להגשה מקוונת) לרשות המיסים.

 

כדאי להיעזר במומחים לעניין

כבכל פעולה מול רשויות המדינה, גם במקרה זה יש לקחת בחשבון שיש פעולות שעדיף שלא לעשות. העבודה מול רשות המיסים דורשת ידע וניסיון. כלומר, חרף האפשרות להגיש את הבקשה באופן עצמאי, נראה כי לא כל אדם ידע לעשות זאת באופן מיטבי שיביא אותו למקסם את רווחיו. נכון, יש אתרים ובהם טיפים ומידע בנושא החזרי מס, אולם אין דרך בטוחה יותר מאשר להסתייע בשירותים של חברה המתמחה בעבודה זו.

 

מחשבון וטופס

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מימון מלא לרכב
פיננסים

מימון מלא לרכב יד שנייה

אם רציתים לקנות רכב חדש והתקשתם לממן את העסקה או רציתם לקנות רכב וממש אין לכם זמן להתרוצץ בין כל היבואנים שקיימים, תדעו שקיימת אפשרות לקבל מימון לרכב יד שנייה

נכס מניב
נדל"ן

בדיקות לפני רכישת נדל"ן

השקעה בנדל"ן היא מקור הכנסה חשוב ומשמעותי עבור רבים ברחבי העולם, כך שיש הרבה סיבות לחשוב שרכוש הוא השקעה אמיתית. עם זאת, מומחים מסכימים, שכמו בכל השקעה, עדיף להיות חכמים

בית וסימן של כסף
פיננסים

החזר מס על המשכנתא

כשמדברים על משכנתאות, אנשים נוטים להרגיש סחרחרה קלה. אם היו יודעים שמגיעים להם החזרי מס הכנסה בגין לקיחת משכנתא, הראש היה הרבה יותר קליל. בואו נדבר על כסף חזרה ממס