איך לפתור פסיכומטרי נכון וללא עיכובים

מבחן הפסיכומטרי הוא מבחן גדול ומלחיץ, ולהרבה אנשים מהווה אתגר מאיים. מה שחשוב לזכור לגבי המבחן הפסיכומטרי הוא שישנן טכניקות המקלות משמעותית על פתירת המבחן, ועל מנת להוציא ציון טוב במבחן חשוב להכיר את המכשולים העיקריים הכלולים בו.

 

2 המכשולים העיקריים במבחן הפסיכומטרי

מבחן פסיכומטרי בנוי מפרקים הכוללים בין 20 ל-23 שאלות ולפתירתן מוקדשות 20 דקות בלבד. השאלות במבחן הן תבניתיות כאש ההבדלים ביניהן הן בנתונים בלבד. המכשולים המרכזיים המשפיעים על ההצלחה במבחן הם הזמן וזיהוי סוג השאלה.

 

מגבלת הזמן

במבחן הפסיכומטרי יש לכל היותר דקה 1 לכל שאלה ומעט פחות בפרקים של החשיבה המילולית ובפרקי האנגלית. על מנת להבטיח הצלחה גדולה יותר במבחן יש לתרגל ולעבוד על ניהול הזמן, וקיצור הזמן שלוקח לענות על כל שאלה.

 

זיהוי סוג השאלה

כאמור המבחן הוא תבניתי, ועל כן אופי וסוג השאלות הוא זהה, כאשר המשתנים היחידים הם פרטי השאלה, כמו מספרים שונים לחישוב בפרקי החשיבה הכמותית, המילים באנלוגיות בפרקים של החשיבה המילולית, והמאמר לקריאה בפרקי האנגלית לדוגמא. כשתזהו את סוג השאלה תוכלו לפתור אותה הרבה יותר מהר. כשמשקיעים בשיפור 2 האלמנטים האלו תוכלו להעלות משמעותית את הציון הסופי שלכם.

 

טיפים לשיפור סיכויי ההצלחה במבחן הפסיכומטרי

ישנם מספר דברים שניתן לעשות על מנת לשפר ולהעלות את ציון המבחן הפסיכומטרי.

 

הרשמה לקורס הכנה לפסיכומטרי

קורסי הכנה לפסיכומטרי הן דרך אפקטיבית ופופולארית להכנה לקראת המבחן הפסיכומטרי. הקורסים מועברים על ידי מורים מוסמכים שעוזרים לכם לזהות סוגי שאלות ולמצוא את הדרך המהירה ביותר לפתור אותן. בעזרת הקורסים האלו תוכלו להבטיח את התוצאות הטובות ביותר בזמן המבחן.

 

פתירת סימולציות ומבחנים ממועדים קודמים

שיטת למידה מומלצת היא ביצוע סימולציות, כלומר לייצר מצב בו אתם פותרים מבחני פסיכומטרי ממועדים קודמים תחת תנאי המבחן האמיתיים, כולל תזמון הפרקים, סימון כמה שיותר תשובות בזמן המוקצב, ושקלול מוערך של הציון הסופי. עד שתגיעו למועד המבחן תהיו במתב בו עשיתם את המבחן בפורמט הזה מספר פעמים וכך רמת הלחץ והקושי בריכוז ירדו.

 

שגרת למידה קבועה לקראת מועד המבחן

כדי להוציא ציון גבוה בפסיכומטרי אין דרך להימנע מזה – עליכם ללמוד כל יום עד המבחן. מומלץ לבנת שגרת יום המאפשרת לפחות כמה שעות של למידה איכותית בהן אתם בריכוז מלא, מה שכולל ארוחת בוקר מזינה, מספר שעות קבועות במהלך היום בו אתם לומדים, ושעות שינה קבועות ומספקות. אם תוסיפו לסדר היום פעילות גופנית, אפילו קלה ביותר, סיכויי ההצלחה שלכם ישתפרו.

 

לסיכום

המבחן הפסיכומטרי הוא מבחן מאתר ומהווה עבור רוב האנשים מבחן מהקשים שהם יעשו בחייהם. מומלץ לזכור לא לתת ללחץ להשתלט עליכם ולזכור ביום המבחן את ההשקעה והשגרה שבניתם לקראת לקיחת המבחן. בעזרת למידה נכונה תוכלו לפתור את המבחן מהר ונכון!

פסיכומטרי

 

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ספר פתוח
לימודים

מהי עבודה סמינריונית ואיך לכתוב אותה נכון

עבודה סמינריונית היא עבודה הנפוצה בעיקר במוסדות אקדמיים. עבודות אלה הן עבודות חקר, הבודקות מגוון רחב של מיומנויות. בעבודות מסוג זה תידרשו לעמוד במספר רב של דרישות וקריטריונים, אשר רבים

מדרגות מספרים
לימודים

אילו קורסים ניתן ללמוד באופן חרדי

כידוע, אפשרויות העבודה של חרדים בארץ הן לא רבות (בניגוד לאפשרויות של חילונים ודתיים). הסיבה לכך היא, שברוב המקרים, מדובר בעבודות שלא מתחשבות באופי הדתי של החרדים ואינן מתחברות לתוכן

תלמיד
לימודים

לימוד סוכן ביטוח בחיפה

אין היום אדם בישראל שלא זקוק לביטוח מסוג כלשהו ולכן קורס לימוד סוכן ביטוח בחיפה מבוקש מאוד. בוגרי הקורס מקבלים רישיון של סוכן ביטוח אלמנטרי ויכולים להתחיל לעבוד מיד. המשכורות