איך מחדשים את רישיון הנהיגה

אתם מעוניינים לחדש את רישיון הנהיגה שלכם ואתם מעוניינים לעשות את זה במינימום זמן, מה שמותיר לכם את האמצעים הדיגיטליים לעשות זאת.

אבל יחד עם שתלום וחידוש רישיון נהיגה אונליין, אפשר גם דרך האפיקים המסורתיים יותר.

בואו נדבר על זה.

בארץ ישראל יש מיליוני נהגים ונהגות, כאשר כולם וכולן אמורים לנהוג עם רישיון נהיגה בתוקף. נכון שישנם פורעי חוק בכל חברה ותרבות, אבל אין ספק שהמשטרה פועלת נרחבות בכדי להבטיח כי הנהגים בארץ נוהגים עם רישיון נהיגה בתוקף. בכדי לחדש את רישיון הנהיגה, יהיה באפשרותכם לפעול במספר דרכים, כולל דרך האינטרנט. אם אתם רוצים לחדש את רישיון הנהיגה שלכם, אנחנו קודם כל נמליץ לכם להיכנס לאתר הממשלתי של משרד התחבורה. הנה כל מה שצריך לדעת על חידוש רישיון נהיגה.

 

כל הדרכים: המדריך המקיף והמלא לחידוש רישיון הנהיגה שלכם

בין אם מדובר ברכבי יונדאי, רכבי מרצדס או קיה, החוק מחייב נהיגה עם רישיון בתוקף על רכבים מכל הסוגים. בכל הנוגע לחידוש רישיונות נהיגה, תוכלו לקבל מענה באתרים עם סיומת של IL.GOV , שאלו הם בעצם אתרים בחזקת הממשלה.

תוכלו להיכנס לאזור האישי שלכם לאחר שתקלידו את תעודת הזהות שלכם, או את מספר רישיון הנהיגה המשולם שלכם. כמובן, את האגרה של חידוש רישיון הנהיגה יהיה עליכם לשלם בסניף הדואר הקרוב לביתכם.

 

האם ניתן לשלם את אגרת רישיון הנהיגה בכל סניפי הדואר בעיר?

עצה שלנו, לפני שאתם יוצאים לדואר בכדי לשלם את אגרת רישיון הנהיגה, יהיה כדאי קודם כל לבדוק טלפונית אל מול הסניף שבכוונתכם להגיע אליו. לא בכל הסניפים ניתן לשלם את רישיון הנהיגה, ככה שתבדקו זאת קודם ותמנעו לעצמכם כל מיני התרוצצויות מיותרות.

מעבר לכך, בימי הקורונה לא כל הסניפים של בנק הדואר עובדים, ולא כל הסניפים של הדואר. יהיה כדאי לבדוק היכן ניתן לשלם את הרישיון, ובכלל עדיף לעשות זאת דרך האינטרנט אם אפשר. אם אתם מעל גיל 60, חשוב גם לדעת שיהיה עליכם לעבור בדיקות רפואיות על פי החוק לפני חידוש רישיון הנהיגה.

 

מה עוד חשוב לדעת לפני חידוש רישיון הנהיגה?

עוד כדאי לדעת, נהגים חדשים צריכים לחדש את הרישיון כעבור שנתיים, בעוד שנהגים מקצועיים או נהגים ותיקים צריכים לחדש את הרישיון אחת לחמש שנים. אם אינכם רשומים במרשם האוכלוסין, רישיון הנהיגה שלכם יצטרך להיות מחודש בכל חצי שנה.

בנוסף, לא יונפק לכם רישיון נהיגה קבוע אם אינכם רשומים במרשם האוכלוסין. עוד אתם צריכים לדעת, בכל מקרה שיש לכם פסילת רישיון נהיגה, לא יהיה ניתן לחדש את הרישיון על פי החוק. ככה גם רלוונטי לגבי נהגים אשר צברו שלילה של רישיון נהיגה, קנסות וכדומה.

 

האם אני צריך לעבור בדיקות רפואיות לפני חידוש רישיון הנהיגה שלי?

אם קיימות אצלכם מגבלות בריאותיות אשר אינן מאפשרות לכם לנהוג, יהיה עליכם לעבור בדיקות רפואיות. בחלק מהמקרים הרפואיים, לא יהיה ניתן לחדש את רישיון הנהיגה. ועוד דבר שעליכם לדעת, הוא בנושא של גניבת רישיון נהיגה.

אם נגנב רישיון הנהיגה שלכם, יהיה עליכם קודם כל לדווח למשטרה על הגניבה של הרישיון. רק לאחר שתקבלו אישור משטרת ישראל על רישיון נהיגה שנגנב, אתם תוכלו לגשת ולחדש את הרישיון שלכם. בסופו של דבר, הכי חשוב לנהוג עם רישיון בתוקף.

 

רישיון הנהיגה שלכם לא בתוקף? כך גם פוליסת הביטוח

אתם חייבים לדעת את הפרט הבא, שימו לב. ברגע שרישיון הנהיגה שלכם לא בתוקף, הביטוח של הרכב שלכם לא רלוונטי ולא תקף. אם חלילה תהיו מעורבים בתאונה, הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה זה שיתגלה שהרישיון שלכם אינו בתוקף.

אתם לא תהיו מכוסים בחברת הביטוח, מה שעשוי להיות אסון בחלק מהמקרים. אנשים לפעמים נקלעים לתביעות משפטיות ענקיות בעקבות תאונות דרכים, מה שגורם לנו להבין עד כמה חשוב שחברת הביטוח תהיה לצד הנהג במקרה של חלילה תאונה. אם כך, תקפידו על חידוש רישיון הנהיגה שלכם בל עת שיהיה צורך בכך. בסופו של עניין, אף אחד מאיתנו לא יודע מה יוליד יום, ככה שחשוב להיות מכוסים ומוגנים מכל ההיבטים השונים.

 

תעודה

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

מה עדיף למשפחה ג'יפ או רכב פרטי

מתלבטים לגבי רכישה של ג'יפ או רכב פרטי למשפחה? המדריך הבא הוא בדיוק בשבילכם.  להלן היתרונות והחסרונות של רכישת ג'יפ או רכב פרטי בעבור המשפחה.   רכישת רכב למשפחה –

רכב שחור
רכב

האם באמת משתלם לקנות קודן לרכב?

קודן, אמצעי טכנולוגי פשוט הנפוץ כמעט בכל רכב כיום, יכול להציל את רכבכם מגניבה. במאמר הבא, נענה על השאלה האם באמת משתלם לקנות קודן לרכב. תהיו איתי.   קודן לרכב

רכב משפחתי
רכב

איך לקנות טסלה חדשה בלי לשבור את חשבון הבנק

רכבי חברת טסלה היוקרתיים נכסנו לשוק הרכב הישראלי בסערה. בשנת 2021 ניתן להבחין בעלייה משמעותית בריכוז הרכבים החשמליים בארץ, כאשר טסלה היא הבולטת ביותר. לרכבים אלו יתרונות אליהם נתייחס, וגם