איך לחגוג את טו בשבט עם הנכדים

הנכדים שלכם עתידים להגיע אליכם לבילוי ביום ט"ו בשבט, ואתם רוצים לתכנן להם מראש יום נהדר שהם לא ישכחו.

בימינו, היצע גדול של אטרקציות, אך מבחר גדול לא תמיד מועיל, לעיתים עשוי לבלבל אותנו.

אז הכנו לכן כאן רעיון נהדר מה לעשות עם הנכדים בט"ו בשבט.

 

תכנון הוא העיקר

כשרוצים שאירוע יהיה מושלם, צריך לתכנן זמן מה מראש, לפרטי פרטים מה הולכים לעשות, איך ואיפה. בכל זאת, לא כל יום שהנכדים באים אליכם הוא חג עברי. אז כדי שהנכדים לא יחשבו שמדובר בעוד יום אקראי שנפגשים בו עם סבא וסבתא – תכננו להם הפתעה.

 

הזמינו שתילים מראש

חג ט"ו בשבט הוא קודם כל ראש השנה לאילנות, חג שבו נוטעים עצים ונהנים מהאדמה, הפירות והטבע בארץ ישראל. ביום ט"ו בשבט המשתלות כנראה יהיו עמוסות מאוד, זה לא יום להסתובב ולחפש שתילים. ישנן משתלות רבות המציעות מתנות לטו בשבט וביניהן שתילים וסוקולנטים רבים שאפשר לשתול בגינה, ביער קק"ל ובכל מקום אחר שתרצו.

אז גשו עוד היום והזמינו את השתילים שתרצו ביום ט"ו בשבט לנטוע. זה אולי נראה לכם נדוש לנטוע עצים, אבל בשביל הנכדים הקטנים והגדולים זו הזדמנות לחוות משהו משמעותי, ביחד עם הקרובים האהובים שלהם – סבא וסבתא.

 

קבעו את מקום המפגש

ייתכן ותתבקשו לאסוף את הנכדים מהבית שלהם. במקרה הזה, חפשו יער קק"ל הקרוב למקום מגוריהם, או מקום משמעותי אחר שניתן לשתול בו עצים ועציצים. במיוחד אם הנכדים קטנים וצריכים להישאר בקרבת הבית וההורים.

במידה והילדים יותר גדולים ולא תפריע להם נסיעה יותר ארוכה, סעו למרחבים פתוחים הרחוקים יותר ממקום מגוריכם, כך הילדים יוכלו ליהנות מטיול במקום חדש ומרענן, ביום ט"ו בשבט שהוא בדרך כלל יום קריר ונעים לטיול בחוץ. אזור לכיש לדוגמא הוא מקום מצוין שבו מרחבים אינסופיים שניתן לעצור בהם ולנטוע עצים.

 

הכינו אוכל

אין חג בלוח השנה העברי שאינו כולל אוכל, במיוחד החג המשפחתי ט"ו בשבט. קנו או הזמינו מראש פירות יבשים:

  • צימוקים
  • דבלות
  • תמרים
  • מנגו מיובש
  • משמשים
  • אגוזי מלך
  • אננס מסוכר

זוהי רשימה חלקית של פירות שנהוג לאכול ביום ט"ו בשבט, אך לא הכול. דאגו שהילדים יאכלו אוכל בריא נוסף והכינו להם פשטידות, לחם בייגלה, גבינות, סלטים ועוד, וערכו להם פיקניק בשטח, כזה שהם לא ישכחו לעולם.

תדאגו שיש לכם, בנוסף לצלחות, סכו"ם וכו', שולחן וכיסאות בתא המטען של הרכב, או לחלופין קבעו את המקום שלכם באחד היערות בהם יש שולחנות קק"ל נוחים.

 

הכינו מצלמה איכותית – ותיהנו

כל אירוע משפחתי מחייב תיעוד, לכן הכינו את המצלמה שלכם, הטעינו במלואן את הבטריות, נקו את העדשות. בעוד 30 שנה הילדים יסתכלו על האלבום המשפחתי וייזכרו באירוע המהמם שהם חוו באותו חג ט"ו בשבט.

סבתא והנכדים

 

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ילדים ראשית
אירועים

אמן חושים ליום הולדת – מופע קסמים לילדים

באמצעות זיגי הקוסם, אמן רב תחומי מהטובים ביותר כיום בישראל יאפשר לכם ליהנות ממופע קסמים ייחודי ומדהים המשלב תנועה, מוזיקה והרבה מאוד הנאה לילדים ולהורים.  ימי הולדת לילדים – לא

קייטרינג בשרי ראשית
אירועים

קייטרינג בשרי לאירועים

רוצים להפוך את האירוע שלכם לאירוע בלתי נשכח, כזה שיותיר באורחים שלך טעם של עוד? קייטרינג בשרי לאירועים הוא התשובה עבורכם – קייטרינג איכותי עם נתחי בשר טריים אשר יעניקו

אירועים

קייטרינג בשרי לאירועים חשובים

רוצים להפוך את האירוע שלכם לאירוע בלתי נשכח, כזה שיותיר באורחים שלך טעם של עוד? קייטרינג בשרי לאירועים הוא התשובה עבורכם – קייטרינג איכותי עם נתחי בשר טריים אשר יעניקו